Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha sett på noen datingnettsteder, tror jeg at en svensk mann på 50 vil være singel lenge. Jeg ser at kvinner på min alder hovedsakelig leter etter yngre menn. Men jeg er ikke bedre selv, men så har jeg et langt forhold med en eldre kvinne bak meg, og det gikk dårlig. Men alder er også det minst viktige, så mye viktigere at personlighetene passer sammen. Jeg var ikke så flink til å date for 20 år siden, men i dagens klima føles det nesten umulig. Men jeg trenger bare å finne en kvinne. Vil det bli vanskeligere for meg som svensk mann? Er kvinner like sta når det gjelder alder som jeg har sett dem være når det gjelder hvor høy en mann er? Jeg har nok en lang reise foran meg =\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo forstå at folk leter etter noen yngre, når du selv «ikke er bedre»? Jeg er 42 og dater ikke, men om jeg gjorde det, ville jeg vært interessert i menn rundt 35, ikke eldre. 

Anonymkode: 96e06...eda

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kvinne her på 47 år, singel. Ønsker å møte en mann maks 5 år eldre eller yngre. Og bryr meg ikke om høyde. Men personlighet er ekstremt viktig, og er nok derfor jeg er langvarig singel.

Anonymkode: d5bad...212

• Nyttig 1
Skrevet

Du gjør den samme feilen som mange menn gjør, TS, du betrakter kvinner som en ensartet gruppe der alle ønsker det samme. For noen er alder og høyde svært viktig, for andre ikke. Som du selv påpeker, er det viktigere at personlighetene passer sammen.

Jeg har inntrykk av at datingmarkedet er vanskelig både for menn og kvinner, men av litt ulike årsaker. Om du kan, tror jeg det kan være lurt å droppe Tinder og heller forsøke å møte kvinner IRL, og vær litt fleksibel på det med alder.

Jeg er selv en kvinne i femtiårene, og om jeg skulle ha datet en jevnaldrende mann, hadde følgende vært viktig for meg (ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen):

- ikke ta deg selv høytidelig, kunne le av deg selv

- godt humør

- ønske en likeverdig partner, ikke en kvinne som "steller for deg"

- god hygiene

- ordnet økonomi 

- ha venner og noen fritidsinteresser

- monogam

- kunne kommunisere 

Et sjarmerende smil er heller ikke å forakte😉

Anonymkode: b631f...19a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror du bør vurdere ny trådtittel som utdyper litt - ellers risikerer du at tråden blir stengt.

Anonymkode: 4183a...2b3

• Nyttig 1
Skrevet
Rappy skrev (25 minutter siden):

Etter å ha sett på noen datingnettsteder, tror jeg at en svensk mann på 50 vil være singel lenge. Jeg ser at kvinner på min alder hovedsakelig leter etter yngre menn. Men jeg er ikke bedre selv, men så har jeg et langt forhold med en eldre kvinne bak meg, og det gikk dårlig. Men alder er også det minst viktige, så mye viktigere at personlighetene passer sammen. Jeg var ikke så flink til å date for 20 år siden, men i dagens klima føles det nesten umulig. Men jeg trenger bare å finne en kvinne. Vil det bli vanskeligere for meg som svensk mann? Er kvinner like sta når det gjelder alder som jeg har sett dem være når det gjelder hvor høy en mann er? Jeg har nok en lang reise foran meg =\

Tror du alle kvinner ønsker det samme??

Da må du begynne å jobbe med holdningene dine før noe annet, du fremstår ikke bare dømmende men også svært enkel.

Anonymkode: 43e7e...1fb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror du alle kvinner ønsker det samme??

Da må du begynne å jobbe med holdningene dine før noe annet, du fremstår ikke bare dømmende men også svært enkel.

Anonymkode: 43e7e...1fb

Det høres ut som en ganske uintelligent kommentar. Det sier seg selv at alle er forskjellige, men i et tidlig stadium må man se dem som en gruppe som har visse generelle krav. Hvis du som mann eller kvinne ikke vil lære hva den gruppen synes er viktig, og prøver å oppfylle disse grunnleggende kravene, vil du sannsynligvis være singel for alltid. Et forhold vil alltid handle om kompromisser og å utvikle seg som person. Hvis du må forandre deg for mye, vil forholdet sannsynligvis ikke fungere. Men hvis du nekter å forandre noe, vil det heller ikke fungere.

Skrevet

Jeg er kvinne i slutten av førtiårene og deler ikke din oppfatning om at kvinner søker yngre menn, veldig mange ønsker et seriøst forhold med en jevnaldrende mann. Jeg har vært innom app og så etter noen som maks var to år yngre inntil fem år eldre enn meg. Selvfølgelig er personlighet det viktigste, men er man først på app kan man sile på alder. Traff en flott mann som er i begynnelsen av femtiårene og vi har vært sammen i 1 1/2 år nå. Håper å bli gammel med han.

Anonymkode: 28445...054

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne i slutten av førtiårene og deler ikke din oppfatning om at kvinner søker yngre menn, veldig mange ønsker et seriøst forhold med en jevnaldrende mann. Jeg har vært innom app og så etter noen som maks var to år yngre inntil fem år eldre enn meg. Selvfølgelig er personlighet det viktigste, men er man først på app kan man sile på alder. Traff en flott mann som er i begynnelsen av femtiårene og vi har vært sammen i 1 1/2 år nå. Håper å bli gammel med han.

Vil legge til at høyde er uvesentlig for mange (inkludert meg) og at det at du er svensk neppe er en utfordring. Det viktigste er at du er en bra mann og at du får frem nettopp det

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo forstå at folk leter etter noen yngre, når du selv «ikke er bedre»? Jeg er 42 og dater ikke, men om jeg gjorde det, ville jeg vært interessert i menn rundt 35, ikke eldre. 

Anonymkode: 96e06...eda

😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kvinne her på 47 år, singel. Ønsker å møte en mann maks 5 år eldre eller yngre. Og bryr meg ikke om høyde. Men personlighet er ekstremt viktig, og er nok derfor jeg er langvarig singel.

Anonymkode: d5bad...212

How you doin?

TS, om du er svensk, dansk eller finsk tror jeg ikke spiller så stor rolle egentlig. 

Personlig syns jeg nordmenn og svensker er likere kulturelt enn dansker og finner. Men det er kanskje bare fordi jeg er oppvokst i nærheten av svenskegrensa.

M45

Anonymkode: eaad3...02f

Skrevet

Jeg er 41 år og jeg dater en mann som er 6 år eldre enn meg:) 

Anonymkode: 03ef4...04c

Skrevet

Jeg er 6 år eldre enn kjæresten. Vi stortrives i lag og tenker ikke over aldersforskjellen. 

Han er 40, jeg er 46. Og som han sier; alder er bare et tall. 

Det var ca. 16 år mellom meg og min første eks og 9 år mellom meg og min andre eks. Det var ikke aldersforskjellen som gjorde at det ble slutt. 

Skrevet

Svensk er + i min verden 😅

Jeg er 52, har som regel vært sammen med menn som er 4-5 år yngre enn meg. Det er overhodet ikke et krav, treffer gjerne en som er 4-5 år eldre og.

Men: lekenhet, humor og positivitet må være til stede, uansett alder.

Anonymkode: f25a3...1f5

Skrevet

Jeg er 47 og jeg dater helst ikke mye eldre. Kan sette 50’som tak , men faktisk aldri vært med noen eldre ( siden jeg varr mellom 17 og 21. etter det har de vært yngre. Men kun fra 1-6 år yngre. Men jeg foretrekker egentlig menn på 40/ start av 40 for forhold. Utseende kun så ser 35-40 best ut. For meg er høyde veldig viktig, fordi jeg har en ekstra tenning på høye menn visuelt og sexmessig , så minst 180 ( det er egentlig litt lavt for meg) men helst 185 til 193 ol. Jsg er selv 170.   Vil gå utifra at min høydegreie kan sammenlignes med enkelte menn sin f eks stor rumpegreie. Altså helt innafor. Men jeg er meg, og enormt mange kvinner tenker annethvert enn meg så burde ikke være problematisk for deg ts. Men en ting, hvis du selv vil ha yngre så må du rett og slett forstå en del damer på vår alder også vil det.  

Anonymkode: de0c3...ef6

Skrevet

Tviler på at fordi du er svensk vil du slite. Kvinner bryr seg ikke så mye om høyde heller, men skjønner godt at kvinner ikke går for eldre menn lenger. Menn dør først og holder seg ikke bedre, selv om mange menn tror det selv.

Er 33 og er sammen med en yngre mann, men skulle jeg blitt singel nå, ville jeg gått for noen mellom 30-35 helst. 

Anonymkode: 16ddb...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

men skjønner godt at kvinner ikke går for eldre menn lenger.

På gruppenivå er det mulig at det holder på å jevne seg ut, men statistikken sier fortsatt at mannen er et par år eldre. 

Anonymkode: 3e2b2...46a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På gruppenivå er det mulig at det holder på å jevne seg ut, men statistikken sier fortsatt at mannen er et par år eldre. 

Anonymkode: 3e2b2...46a

2 år er vel ikke akkurat eldre når man er over 25 uansett. Det er jevnaldrende. 

Anonymkode: 16ddb...121

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...