lillesky Skrevet 30. mars 2006 #1 Del Skrevet 30. mars 2006 Må man ta kolera-vaksine hvis man skal til Thailand? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2006 #2 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg vet ikke om en må, men vi ble hvertfall anbefalt det da vi reiste dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #3 Del Skrevet 30. mars 2006 Koleravaksine til Thailand trenger du ikke. Kolera opptrer veldig sjeldent, stort sett etter store naturkatastrofer hvior alt sanitærsystem bryter sammen og infiserer drikkevannet. Var det de var så redd for skulle komme i etterkant av tsunamien, men selv den store katastrofen slapp unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #4 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg vet ikke om en må, men vi ble hvertfall anbefalt det da vi reiste dit. ← Hvem anbefalte dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2006 #5 Del Skrevet 30. mars 2006 Hvem anbefalte dere det? ← Det var det legen på legesenteret som gjorde. Vi reiste ikke lenge etter tsunamien, så kanskje det var derfor hun anbefalte det. Hun sa at den vaksinen ville hjelpe mot turistdiaré (E.Coli) - som jeg har forstått er den samme vaksinen som mot kolera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mars 2006 Hun sa at den vaksinen ville hjelpe mot turistdiaré (E.Coli) - som jeg har forstått er den samme vaksinen som mot kolera. ← Jepp, det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #7 Del Skrevet 30. mars 2006 Det var det legen på legesenteret som gjorde. Vi reiste ikke lenge etter tsunamien, så kanskje det var derfor hun anbefalte det. Hun sa at den vaksinen ville hjelpe mot turistdiaré (E.Coli) - som jeg har forstått er den samme vaksinen som mot kolera. ← Hmm -jeg synes det er merkelig, men mulig det hadde med tsunamien å gjøre ja - men like fullt merkelig at hun anbefalte det. Kolera er som sagt veldig sjeldent. Jeg har vaksinert meg mot turistdiare (ikke koleravaksine) to ganger - og ble skikkelig matforgiftet begge gangene - veldig syk. Alle andre ganger har jeg droppet det,og det skal jeg fortsette med også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #8 Del Skrevet 30. mars 2006 Jepp, det er det. ← Unnskyld meg, da må det ha komemt noe nytt som jeg ikke har fått med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #9 Del Skrevet 30. mars 2006 Søkte litt np og fant denne siden. http://www.helsenett.no/reisemedwap/reisemedp65.shtml Der står det at man burde ta den vaksinen mot turistdiare hvis man er svekket helsemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 30. mars 2006 Fra denne siden: Koleravaksinen Echoral® er bare helt nødvendig for helsearbeidere som skal arbeide i en koleraepidemi. Den gir også beskyttelse mot vanlig turistdiaré forårsaket av enterotoksinproduserende E. Coli (ETEC). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #11 Del Skrevet 31. mars 2006 Tips: Be legen skrive ut resept på Ducoral drikkevaksine (to doser), den beskytter mot diare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T Skrevet 31. mars 2006 #12 Del Skrevet 31. mars 2006 Tips: Be legen skrive ut resept på Ducoral drikkevaksine (to doser), den beskytter mot diare. ← Vi har akkurat vært i Thailand, og ble anbefalt å ta denne, vi hadde 3 flotte uker uten mageproblemer. Og vi spiste det meste Ducoral besyktter både mot kolera og E.Coli (turistdiare) og denne sa både fastlegen vår, og det lokale vaksinasjonskontoret at vi burde ta. Ellers er dette et flott forum, der du kan spørre om mer råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #13 Del Skrevet 31. mars 2006 Du trenger tre vaksiner til Thaiand. Hepatitt, stivkrampe og rabies (tror jeg det var). Ring en helsestasjon som er spesialister på reisemedisen, feks det som ligger på Grünerløkka i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå