Gå til innhold

Er det mulig for menn og kvinner og kun være venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det funker ikke alltid og for alle, men er selvsagt fullt mulig!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Akkurat det tror jeg går mest på menns konkurranseinstinkter. Har iallefall notert meg at dess større status innen kompiskretsen en mann har dess flere av hans kamerater vil prøve seg. 

Man skulle tro det var omvendt, men å stjele dama til mann lavest på "rangstigen" er det visst ingen sport i, men klarer man å stjele dama til ham alle mener er tøff og sterk, da er man MANN tydeligvis. 

Anonymkode: 8eb8a...2f9

Nå tror jeg du surrer godt, og du må nok ta nye notater. Enkelte kvinner er så enkle i toppetasjen at det blir komisk.

Anonymkode: 68dff...77a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange gutte kompiser både som ung og eldre. De alle utgir seg for å kun være vennskapelig når det gjelder meg hver eneste gutt jeg har vært venn med har blitt intressert i noe annet over tid. Så mistet både bestekompis og kompiser til det. Det er nok mulig for noen som har 0 kjemi utenom vennskap og 0 attraksjon. Men det er sjeldent. 

Anonymkode: 74eb4...fd4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå tror jeg du surrer godt, og du må nok ta nye notater. Enkelte kvinner er så enkle i toppetasjen at det blir komisk.

Ja vi kvinner skal selvfølgelig ikke ta våre selvopplevd erfaringer seriøst. Da er vi fryktelig enkle i topplokket. Vi bør innse at vi bare surrer og innbiller oss saker og ting, selv om de tingene faktisk skjer, for andre vet bedre at det som skjedde ikke skjer. 🤪

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde vært ganske venneløs uten mannlige venner. Jeg har flere av dem enn venninner.

AnonymBruker
Skrevet

Er så artig med kvinner som tror de har mannlig venner.

Du har en mann du kjenner som ønsker å ligge med deg.

Anonymkode: 9e3df...808

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Akkurat det tror jeg går mest på menns konkurranseinstinkter. Har iallefall notert meg at dess større status innen kompiskretsen en mann har dess flere av hans kamerater vil prøve seg. 

Man skulle tro det var omvendt, men å stjele dama til mann lavest på "rangstigen" er det visst ingen sport i, men klarer man å stjele dama til ham alle mener er tøff og sterk, da er man MANN tydeligvis. 

Om dama lar seg stjele så får han bare prise seg lykkelig. Da var det ikke kjærlighet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva så?

Klarer man ikke å sette grenser for seg selv så kan man ikke ha venner da...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei.

Ikke alle menn er så enkle i hodet.

Anonymkode: 21057...756

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja vi kvinner skal selvfølgelig ikke ta våre selvopplevd erfaringer seriøst. Da er vi fryktelig enkle i topplokket. Vi bør innse at vi bare surrer og innbiller oss saker og ting, selv om de tingene faktisk skjer, for andre vet bedre at det som skjedde ikke skjer. 🤪

Bra at du ikke jobber med forskning.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn kan fint bli venner med kvinner de ikke blir seksuelt tiltrukket av.

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (58 minutter siden):

Om dama lar seg stjele så får han bare prise seg lykkelig. Da var det ikke kjærlighet.

Det stemmer. Damer som kan stjeles har ikke noen partnerverdi.

AnonymBruker
Skrevet

Er så artig med mennesker som skriver overlegne kommentarer fordi tror de har forstått kompleks sosialdynamikk, selv om kunnskapen deres er rent anekdotisk og virkelighetsfjern.

Anonymkode: 87bc1...9ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

La meg gjenta meg selv fra en annen tråd:

Damer er både utspekulerte og naive. De både elsker å ha noen i bakhånd, og få bekreftelse og holde gamle flammer på pinebenken.

Damer er naive fordi de ofte tror "det ikke er noe å bekymre seg for" fordi de ikke forstår at menn er annerledes enn kvinner og vil alltid utnytte sjansen om den byr seg. Alltid. 

Ingen mann er venn med en kvinne fordi det er hyggelig med venner. De har alltid baktanker. Kvinner synes i større grad venner er stas en hva menn synes, og tror ikke det er noe mer. Menn derimot, vet det er mer fra mennenes side alltid. 

Så nei, jeg tror absolutt ikke menn og kvinner (heteroseksuelle, da. For å slippe den debatten) kan være bare venner. Og jeg har hatt mange mannlige venner (som kvinne). Fant dessverre ut at alle på et eller annet tidspunkt ville ha meg. Det var et slag i trynet.

Anonymkode: 6a0d0...2c1

Jeg tror at det ikke er mulig for folk som deg å ha en kvinnelig menn

Anonymkode: dac7a...0db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen mannlige venner, som jeg aldri har hatt eller kommer til å ha seksuell kontakt med. Om de innerst inne hadde pult meg hvis muligheten bøy seg, bryr jeg meg ikke noe om. Faktum er at vi har gode vennskap som gir begge mye ift å hjelpe og støtte hverandre både praktisk og mentalt, og ofte mye god humor. Og de gjør ikke noe med det, de er ikke overgripere og har folkeskikk. Sånn sett går det helt fint å være venn med menn, tanken er fri så hva de tenker på er opp til de 🙂

Anonymkode: e9385...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt venninner ( er selv kvinne) som har villet hatt meg til sengs, så er ikke enkelt dette her. 

Kanskje vi bare skal gå venneløse og alene siden vi har ett kjønn mellom beina noen tilfeldigvis kunne tenkt seg å "besøkt". 

Anonymkode: ed00e...090

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det stemmer. Damer som kan stjeles har ikke noen partnerverdi.

Partnere er man først når man er i et forhold. Bare for å presisere det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det. Jeg både studerte og jobber i en sterk mannsdominert bransje, i IT. Jeg har og har hatt mange manlige venner, kamerater, kollegaer. For det første, men vi må jo gi menn litt cred nå. Det er jo ikke slik at jeg er tiltrekkende for absolutt alle menn, menn har jo smak de også! En annen sak er jo at jeg har vært i et fast forhold med sammen mann i 19 år nå, så det hjelper sikkert på. Jeg introduserer alle mine manlige venner til min samboer raskt nok, alle kjenner ham og det hjelper kanskje på å ikke få falske forhåpninger. 

Vi er jo alle blitt så gamle nå at nå er vi mer som "familievenner", altså at vi besøker hverandres familier, besøker hytter, barna kan leke sammen. Så det er ikke mine vanlige venner lengre, mer som at vi er venner alle sammen, koner og menn. 

Anonymkode: 60b19...92a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også flere mannlige enn kvinnelige venner. Hvis menn jeg blir kjent med har andre baktanker, merker jeg det fort. (I alle fall i fylla😆

Alle mine beste kompiser møtte jeg som singel, og da han var singel. (Enklere da å få avklart at det ikke er noe mer.) Kjærester har kommet og gått, men vi har aldri vært i nærheten av å prøve oss på hverandre. Hvis vi gir hverandre en klem, har jeg aldri merket antydning til fysisk kjemi av typen «romantisk» eller «seksuell».

Det finnes menn som ville prøvd seg på omtrent hvem som helst av damer i en gitt situasjon, men alle kompisene mine er «ordentlige menn» som aldri ville gått over streken. Synes det er slemt gjort å antyde at alle menn ville hoppet på venninnene sine om de fikk sjansen. Og jeg synes synd på damer som ikke kan stole på mennene sine nok til at de takler at de har venninner. 

Selvsagt finnes det historier om mennesker som går bak ryggen på partneren sin, flørter/har sex med/blir sammen med kjærestens bestevenn, kusine, naboen, eller andre «tilgjengelige» personer. Men disse har da bevist sine råtne personligheter som jeg ville være glad for å være kvitt i livet mitt uansett. 

Anonymkode: 4a574...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...