Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå nærmer julen seg og jeg har tenkt å begynne å handle litt julegaver ❤️

De siste årene har jeg kjøpt gaver på tilbud, altså benyttet meg av Black friday osv. Jeg og søsteren min for eksempel har blitt enige om å bruke 300 kr på hverandre til jul. Når jeg da kjøper noe til 200 kr på tilbud, men som egentlig koster 300 kr, kjøper jeg alltid noe ekstra for 100 kr slik at det faktisk blir 300 kr. Jeg har jo i etterkant tenkt at dette kanskje er litt unødvendig? Men er så usikker 😅 Hva gjør dere andre? Bruker dere faktisk 300 kr da eller kjøpe dere noe som er verdt 300 kr?🤔🎄

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt de 300 kronene, slik at mottakeren får best mulig gave for den summen vi har blitt enige om. Det er ikke sikkert jeg ville tenkt sånn i absolutt alle tilfeller. Uten å gjøre dette til en diskusjon om hvem man kjøpe gaver til og hvem man kan kutte ut; hvis jeg f.eks hadde hatt veldig lite penger og veldig mange å kjøpe gave til, så ville jeg sikkert tenkt at det var godt å kunne spare inn noen kroner der det er mulig. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er enig om en hvis sum å bruke på hverandre syns jeg man kjøper gave for den summen, selv om verdien blir høyere pga salg :)

Men når man ikke avtaler sum så syns jeg det er innafor å basere seg på verdien av gaven, ikke hva man betalte.

Anonymkode: 76581...740

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Katteelskeren skrev (12 minutter siden):

kjøper jeg alltid noe ekstra for 100 kr slik at det faktisk blir 300 kr. Jeg har jo i etterkant tenkt at dette kanskje er litt unødvendig? 

Fortsett med det.

Dere var enige om 300.

Anonymkode: 89cfe...792

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Katteelskeren skrev (11 minutter siden):

Hei! Nå nærmer julen seg og jeg har tenkt å begynne å handle litt julegaver ❤️

De siste årene har jeg kjøpt gaver på tilbud, altså benyttet meg av Black friday osv. Jeg og søsteren min for eksempel har blitt enige om å bruke 300 kr på hverandre til jul. Når jeg da kjøper noe til 200 kr på tilbud, men som egentlig koster 300 kr, kjøper jeg alltid noe ekstra for 100 kr slik at det faktisk blir 300 kr. Jeg har jo i etterkant tenkt at dette kanskje er litt unødvendig? Men er så usikker 😅 Hva gjør dere andre? Bruker dere faktisk 300 kr da eller kjøpe dere noe som er verdt 300 kr?🤔🎄

Du trenger ikke kjøpe ekstra.

Veldig mange butikker har 90 dagers bytte/retur nå. 

Det gjør det lettere å få byttet ting hvis man får dobbelt opp, får noe man allerede har fra før, eller som ikke passer.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper nesten alle julegavene på tilbud, men kjøper alltid for planlagt sum slik at mottakerene evt får flere ting de ønsker seg 🎄

Anonymkode: 6abb3...173

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper stortsett på tilbud selv. 

Kan du ikke kjøpe noe til 300,- på tilbud da? Så får du heller en litt "dyrere" gave en hva du kunne fått uten tilbudet? 

Anonymkode: ca4b5...9f1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

300 kr er jo veldig lite til en julegave i dag. jeg skjønner ikke hvorfor man må ha en spesifikk pris på en gave, jeg kjøper etter hva folk faktisk ønsker seg i gave

Anonymkode: 8d04a...639

• Liker 3
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (9 timer siden):

Du trenger ikke kjøpe ekstra.

Veldig mange butikker har 90 dagers bytte/retur nå. 

Det gjør det lettere å få byttet ting hvis man får dobbelt opp, får noe man allerede har fra før, eller som ikke passer.

Da får man vel bare salgsprisen tilbake, som blir lavere enn det de avtalte. Da er TS like langt..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å kjøpe ekstra, det er noe tull , at det er på tilbud kommer jo bare deg til gode og jeg skjønner ikke hvorfor man må kjøpe eldre. Jeg gjorde det selv før, men fant ut at det ikke var nødvendig. 

Anonymkode: 866aa...cc7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man er enige om beløp så forholder man seg til beløpet. 

Men ellers benytter jeg ofte tilbud og smarte kjøp når jeg handler gaver - særlig til barn, for her er det sjeldent tilbud rett før jul.

Unntaket er selvfølgelig ting som puslespill og slik - som er på tilbud hele tiden, slik at tilbudet i praksis er fastprisen. 

Anonymkode: 0a420...818

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hva slags gave er det man får kjøpt for 300kr i dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva slags gave er det man får kjøpt for 300kr i dag?

Det er jo ikke pengene som betyr noe, det er tanken som er viktig tenker jeg. I fjor kjøpte jeg en mummiskål og mummikopp på tilbud til henne, det ble hun veldig glad for😄

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

300 kr er jo veldig lite til en julegave i dag. jeg skjønner ikke hvorfor man må ha en spesifikk pris på en gave, jeg kjøper etter hva folk faktisk ønsker seg i gave

For noen er 3000 også lite å bruke på gave.

Hvis broren din ønsker seg bil så kjøper du det, fordi du kjøper det han ønsker seg?

Anonymkode: 40a20...d52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Katteelskeren skrev (7 minutter siden):

Det er jo ikke pengene som betyr noe, det er tanken som er viktig tenker jeg. I fjor kjøpte jeg en mummiskål og mummikopp på tilbud til henne, det ble hun veldig glad for😄

Nettopp!

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg setter en pris og handle for det, uavhengig om det jeg handler er på tilbud eller ei.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Snu på det. Hvis du finner en gave som opprinnelig koster 1000,- som nå koster 300,-. 

Kan du gi den? Den koster jo egentlig 1000,- og dermed langt over hva dere har avtalt...? 

Jeg handler det meste av gaver på tilbud. Jeg kjøper noen gang noe ekstra, andre ganger ikke. Det kommer an på hva gaven. 

For noen år siden fikk jeg kjøpt brukte ski, til langt under nypris. Jeg fikk de så billige at de lå under hva jeg normalt gir tantebarnet mitt. Men til det andre tantebarnet (søskenet) fant jeg ikke noe på tilbud, så det ble en genser. Burde jeg gitt enda litt ekstra sammen med skiene, siden de var billigere enn genseren til søsken? De får jo alltid til ca samme sum. Jeg vet hva jeg betalte, men når gavene åpnes eller snakkes om, så vil skiene fremstå som en langt dyrere gave enn genseren. Hva er viktigst? Hva jeg betalte, eller hvordan gaven oppleves? 

Anonymkode: dc121...d3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noen er 3000 også lite å bruke på gave.

Hvis broren din ønsker seg bil så kjøper du det, fordi du kjøper det han ønsker seg?

Haha går ann å ønske seg noe mer realistisk 

Jeg ønsker meg klær å man får ikke en bukse eller genser til 300

Mannen min får opplevelse gave og kaffe

Svigermor får tee og noen sjokolade plater 

Søster markering maskin 

Andre søster får rettetang hårbørste 

Svigerfar får øl og lakris kuler

Så alle gavene er 500 og opp over 

Skrevet

Veldig fint om man har en forventningsavklaring og blir enig om en sum. Jeg har fått til det med venner men familie er værre har et familie medlem som er misfornøyd og ubehagelig uansett. Selv om det er nød fra ønskelisten. Hva gjør man med sånne egentlig? Prøver vært år å være streng med meg selv og lim kjøpe en liten ting men kapitulere vært år fordi jeg ikke ønsker drama. 

Ditt utgangspunkt høres veldig bra ut ts trur jeg skal prøve på det samme selv. Man får jo mye mer for pengene på salg. 

De som alltid blir misfornøyd kan man ikke gjøre fornøyd uansett. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Katteelskeren skrev (17 minutter siden):

Joda det er det men jeg vil heller få noe jeg trenger enn masse ræl som bare går i søpla, da kan man heller la vær og kjøper noe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...