Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det en sånn fast greie at ingen foreldre tåler ungdommens musikksmak? 

Moren min hatet dimmu borgir 

Anonymkode: 703a4...5be

Jepp.

Personen som argumenterer med at "alt var mer poetisk før" er jo eksemplifiseringen av det. Helt blind for hvordan det var da man selv vokste opp. Og ser kun det verste av hva som finnes i dag. 

Anonymkode: d63ab...1af

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da har du vel delvis mislyktes i oppdragelsen, i hvert fall når det gjelder musikksmak.

Foreldre har faktisk et ansvar for å eksponere barna sine for "bra" musikk fra de er veldig unge. Hvis ikke, får du dette resultatet hvor voksne barn mener at bl.a. rap kvalifiserer som musikk.

Anonymkode: 5841d...d68

Du jeg tror de som skriver at man bare skal høre på kristen orgelmusik er ironiske altså.... Om man nekter tenåringer å høre på noe annet en salmer er det stor sjamse for at de fremstår sære for klasekamerater og gjevngamle venner! Heldigvis har tidligere genrasjoner hørt på sexuele og voldelige sanger uten at vi tok skade av det, så da trenger vi ikke få panik over at dagens ungdom oppfører seg som ungdom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nopes det hender men er ikke fast

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer du protesterer jo mer vil barna spille det du ikke liker.
Er ikke ungdomstida da man utfordrer normer i samfunnet de er vokst opp i, inkludert klesstil og musikksmak? 
Sokrates irriterte seg også «over unge» - for 2500 år siden 

Anonymkode: 92e6e...0bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 20.13):

Mine tenåringer har begynt å høre på den mest vanvittige musikken jeg noen gang har hørt. Altså jeg skjønner at de liker melodien, men teksten gir meg helt hakeslepp og at de synger til hele sangen... Hvordan kan noen like sånt? Det er artisten "CupcakKe" og jeg så at de fleste av hennes sanger på YouTube er uten aldersgrense også. 

Anonymkode: 2e20b...5a4

Sånn var det for 30-50 år siden også 

Anonymkode: 4029f...743

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Jeg har alltid elsket Pink Floyd, det har pappa også. 

Anonymkode: 99910...f71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mindes endnu da far kastet meg og sveivegrammofonen ut da jeg satte på Hovedøen. Den sangen var det krutt i, si.

M92

Det var slik en deilig sommernatt på gamle Hovedøen.
Og Gud vet hvor lenge slik vi satt og så utover sjø’n.
Smaafugler sang i busk og kratt, saa jeg ble ganske matt.
Det hender saa mangt på Hovedøen en midtsommernatt

Anonymkode: 2ad3a...8ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"You and me, baby, are nothing but mammals
So let's do it like they do on the Discovery channel"

Anonymkode: 4731b...0b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 20.13):

Mine tenåringer har begynt å høre på den mest vanvittige musikken jeg noen gang har hørt. Altså jeg skjønner at de liker melodien, men teksten gir meg helt hakeslepp og at de synger til hele sangen... Hvordan kan noen like sånt? Det er artisten "CupcakKe" og jeg så at de fleste av hennes sanger på YouTube er uten aldersgrense også. 

Anonymkode: 2e20b...5a4

cupcaKke er kjent som en ganske brutal lyriker. Det er ment å være komisk. :) Hjelper kanskje om du ikke tar det så seriøst. Mange av låtene hennes er IKKE sånn. De har oppheng i de som er sånn. Ok. Det blir ikke verre enn du gjør det til. 

Anonymkode: 9b032...b7e

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og tilhørende svar. Den er i tillegg flyttet fra underforumet Barn og familie.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mindes endnu da far kastet meg og sveivegrammofonen ut da jeg satte på Hovedøen. Den sangen var det krutt i, si.

M92

Det var slik en deilig sommernatt på gamle Hovedøen.
Og Gud vet hvor lenge slik vi satt og så utover sjø’n.
Smaafugler sang i busk og kratt, saa jeg ble ganske matt.
Det hender saa mangt på Hovedøen en midtsommernatt

Anonymkode: 2ad3a...8ef

Nei for noe griseri!! 

Anonymkode: b5a81...653

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 15.33):

Da har du vel delvis mislyktes i oppdragelsen, i hvert fall når det gjelder musikksmak.

Foreldre har faktisk et ansvar for å eksponere barna sine for "bra" musikk fra de er veldig unge. Hvis ikke, får du dette resultatet hvor voksne barn mener at bl.a. rap kvalifiserer som musikk.

Anonymkode: 5841d...d68

Rap kvalifiserer som musikk. Men som alt annet varierer kvaliteten. Jeg er over snittet interessert i musikk, hører mest på klassisk. Er en godt voksen dame med voksne barn og tenåringer og i det rette humøret er tung gangsta rap helt på sin plass. 🤭 Som du sier da, jeg har tatt ansvar og styrt barna i retning kvalitet i sjangeren de til enhver tid er opphengt i. Vinn-vinn. De utvikler øret og smaken og jeg slipper å høre hjernedød i lydform på repeat. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Jeg har alltid elsket Pink Floyd, det har pappa også. 

Anonymkode: 99910...f71

Hva med Fra Lippo Lippi?

Anonymkode: aed2a...bc4

Skrevet

hei karen 😅

AnonymBruker
Skrevet

Liker kun en av sangene hennes selv.

Synes det lillesøsteren min hører på er bare bråk og overstimulerende, synes det foreldrene mine liker er kjedelig 😂 er vel nesten alltid slik

Anonymkode: dfa94...ab5

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (11 timer siden):

hei karen 😅

yo damen

Anonymkode: aed2a...bc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...