AnonymBruker Skrevet 3. november #61 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): La meg gjenta meg selv fra en annen tråd: Så nei, jeg tror absolutt ikke menn og kvinner (heteroseksuelle, da. For å slippe den debatten) kan være bare venner. Og jeg har hatt mange mannlige venner (som kvinne). Fant dessverre ut at alle på et eller annet tidspunkt ville ha meg. Det var et slag i trynet. Anonymkode: 6a0d0...2c1 Nei.. det stemmer nok ikke helt. Jeg har og har hatt mange kvinnelige venner opp igjennom årene. I mange tilfeller stemmer nok det du sier i en hvis grad. Mange av de kunne jeg nok godt hatt sex med om muligheten hadde bydd seg. Men jeg har stort sett vært i faste forhold med mye sex disse årene, så det har ikke vært så aktuelt. Men noen av disse kvinnelige vennene ville jeg definitivt ikke hatt sex med. Det bare mangler helt den type tiltrekning, fra min side i alle fall. Anonymkode: 74652...b9b
AnonymBruker Skrevet 3. november #62 Skrevet 3. november Jeg (mann) har kvinnelige venner, vi har det moro sammen, flørter, går på kino sammen, er på hyttetur sammen. Det betyr ikke at jeg enhver tid bare er opptatt av å komme i buksa på dem. Vi har kjent hverandre i 20-30 år, og det er ingenting seksuelt, og vi har barn på hver vår kant. Vi trives bare i hverandres selskap. Tror det er en del litt "enkle" kvinner her som sikkert tiltrekker seg litt "enkle" menn. Og da med egen erfaring tror at hele verden er som deres og at det ikke er mulig å være venner på tvers av kjønn. Anonymkode: f8fb4...f57 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #63 Skrevet 3. november Ja, det tror jeg. Men det skal være sagt at jeg føler at de fleste av mine skikkelig vennskap med menn, der ligger det en liten forelskelse/fascinerasjon fra deres side, eller gjorde det opprinnelig. Den kan være bitte-liten, og de vet jo at jeg er gift, at de uansett ikke hadde vært aktuell, og blabla. Men i alle- selv de jeg ikke hadde trodd, så ligger det en liten. Jeg tenkte faktisk datteren min var unntaket. For hun hadde en bestevenn, og de to hang alltid som ungdommer- i årevis , selv når hun hadde type. Hun var liksom en av gutta i hans gjeng. Men neida , det gikk til helvete, og han innrømmet til slutt at han hadde følelser og at han derfor trakk seg vekk. Jeg tror menn kan sette pris på den du er, henge med deg, og gjøre ting. Men i den grad en mann bruker mye tid på deg, så er det noe mer som ligger under, enten han vil innrømme det til seg selv eller ei. Anonymkode: 96cb2...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #64 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingen mann er venn med en kvinne fordi det er hyggelig med venner. De har alltid baktanker. Kvinner synes i større grad venner er stas en hva menn synes, og tror ikke det er noe mer. Menn derimot, vet det er mer fra mennenes side alltid. Så nei, jeg tror absolutt ikke menn og kvinner (heteroseksuelle, da. For å slippe den debatten) kan være bare venner. Og jeg har hatt mange mannlige venner (som kvinne). Fant dessverre ut at alle på et eller annet tidspunkt ville ha meg. Det var et slag i trynet. Anonymkode: 6a0d0...2c1 Jeg synes det er ganske nedsettende overfor menn på gruppenivå å redusere dem til sexfikserte idioter som bare tenker på èn ting. Selvsagt finnes det en del slike, for all del, men selv om du har vært uheldig, er det fortsatt ikke ensbetydende med at alle menn er slik. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er så artig med kvinner som tror de har mannlig venner. Du har en mann du kjenner som ønsker å ligge med deg. Anonymkode: 9e3df...808 Bare fordi du er en sexfiksert idiot, betyr det heldigvis ikke at alle menn er det. Men tyv tror som kjent at hver mann stjeler. Anonymkode: 9352a...4d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #65 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): La meg gjenta meg selv fra en annen tråd: Damer er både utspekulerte og naive. De både elsker å ha noen i bakhånd, og få bekreftelse og holde gamle flammer på pinebenken. Damer er naive fordi de ofte tror "det ikke er noe å bekymre seg for" fordi de ikke forstår at menn er annerledes enn kvinner og vil alltid utnytte sjansen om den byr seg. Alltid. Ingen mann er venn med en kvinne fordi det er hyggelig med venner. De har alltid baktanker. Kvinner synes i større grad venner er stas en hva menn synes, og tror ikke det er noe mer. Menn derimot, vet det er mer fra mennenes side alltid. Så nei, jeg tror absolutt ikke menn og kvinner (heteroseksuelle, da. For å slippe den debatten) kan være bare venner. Og jeg har hatt mange mannlige venner (som kvinne). Fant dessverre ut at alle på et eller annet tidspunkt ville ha meg. Det var et slag i trynet. Anonymkode: 6a0d0...2c1 Så feil kan du ta. Jeg vet med 100 % sikkerhet at du tar feil Anonymkode: f3d41...009 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #66 Skrevet 3. november makkapakka skrev (9 timer siden): Ja har alltid hatt mange kompiser, helt til de drikker seg fulle nok, da kommer det frem hva de egentlig vil! Også gifte kollegaer! Enig. Alle de jeg har trodd har vært kompiser har på en eller annen måte vist seg å drømme om noe mer, om så bare svært subtilt. Merker det kjapt med litt alkohol ja. Så det har jeg gitt opp. Er gift, så kan ikke og vil ikke ha slike forhold til andre menn. Jeg VET de tenker sitt innimellom. Kanskje fordi jeg har fin kropp og god humor i samme pakke. Men kan hende det funker bedre for de som er mindre fysisk attraktive - det vet jeg jo ikke. Anonymkode: 5daa1...eec 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #67 Skrevet 3. november Selvsagt er det mulig, noe annet hadde vært trist. Spesielt for meg og mannen som begge er bifile. Skulle vi ikke hatt noen venner, vi da, siden vi kunne vært seksuelt tiltrukket av "alle"? Vi har både menn og kvinner som venner, begge to. Anonymkode: d081c...8ee
AnonymBruker Skrevet 3. november #68 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, det tror jeg. Men det skal være sagt at jeg føler at de fleste av mine skikkelig vennskap med menn, der ligger det en liten forelskelse/fascinerasjon fra deres side, eller gjorde det opprinnelig. Den kan være bitte-liten, og de vet jo at jeg er gift, at de uansett ikke hadde vært aktuell, og blabla. Men i alle- selv de jeg ikke hadde trodd, så ligger det en liten. Jeg tenkte faktisk datteren min var unntaket. For hun hadde en bestevenn, og de to hang alltid som ungdommer- i årevis , selv når hun hadde type. Hun var liksom en av gutta i hans gjeng. Men neida , det gikk til helvete, og han innrømmet til slutt at han hadde følelser og at han derfor trakk seg vekk. Jeg tror menn kan sette pris på den du er, henge med deg, og gjøre ting. Men i den grad en mann bruker mye tid på deg, så er det noe mer som ligger under, enten han vil innrømme det til seg selv eller ei. Anonymkode: 96cb2...2f7 Det virker som at du er rimelig innbilsk. De var trolig aldri tiltrukket av deg. Jeg tror slike vennskap blir vanskelige når kvinner synes det er sårt når mannlige venner ikke synes de er tiltrekkende. Anonymkode: 68dff...77a 2
sicario Skrevet 3. november #69 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er så artig med kvinner som tror de har mannlig venner. Du har en mann du kjenner som ønsker å ligge med deg. Anonymkode: 9e3df...808 Skjønner ikke helt hva du insinuerer? Selv har jeg omtrent like mange kvinnelige som mannlige venner. Jeg vil ikke ha sex med mine kvinnelige venner mer en jeg vil med mine mannlige. For meg så blir tanken på sex med vennene mine, litt som tanken på å ha sex med søsteren min.
AnonymBruker Skrevet 3. november #70 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Enig. Alle de jeg har trodd har vært kompiser har på en eller annen måte vist seg å drømme om noe mer, om så bare svært subtilt. Merker det kjapt med litt alkohol ja. Så det har jeg gitt opp. Er gift, så kan ikke og vil ikke ha slike forhold til andre menn. Jeg VET de tenker sitt innimellom. Kanskje fordi jeg har fin kropp og god humor i samme pakke. Men kan hende det funker bedre for de som er mindre fysisk attraktive - det vet jeg jo ikke. Anonymkode: 5daa1...eec Man senker gjerne kravene når man drikker. Oj, du vet hva andre mennesker tenker. Denne egenskapen burde du jo bruke til å tjene penger fremfor å henge på KG. Hvordan vet du at du er fysisk attraktiv? Anonymkode: 68dff...77a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #71 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enig. Alle de jeg har trodd har vært kompiser har på en eller annen måte vist seg å drømme om noe mer, om så bare svært subtilt. Merker det kjapt med litt alkohol ja. Så det har jeg gitt opp. Er gift, så kan ikke og vil ikke ha slike forhold til andre menn. Jeg VET de tenker sitt innimellom. Kanskje fordi jeg har fin kropp og god humor i samme pakke. Men kan hende det funker bedre for de som er mindre fysisk attraktive - det vet jeg jo ikke. Anonymkode: 5daa1...eec Dette er 100% min erfaring også, dessverre. Vært gift i 20 år, så har også takket nei til sånt i 20 år. Anonymkode: 3ef3a...e68 1
Arild37 Skrevet 3. november #72 Skrevet 3. november (endret) For meg som vet at det er fullt mulig å være venner med motsatt kjønn, så blir det like meningsløst å spørre om som om jorden er rund, joda noen er uenig men... Endret 3. november av Arild37 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #73 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er 100% min erfaring også, dessverre. Vært gift i 20 år, så har også takket nei til sånt i 20 år. Anonymkode: 3ef3a...e68 Hvordan har du blitt kjent med disse som du har takket nei til i 20 år? Og er det mange eller én? Og hvor lenge gikk det fra dere ble venner til du måtte "takke nei"? Anonymkode: f8fb4...f57
AnonymBruker Skrevet 3. november #74 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er så artig med kvinner som tror de har mannlig venner. Du har en mann du kjenner som ønsker å ligge med deg. Anonymkode: 9e3df...808 Joda kvinner generelt er nok litt naive her, mange som undervurderer hvor langt en mann kan strekke seg for å kanskje få et ligg i fremtiden, å late som en er venner i lang tid er ikke uvanlig. Men å si at det er umulig blir tullete, selvsagt er det mulig, er da venn med eksen uten noe stress Anonymkode: f3d41...009
AnonymBruker Skrevet 3. november #75 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvordan har du blitt kjent med disse som du har takket nei til i 20 år? Og er det mange eller én? Og hvor lenge gikk det fra dere ble venner til du måtte "takke nei"? Anonymkode: f8fb4...f57 Du etterlyser nok svar på noe som aldri har skjedd. Noen lever i sin egen drømmeverden, hvor de tror de er mer attraktive enn de egentlig er. Anonymkode: 68dff...77a
AnonymBruker Skrevet 3. november #76 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan har du blitt kjent med disse som du har takket nei til i 20 år? Og er det mange eller én? Og hvor lenge gikk det fra dere ble venner til du måtte "takke nei"? Anonymkode: f8fb4...f57 Har hatt mannlige venner/bekjente/kollegaer hele livet, helt fra ung alder, dumpet dem ikke bare fordi jeg ble gift. Har ikke sett på mannlige venner som noe annet enn platoniske venner. Én etter én har de i en eller annen anledning lagt helt tydelig an på meg, og jeg har måttet kutte relasjonen tvert. Den siste kompisen jeg kuttet ut var bestekompisen min gjennom 20 år - han klarte faktisk å holde seg på matta helt til for noen få år siden. Ellers dukker det opp andre menn som ikke klarer å holde egen sti ren: gifte nabomenn, kolleger av mannen min, barnehageassistenter i barnas barnehage, gifte fedre til barnas venner, menn til venninner av meg. Litt for mye alkohol eller hva de driver med, og vipps så ligger det en melding i Instagram-innboksen min. Viser alt til mannen min, for han hadde neppe trodd meg dersom jeg ikke hadde vist hvor ille det er. Jeg er ikke engang særlig pen, har kun et par andre atributter: lite selvhøytidelig (med selvironi og litt humor), og slank timeglassfigur. Hadde jeg gått ut offentlig i lokalsamfunnet mitt med alle de gifte mannfolka som har prøvd å sjekke meg opp, hadde det blitt drama i mange familier. Vedder forøvrig på at de samme mannfolka har prøvd seg på maaange kvinner, for om de har prøvd seg på adekvate meg, har de garantert prøvd seg på de pene damene også. Men tilbake til poenget: nei, jeg tror egentlig ikke kvinner og menn kan være venner i all evighet før mannen prøver seg på et ligg (dersom han er heterofil og ikke aseksuell). Anonymkode: 3ef3a...e68 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #77 Skrevet 3. november Ja, selvfølgelig er det det. Min beste venn er en mann og vi har vært venner i snart ti år. Jeg er 45, han noen år eldre. Vi er begge hetro. Aldri vært noe annet enn vennskap mellom oss og vi har vært single samtidig flere ganger. Aldri noen seksuell gnist. En eks av meg syntes dette var vanskelig, selv om hans beste venninne var en kvinne, som han i tillegg hadde datet. 🙄 Anonymkode: d6245...3bb
AnonymBruker Skrevet 3. november #78 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men tilbake til poenget: nei, jeg tror egentlig ikke kvinner og menn kan være venner i all evighet før mannen prøver seg på et ligg (dersom han er heterofil og ikke aseksuell). Anonymkode: 3ef3a...e68 Har svært mange eksempler på at dette er bare tullball. Folk med begrenset livserfaring kan nok tenke som deg. Anonymkode: 68dff...77a
AnonymBruker Skrevet 3. november #79 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har svært mange eksempler på at dette er bare tullball. Folk med begrenset livserfaring kan nok tenke som deg. Anonymkode: 68dff...77a Skulle ønske min "begrensede livserfaring" på 41 år sa noe annet, virkelig. Har vært, og er, kjempevond erfaring å måtte kutte en relasjon til en kompis fordi han etter mange år plutselig klyper meg kraftig opp i rumpa etter en helt vanlig og vennskapelig prat - eller når han gir meg en altfor lang klem og stønner inn i øret "skulle ønske du var MIN". Blir på gråten av å tenke over hvem jeg har mistet på den måten; de var gode og solide venner frem til da. Og igjen: https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472 Anonymkode: 3ef3a...e68 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #80 Skrevet 3. november Jeg begynner å tvile på det. Jeg har en mannlig venn og vi er gode venner også. Jeg har ikke følelser for han, men vi har det koselig sammen når vi treffes. Men i det siste har han ringt meg sånn ca annenhver dag for å spørre om vi skulle gjøre noe sammen. Det har blitt så slitsomt at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Så mistenker at han har fått følelser for meg eller så er han bare veldig ensom. Anonymkode: 8cde2...0aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå