Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Vi tenker å selge huset i byen og flytte mer landlig. Større hus og hage. Er det noen erfaringer med Enebakk? Har sett et par aktuelle hus i både Ytre Enebakk og på Flateby, men er usikker. Ser at det er noe til salgs i Kirkebygda også, men er usikker på om det blir litt for på bygda mtp hvor vi bor nå.  

Anonymkode: 0574e...0a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i flateby i mange år. Veldig fint for barn å vokse opp der, kort vei til naturen med mange fine turmuligheter. 15 min å kjøre til Lillestrøm. 

Anonymkode: 732c4...ba6

• Nyttig 1
Skrevet

Harry og mye grøftefyll 

Anonymkode: a410c...94e

• Nyttig 1
Skrevet

Ytre Enebakk er fantastisk hvis man liker natur, men samtidig vil være nær Oslo. Men det er dessverre mye mobbing på YES, så hadde kanskje ikke bodd der med skolebarn.

Anonymkode: fd00a...7df

Skrevet

Takk for svar. Vi har to barn som går på barneskolen, så det er viktig å prioritere dem også. Mobbing er vel et problem på mange skoler, inkl. der vi bor nå. Litt derfor vi ønsket et annet miljø, men det er jo flere kommuner å vurdere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 0.14):

Harry og mye grøftefyll 

Anonymkode: a410c...94e

Hahah det er det i allefall ikke!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar. Vi har to barn som går på barneskolen, så det er viktig å prioritere dem også. Mobbing er vel et problem på mange skoler, inkl. der vi bor nå. Litt derfor vi ønsket et annet miljø, men det er jo flere kommuner å vurdere. 

Det er forresten mange ulike fritisdsaktiviter for barn og ungdom der. Barna ferdes også nokså fritt på flateby fra tidlig alder, kjempefint sted for småbarnsfamilier. Lett og bli kjent med folk fordi det er mange innflyttere der som ikke har familie eller er vokst opp der selv. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber på Flayeby, bodd der i mange mange år. 

Men på grunn av store klasser på Hauglia og Stranda, flyttet vi til Kirkebygda. Rolig, landlig og et fint nærmiljø. Skolen er fantastisk. Ikke hatt noe oroblem med noen av mine barn. 

Jeg trodde jeg skulle mistrives i Kirkenygden, men her er det helt topp. Fantastisk foreldresamarbeid på skolen, gode lærere. Ja, på grunn av avstander blir det noe kjøring, men det er det verdt. 

Yes anbefales ikke. Det er oftere at barb flytter fra YES til Kibus enn omvendt, for å si det sånn. 

Anonymkode: cb02f...c44

• Hjerte 2
Skrevet

Så fine svar jeg har fått, tusen takk! Er det små klasser i Kirkebygda? Vi er egentlig «byfolk», men er åpne for å utvide horisonten litt. Og godt omdømme på skolen er viktig. Vi har ett barn på småtrinnet og ett på mellomtrinnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så fine svar jeg har fått, tusen takk! Er det små klasser i Kirkebygda? Vi er egentlig «byfolk», men er åpne for å utvide horisonten litt. Og godt omdømme på skolen er viktig. Vi har ett barn på småtrinnet og ett på mellomtrinnet. 

Ja, små klasser. En klasse per trinn. Tror den største klassen er 16 elever. 

I mine barns klasser er det 15 og 13 elever. 

Anonymkode: cb02f...c44

• Liker 1
Skrevet

Kanskje vi tar oss en kjøretur til helga for å sondere terrenget litt. Tusen takk for fone svar 😊

Skrevet

Jeg jobbet i PPT i Enebakk før, og må si meg enig i at Kirkebygda skole virker veldig bra! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 23.32):

Jeg jobbet i PPT i Enebakk før, og må si meg enig i at Kirkebygda skole virker veldig bra! 

Spennende med svar fra en ansatt i ppt. Dessverre er det få hus til salgs i Kirkebygda sammenlignet med Ytre Enebakk og Flateby. Men utifra svarene her er det kanskje Kirkebygda som blir mer favoritt selv om det er mer landlig enn vi er vant til. 

Måtte google ordet Kibus og skjønte at skolen der er en 1.-10.trinns skole. Vil det si at elevene på Flateby må ta buss til Kirkebygda på ungdomsskolen?

Skrevet

Ja, det er ikke ungdomsskole på Flateby. 

Anonymkode: 125b3...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...