Katteelskeren Skrevet mandag kl. 07:08 Forfatter #41 Skrevet mandag kl. 07:08 Thyra skrev (5 timer siden): For å ta et eksempel. Om dine to søstre ønsker seg ullundertøy av samme merke til jul, men den ene ønsker svart, den andre ønsker rosa. Det rosa finner du på salg til halv pris. Det svarte er til full pris. Legger du ved ekstra til flere hundre ved det rosa? Eller tenker du at de har fått gave av lik verdi? Hva om man gir bort en bok man fikk gratis som velkomstgave i bokklubben. Skal man legge ved 300 da, om det er beløpet man ble enig om? Og om man bestiller gave fra nettet, skal man regne inn portoen i summen for gaven? Jeg tenker man kan ta utgangspunkt i hva gaven er verdt, ikke hva man faktisk har betalt. Selvsagt lov å legge ved ekstra om man ønsker, men burde ikke være noen forventning. Helt sant!😅
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:32 #42 Skrevet mandag kl. 12:32 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og om det er en gave de ikke ønsker da og vil bytte? Anonymkode: 85518...5d8 Da må de jo bare bytte da Anonymkode: 866aa...cc7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:34 #43 Skrevet mandag kl. 12:34 Thyra skrev (11 timer siden): For å ta et eksempel. Om dine to søstre ønsker seg ullundertøy av samme merke til jul, men den ene ønsker svart, den andre ønsker rosa. Det rosa finner du på salg til halv pris. Det svarte er til full pris. Legger du ved ekstra til flere hundre ved det rosa? Eller tenker du at de har fått gave av lik verdi? Hva om man gir bort en bok man fikk gratis som velkomstgave i bokklubben. Skal man legge ved 300 da, om det er beløpet man ble enig om? Og om man bestiller gave fra nettet, skal man regne inn portoen i summen for gaven? Jeg tenker man kan ta utgangspunkt i hva gaven er verdt, ikke hva man faktisk har betalt. Selvsagt lov å legge ved ekstra om man ønsker, men burde ikke være noen forventning. Enig! Jeg har f.eks. kjøpt reima vinterdress til niese, fikk den på tilbud til 400, vi har sum på 500 men dressen koster normalt over 1000 så hvorfor skal jeg da legge til 100 kr for riktig beløp,,, for noe tull Anonymkode: 866aa...cc7 1
Mala_L Skrevet mandag kl. 12:38 #44 Skrevet mandag kl. 12:38 Eneste man må være klar over hvis man kjøper en nedsatt vare og mottaker vil bytte den, at da får mottakeren bytte for salgsprisen. Det kan jo være at mottaker vil reagere på dette hvis man har avtalt sum. Jeg vet ikke. Vi har ikke avtaler om pris eller verdi, så jeg kjøper gjerne på salg hvis jeg finner noe jeg vet mottakeren vil sette pris på. Jeg tenker aldri da på å kjøpe noe ekstra, men så blir det jo enklere når man ikke har en fastsatt sum.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:49 #45 Skrevet mandag kl. 12:49 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig! Jeg har f.eks. kjøpt reima vinterdress til niese, fikk den på tilbud til 400, vi har sum på 500 men dressen koster normalt over 1000 så hvorfor skal jeg da legge til 100 kr for riktig beløp,,, for noe tull Anonymkode: 866aa...cc7 I det tilfellet ville jeg definitivt lagt ved noe mer slik at jeg kom opp i 500 kroner, om det så var et par sokker, et lite leketøy e.l. Anonymkode: a168d...1ec 1
Daisy-love Skrevet mandag kl. 14:39 #46 Skrevet mandag kl. 14:39 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 14.22): jeg vet ikke hva det skulla ha vært av gave som koster 300 som er noe man får bruk for\ønsker seg, vil veldig gjærne vite det Anonymkode: 8d04a...639 I år så får en av mine en liten ryggsekk fra Stormberg, 199kr, og refleksvest fra Sunkost til 79kr. Det er egentlig nok, men jeg putter også oppi noen poser med te og kakao, så det blir rett over 300kr. Flere får også noe godteri og gavekort på blomster eller annet på 150kr. Fluffy sokker, kakao på pinne, og noe godteri er en hit for en gave for ca 100kr. Passer godt til eldre jenter/unge kvinner, men har også noen gutter som setter pris på det. En enkel (og god) konfekt med en pose kaffe til blir gjerne gitt til noen av de «eldre». Mange hos meg setter også pris på dadler med ulik smak, som er fine å legge ved ting. Er kun noen få her som får dyrere gaver, og det er helt ok. Søsken, foreldre, onkler/tanter, og eldre tantebarn får ikke kjempedyre gaver, og mange av dem er på godt under 300kr. Jeg fikk selv en veldig fin termokopp for vel 100kr fra Clas til jul i fjor. Kjempefornøyd med den 🥰 Endret mandag kl. 14:40 av Daisy-love 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:27 #47 Skrevet mandag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I det tilfellet ville jeg definitivt lagt ved noe mer slik at jeg kom opp i 500 kroner, om det så var et par sokker, et lite leketøy e.l. Anonymkode: a168d...1ec Du om det.. ser ingen grunn til å putte på mer når de får for langt over verdi Anonymkode: 866aa...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå