AnonymBruker Skrevet i går, 08:30 #41 Skrevet i går, 08:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Angrer på elbilen min. Savner når jeg kunne kjøre 8 timer i strekk og parkere med kvart tank. Anonymkode: 44a8f...e8e Derfor jeg bytta, til liten moderne bensinmotor. Anonymkode: 277b0...c69 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #42 Skrevet i går, 08:44 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Angrer på elbilen min. Savner når jeg kunne kjøre 8 timer i strekk og parkere med kvart tank. Anonymkode: 44a8f...e8e Det er jo direkte farlig. Både for konsentrasjon, og for kropp. Vi må lade én gang, ca 30 minutter, på ruten øst-vest. Da er det ut av bilen og en gåtur i raskt tempo, samt bytte av sjåfør Anonymkode: da283...76f
Rødvinsfilosofen Skrevet i går, 10:53 #43 Skrevet i går, 10:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan da? Jeg synes det har blitt så utrolig mye enklere med elbil. For det første må du ikke lenger ha vinterdrivstoff, du slipper forvarming på motoren og trøbbel med all slags systemer som må fungere i lag. For det andre kan elbilen forvarmes mens den står på lading, i app eller ved programmering, og den går alltid uansett temperatur ute. Anonymkode: 2a203...a1a Så bra! Går sikkert fint hvis man har bilen parkert i en garasje, eller i et parkeringshus. Har dessverre ikke hatt den muligheten. Jeg har hatt mye trøbbel med lading, rekkevidde, 12V-batteriet, osv. om vinteren. Det kan selvsagt skyldes min bin spesielt, mer enn el-biler generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #44 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, du kan lagre inntil 60 liter bensin om du har utvendig bod. Det holder jo ikke spesielt lenge. Og da ser vi bort fra at strømbrudd vil ramme raffenerier, helikoptertrafikk til Nordsjøen, bensinpumper osv. Anonymkode: 30350...6c5 Ja, men jeg kommer lengre enn de som har strømtom bil. Til hytta f.eks. Dette er min vurdering og det som passer meg. Så kan du gjøre det som passer deg. Anonymkode: 155a1...3ae 1
8ilver8nake Skrevet 15 timer siden #45 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 21.28): Ford f150 Lightning har 3.5 tonn hengervekt. BMW iX og Kia Ev9 har 2.5 tonn. En god del flere elbiler har over 2 tonn hengervekt. Selv kommer jeg aldri å gå tilbake til fossibil. Er superfornøyd med elbil med lang rekkevidde. Anonymkode: 190f5...bf2 Ford er eneste alternativet foreløpig men den er alt for stor for normal bruk i og rundt by. 2.5 og nedover er ikke aktuelt. Vurderte Tesla model X i et svakt øyeblikk men veldig glad jeg gikk for Discovery i stedet. Eksen kjøpte seg model X mens vi var sammen og veldig glad det ikke var min bil, hadde Y også og må si jeg er veldig fornøyd med å ha sluppet Tesla så langt og etter erfaringene med hennes Teslaer så blir det ihvertfall aldri Tesla på meg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå