Mardina Skrevet 4. november #61 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, du kommer jo ikke noe vei når strømmen er skrudd av i krisetider heller. Dog lettere å jakte på en kanne bensin enn en «kanne» med strøm. Anonymkode: 19c3f...f4c Du er klar over at bensin og diesel pumper går på strøm? 😄 Så du kommer ikke så langt med den teorien din heller 😄 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #62 Skrevet 4. november Ja, jeg ville byttet tilbake til bensinbil. Med EL-bilen har jeg konstant rekkeviddeangst. Drittladeren er en sånn som lader når strømmen er lavest. Dermed vet jeg aldri om bilen er fulladet om morgenen eller ikke. Har jeg vært på reise og kommer hjem med 20-30%, så kan du være sikker på jeg den kvelden har en avtale av ett eller annet slag, slik at jeg ikke kan bruke bilen dit uten å måtte hurtiglade på veien, og får for dårlig tid. Det er så uendelig mye enklere å bare fylle full bensintank! Anonymkode: fdc4c...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. november #63 Skrevet 4. november Nei. Er på elbil nummer tre i familien nå og vi er strålende fornøyd. BMW alle sammen. Anonymkode: 4e595...662
DesmondMiles Skrevet 4. november #64 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg ville byttet tilbake til bensinbil. Med EL-bilen har jeg konstant rekkeviddeangst. Drittladeren er en sånn som lader når strømmen er lavest. Dermed vet jeg aldri om bilen er fulladet om morgenen eller ikke. Har jeg vært på reise og kommer hjem med 20-30%, så kan du være sikker på jeg den kvelden har en avtale av ett eller annet slag, slik at jeg ikke kan bruke bilen dit uten å måtte hurtiglade på veien, og får for dårlig tid. Det er så uendelig mye enklere å bare fylle full bensintank! Anonymkode: fdc4c...5eb Du vet at du kan stille inn laderen...? Det høres for øvrig ikke ut som at elbil er noe for ditt kjøremønster da. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #65 Skrevet 4. november Det gjelder å kjøpe elbil av en viss kvalitet da! Det er en grunn til at noen merker er "billige" og noen ikke fullt så "billige"... Anonymkode: 4e595...662
AnonymBruker Skrevet 4. november #66 Skrevet 4. november Mardina skrev (10 minutter siden): Du er klar over at bensin og diesel pumper går på strøm? 😄 Så du kommer ikke så langt med den teorien din heller 😄 Mye man kan gjøre for å få bensin ut av en pumpe når strømmen er gått. Og bensin finnes da også andre steder enn bare på bensinstasjon. Anonymkode: 19c3f...f4c
AnonymBruker Skrevet 4. november #67 Skrevet 4. november newman01 skrev (2 timer siden): Det er det samme i mange krigsrammede steder hvor det er vanskelig å få tak i drivstoff. Så ditt argument om at bensinbil er best fordi man alltid har tilgang til bensin i krisetider er ikke nødvendigvis sant. Kommer ikke veldig langt med utslått strømnett heller! Anonymkode: 988d3...6d7 1
Leo Skrevet 4. november #68 Skrevet 4. november Da vi gikk over fra å ha to privatbiler til å bare ha en ble erstatningen en ladbar hybrid. Litt tungt å kvitte seg med en suveren elbil med god rekkevidde som fungerte meget bra i nærområdet, men som ble slitsom når ferden gikk til f.eks. mer grisgrendte strøk i våre naboland. I og for seg ingen problemer med å finne ladere, men mye "tukling" med elendige betalingsløsninger, tekniske feil på ladere, dårlig kapasitet, kø osv. som igjen skapte tidspress og unødig stress når man er avhengig av å være fremme på bestemte tider. Ble veldig feil når man måtte beregne en overnatting ekstra for å være sikker på å rekke dit man skulle, så tidligere brukte jeg dieselbilen på slike turer. Aller helst ville jeg ha hatt den bilen jeg har nå som elbil, men inntil noen har fikset det slik at man kan få +/- 90 mil rekkevidde også vinterstid og hurtiglade med en standardisert betalingsløsning nærmest hvor som helst så blir det bensin/diesel.
Mardina Skrevet 4. november #69 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye man kan gjøre for å få bensin ut av en pumpe når strømmen er gått. Og bensin finnes da også andre steder enn bare på bensinstasjon. Anonymkode: 19c3f...f4c Argumentasjonen din er fortsatt dårlig.
AnonymBruker Skrevet 4. november #70 Skrevet 4. november Mardina skrev (6 minutter siden): Argumentasjonen din er fortsatt dårlig. Haha, nei den er helt fin den. Anonymkode: 19c3f...f4c
AnonymBruker Skrevet 4. november #71 Skrevet 4. november Ja og nei. Hvis jeg hadde ubegrenset med penger å legge i bil, hadde det blitt fossilbil igjen. Drømmebilen er nemlig fossil, og alt for dyr. 🤭 Men det har jeg ikke, og nå har jeg bestilt meg ny elbil, og er superfornøyd med valget. 🥰 Anonymkode: 6e2a6...422
AnonymBruker Skrevet 4. november #72 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 9.44): Det er jo direkte farlig. Både for konsentrasjon, og for kropp. Vi må lade én gang, ca 30 minutter, på ruten øst-vest. Da er det ut av bilen og en gåtur i raskt tempo, samt bytte av sjåfør Anonymkode: da283...76f Åh, si det til yrkessjåførene da, de kjører 4.5 time, tar 45 min lovpålagt pause og kjører nye 4.5 timer, gjerne etter de har lastet i noen timer! Og er det langt og ting haster, ruller hjulene ti timer på en arbeidsdag! Jeg har elbil KUN pga bomringene. Jeg brukte mer penger på bom enn på drivstoff da jeg hadde bensinbil. Forsvinner elbil-godene, går jeg over på fossilt igjen. Anonymkode: e160c...f66
AnonymBruker Skrevet 4. november #73 Skrevet 4. november Mardina skrev (2 timer siden): Du er klar over at bensin og diesel pumper går på strøm? 😄 Så du kommer ikke så langt med den teorien din heller 😄 Går an å koble på et batteri. Det finnes andre tanker enn de på bensinstasjonen. Aggregat finnes det og. Anonymkode: e160c...f66
AnonymBruker Skrevet 4. november #74 Skrevet 4. november newman01 skrev (3 timer siden): Men det er ikke noe lettere med drivstoff... Raffinerier fungerer ikke uten strøm. Norge har ett raffineri, og det vil jeg tro ligger øverst på ønskelisten til granatnedfall i tilfelle krig. Bensinstasjoner virker dårlig uten strøm. Og det virker som om strømnettet stort sett fungerer rimelig greit i krisetider andre steder i verden. Og militæret vil vel også ha forrang på drivstoffressursene i tilfelle krig. Tenker det går rimelig greit med elbil jeg. Vi har mange tankanlegg, og to raffinerier som raffinerer mer enn vi greier å bruke. Dvs det tar tid før lageret er tomt. Anonymkode: e160c...f66 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #75 Skrevet 4. november Mardina skrev (2 timer siden): Du er klar over at bensin og diesel pumper går på strøm? 😄 Så du kommer ikke så langt med den teorien din heller 😄 Trenger ikke strøm for det, hvor får folk disse tankene fra? Anonymkode: e39f6...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #77 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 9.23): Skjønner aldri helt beredskapsargumentet: Med solceller på taket vil du alltid være mobil. Ukraina er jo paradeeksempelet; etter krigsutbrudd har de importert titusenvis av elbiler. Hvorfor? Rimelige solcellepanel sikrer mobilitet når tilgangen på drivstoff er tilpasset en krigsøkonomi. Anonymkode: 2a203...a1a De har importert maaaaaaaange flere bensinbiler. Fant noen tall på dette før her, den myten om så mange elbiler til Ukraina var... vel, en myte. Mener det var 1000 elbiler mot 40.000 bensinbiler. Anonymkode: e39f6...cf7
AnonymBruker Skrevet 4. november #78 Skrevet 4. november newman01 skrev (3 timer siden): Men det er ikke noe lettere med drivstoff... Raffinerier fungerer ikke uten strøm. Norge har ett raffineri, og det vil jeg tro ligger øverst på ønskelisten til granatnedfall i tilfelle krig. Bensinstasjoner virker dårlig uten strøm. Og det virker som om strømnettet stort sett fungerer rimelig greit i krisetider andre steder i verden. Og militæret vil vel også ha forrang på drivstoffressursene i tilfelle krig. Tenker det går rimelig greit med elbil jeg. Raffineriene har selvfølgelig aggregat. Null stress i joggedress. Anonymkode: e39f6...cf7
AnonymBruker Skrevet 5. november #79 Skrevet 5. november Jeg holder meg til hest og kjerre, disse nymotens diesel og bensin greiene har jeg ikke trua på. Gress er det mer enn nok av Anonymkode: 5dc19...b69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå