AnonymBruker Skrevet 1 time siden #101 Skrevet 1 time siden Det er diesel her. Beredskap er 0 problem, har alltid minst 5-6000 liter stående. Anonymkode: fae05...550
Pillarguri Skrevet 1 time siden #102 Skrevet 1 time siden NEI, vil aldri bytte tilbake. Jeg har hatt el bil i 11 år (3 forskjellige). Elsker el bilen. Leser her om en som kjører 8 timer i strekk og synes det er fantastisk med bensinbil. Det forstår ikke jeg. Når jeg kjører langt så har jeg behov for å stoppe for å gå på toalett, spise litt, strekke bena, frisk luft etc. Det gjør jeg mens jeg lader, og da er kroppen og bilen klar for en ny ca. 3 timers kjøretur. Har en bil som lett kjører 40 mil om sommeren og 30 mil i vinterkulde. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #103 Skrevet 1 time siden Nei på alt. Kommer aldri til å kjøpe fossil bruksbil igjen. Har en 1998 sportsbil, den er bensin, hvis jeg skulle kjøpe en nyere av samme type så blir det bensin det og, men eneste unntak Anonymkode: 08125...d37
newman01 Skrevet 1 time siden #104 Skrevet 1 time siden Pillarguri skrev (9 minutter siden): NEI, vil aldri bytte tilbake. Jeg har hatt el bil i 11 år (3 forskjellige). Elsker el bilen. Leser her om en som kjører 8 timer i strekk og synes det er fantastisk med bensinbil. Det forstår ikke jeg. Når jeg kjører langt så har jeg behov for å stoppe for å gå på toalett, spise litt, strekke bena, frisk luft etc. Det gjør jeg mens jeg lader, og da er kroppen og bilen klar for en ny ca. 3 timers kjøretur. Har en bil som lett kjører 40 mil om sommeren og 30 mil i vinterkulde. Ikke når man skal trekke 2,8tonn henger i 12% stigning i 37 minusgrader.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #105 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt til den dagen det er strømrasjonering, pga ødelagt infrastruktur. Er slik noen steder i Ukraina nå. Anonymkode: 988d3...6d7 Men hvis strømmen er mangelvare kan du banne på at fossilt drivstoff er det også. Og prioritert til kritiske samfunnsfunksjoner. Anonymkode: cd272...083
Misanthropis Skrevet 1 time siden #106 Skrevet 1 time siden Vi har en av hver, og jeg bruker dieselbilen mest ja, med unger på slep og full bil så slipper jeg tenke på lading.
Snok1 Skrevet 1 time siden #107 Skrevet 1 time siden 8ilver8nake skrev (På 1.11.2025 den 17.08): Byttet tilbake til Dieselbil etter vel 3-4 år med el-bil og ingen planer om el-bil i fremtiden. Dyrere med fossilbil men har fordeler el-biler ikke kan stille med som å slippe ladetid med tanke på langkjøring og lav hengervekt. Fortsatt ikke en eneste el-bil med hengervekt på 3.5 tonn eller i nærheten av det. Ford F-150 Lightning
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #108 Skrevet 1 time siden Snok1 skrev (2 minutter siden): Ford F-150 Lightning Som de fleste ikke har råd til. Du vet, de fleste har vanlig lønn og gidder ikke å bruke 700 000 på en bil, som da er den billigste Ford F-150 Lightning akkurat nå ute på finn.no: https://www.finn.no/mobility/search/car?fuel=4&model=1.767.7160®istration_class=1&sort=PRICE_ASC Anonymkode: 365de...072
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #109 Skrevet 1 time siden Strøm kan jeg lage hjemme med solceller, diesel er litt vanskeligere å lage selv 😆 Anonymkode: 5dc19...b69 1
Snok1 Skrevet 1 time siden #110 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som de fleste ikke har råd til. Du vet, de fleste har vanlig lønn og gidder ikke å bruke 700 000 på en bil, som da er den billigste Ford F-150 Lightning akkurat nå ute på finn.no: https://www.finn.no/mobility/search/car?fuel=4&model=1.767.7160®istration_class=1&sort=PRICE_ASC Anonymkode: 365de...072 Påstanden jeg tilbakeviste var at det ikke finnes elbiler som kan trekke 3,5 tonn henger. Det finnes altså. Ingen årsak.
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #111 Skrevet 59 minutter siden Snok1 skrev (15 minutter siden): Påstanden jeg tilbakeviste var at det ikke finnes elbiler som kan trekke 3,5 tonn henger. Det finnes altså. Ingen årsak. Men de fleste har ikke råd til en elbil med dette nyttelastet. Mens man gjerne kan få en brukt fossilbil, for eksempel Volvo XC90, til rundt 150 000 kroner. Anonymkode: 365de...072
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #112 Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men de fleste har ikke råd til en elbil med dette nyttelastet. Mens man gjerne kan få en brukt fossilbil, for eksempel Volvo XC90, til rundt 150 000 kroner. Anonymkode: 365de...072 Poenget går over hodet, ser jeg. Anonymkode: fae05...550
Snok1 Skrevet 42 minutter siden #113 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men de fleste har ikke råd til en elbil med dette nyttelastet. Mens man gjerne kan få en brukt fossilbil, for eksempel Volvo XC90, til rundt 150 000 kroner. Anonymkode: 365de...072 Hvorfor bringer du inn nye momenter? Påstanden var at det ikke finnes. Fakta er at det ikke finnes. Din personlige økonomi endrer ikke objektive fakta.
HMK Skrevet 37 minutter siden #114 Skrevet 37 minutter siden Jeg kjører ca 40 000 kilometer året. Det er helt uaktuelt å gå tilbake til bensin eller diesel. Det har jeg ikke økonomi til.
newman01 Skrevet 35 minutter siden #115 Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men de fleste har ikke råd til en elbil med dette nyttelastet. Mens man gjerne kan få en brukt fossilbil, for eksempel Volvo XC90, til rundt 150 000 kroner. Anonymkode: 365de...072 Man bør ikke ha spesielt dårlig råd om man planlegger å kjøpe en XC90 til 150´000... Der kan det bli mange dyre reparasjoner fremover 1
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #116 Skrevet 5 minutter siden newman01 skrev (29 minutter siden): Man bør ikke ha spesielt dårlig råd om man planlegger å kjøpe en XC90 til 150´000... Der kan det bli mange dyre reparasjoner fremover Feil. Volvo er ekstremt driftsikre biler, og har svært få behov for jevnlige reparasjoner. Anonymkode: 365de...072
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå