AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #1 Skrevet 1. november 2025 Jeg har slitt med kronisk migrene i 10 år. Jeg har kjempet med alt jeg har for å stå i jobb, men har vært mer sykemeldt enn i jobb dessverre. Har hatt vondt i hode hver enste dag, noen anfall har vært helt forferdelig og jeg har vært lagt inn mange ganger pga mistanke om hjerneblødning. Har vært hos mange nevrologer, men sjeldent bedring. Nå har jeg kun 2 måneder igjen av sykemeldingen min før jeg er over på aap. Jeg har i denne tiden prøvd å jobbe flere ganger for å komme tilbake i jobb igjen, men det går ikke. Så gikk jeg til privatlege, jeg innså at jeg har ikke tiden til å vente i det offentlige lenger. Jeg kjente på at alle timene jeg var der brøt meg psykisk ned. Alle legene mente det var på tide å gi opp å akseptere min situasjon. Privatlegen min gravde i historikken min, leste hele journalen min, satt seg inn i anfallene og kartla hele meg. Aldri følt meg så godt i varetatt før. Så har jeg nå blitt testet for en sjelden hodepine lidelse, jeg har den siste uken hatt et nytt liv, etter jeg fikk teste disse medisinene. Jeg har endelig klart å gjøre 1 eller 2 ting hjemme, jeg er som en unge skikkelig stolt fordi mannen kommer hjem og jeg har enten hengt opp vasken, satt på oppvaskmaskinen. Ikke kun det grunnleggende som å ta vare på barna mine. Jeg gråt mange ganger i går, for tenk jeg har gått i ti år med en lidelse ingen har hørt om eller faktisk tatt seg bryet med å tenke hvorfor virker ingen medisiner på denne pasienten her. Jeg er ikke frisk enda, kjenner på de dagene jeg nå gjør for mye, men i en hel uke har jeg fungert nesten normalt. Jeg må prøve å gå sakte frem, det er litt typisk meg å nå ta litt av å skal ta igjen alt jeg har mistet på veien. Til uken er planen å jobbe en vakt på jobb, jeg håper dette er begynnelsen på et bedre liv. Likevel blir lei meg av at dette kunne vært annerledes om det offentlige faktisk tok seg tiden til å lytte til meg, å grave litt i hva jeg faktisk beskriver når jeg er der. For mine symptomer er typiske for denne sykdommen jeg nå tester medisiner for. Medisinene virker heller ikke om det ikke er denne sykdommen. Så dere som strever i det offentlige, har dere mulighet ta dere råd til å få en annen til å se på dere. Det har til nå kostet med 6000 det er mye penger, men jeg taper mer om jeg ikke klarer å komme meg i jobb. Nå har jeg et håp🤞🏻 Anonymkode: 4092c...6da 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #2 Skrevet 1. november 2025 Hvilken hodepinelidelse har du? Anonymkode: 4005a...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #3 Skrevet 1. november 2025 Det offentlige driver dessverre bare med brannslukning, og har verken tid eller ressurser til å gå like dypt inn i alles historikk. Bare se på hvordan politikerne ønsker å kutte millioner i psykiatrien. Godt å høre at det går bedre med deg. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 5e8e3...329 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #4 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvilken hodepinelidelse har du? Anonymkode: 4005a...f1d Tipper hemicrania continua og at hun har prøvd indometacin Anonymkode: 777e4...105 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #5 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken hodepinelidelse har du? Anonymkode: 4005a...f1d Det denne bruker skriver stemmer AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tipper hemicrania continua og at hun har prøvd indometacin Anonymkode: 777e4...105 Stemmer. Ts Anonymkode: 4092c...6da
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #6 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det offentlige driver dessverre bare med brannslukning, og har verken tid eller ressurser til å gå like dypt inn i alles historikk. Bare se på hvordan politikerne ønsker å kutte millioner i psykiatrien. Godt å høre at det går bedre med deg. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 5e8e3...329 Det offentlige hadde spart både tid og penger om de faktisk var nysgjerrige på pasientene å undersøkte bedre. I mange år har jeg hatt time hos nevrologer hver 3 måned, pga sterke bivirkninger på medisiner jeg ikke har tålt hadde de spart innleggelser. Så jeg forstår ikke logikken med at offentlige ikke bare gjør en god jobb med engang isteden for å skape svingdørspasienter. Dessverre så har du helt rett i at de gjør dette, men jeg tror det koster mer enn å lytte og utrede skikkelig med engang. Ts Anonymkode: 4092c...6da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå