Bacteria Skrevet 31. desember 2025 Forfatter #21 Skrevet 31. desember 2025 velociraptor skrev (4 timer siden): 🤣🤣🤣ja eneste måten å få fanatiske propal-aktivister til å bry seg på måtte jo være å legge skylden på Israel. Det som er så sykt, er at de samme folka som uten å nøle sprer konspirasjonsteorier om at Israel står bak all krig og jævelskap i verden, er helt ute av stand til å se Irans innflytelse og fangarmer rundt i verden. Iran er i fullt opprør nå. Hører nå på podcast med Farahmand nå, han sier at det i Norge opererer kriminelle gjenger som tar ordre fra Iran. Han beskriver biler som kjører rundt i Oslo med Hamas-og hezbollah-flagg i bakruta og prøver å forklare at nei, dette er ikke gutta på skauen. Dette er en internasjonal mafiavirksomhet. Som i enkelte kretser av dumme nordmenn blir romantisert… «frihetskjempere». Men neida, her i Norge er det vi som prøver å nyansere bildet av de onde israelerne og de stakkars palestinerne som er høyreekstreme og whatnot, mens jøder sitter bak mur og lås og politibeskyttelse. I Australia nå snakker man om å sette inn hæren for å beskytte jødiske. Jeg er dritflau og skammer meg på mine landsmenns vegne. 4 5
Svava Skrevet 31. desember 2025 #22 Skrevet 31. desember 2025 Bacteria skrev (5 timer siden): Det som er så sykt, er at de samme folka som uten å nøle sprer konspirasjonsteorier om at Israel står bak all krig og jævelskap i verden, er helt ute av stand til å se Irans innflytelse og fangarmer rundt i verden. Iran er i fullt opprør nå. Hører nå på podcast med Farahmand nå, han sier at det i Norge opererer kriminelle gjenger som tar ordre fra Iran. Han beskriver biler som kjører rundt i Oslo med Hamas-og hezbollah-flagg i bakruta og prøver å forklare at nei, dette er ikke gutta på skauen. Dette er en internasjonal mafiavirksomhet. Som i enkelte kretser av dumme nordmenn blir romantisert… «frihetskjempere». Men neida, her i Norge er det vi som prøver å nyansere bildet av de onde israelerne og de stakkars palestinerne som er høyreekstreme og whatnot, mens jøder sitter bak mur og lås og politibeskyttelse. I Australia nå snakker man om å sette inn hæren for å beskytte jødiske. Jeg er dritflau og skammer meg på mine landsmenns vegne. Apropos Iran og Australia: Den iranske ambassadøren ble kastet ut av Australia tidligere i år etter at det ble avdekket at Iran hadde stått bak antisemittiske angrep på australsk jord. En synagoge og en jødisk restaurant ble angrepet. Den iranske revolusjonsgarden er klassifisert som en terrororganisasjon av blant annet Australia og Canada. De angriper jøder i vesten - likevel er det en naivitet uten like ovenfor Iran her. 4 2
Apis Skrevet 31. desember 2025 #23 Skrevet 31. desember 2025 Svava skrev (1 time siden): Apropos Iran og Australia: Den iranske ambassadøren ble kastet ut av Australia tidligere i år etter at det ble avdekket at Iran hadde stått bak antisemittiske angrep på australsk jord. En synagoge og en jødisk restaurant ble angrepet. Den iranske revolusjonsgarden er klassifisert som en terrororganisasjon av blant annet Australia og Canada. De angriper jøder i vesten - likevel er det en naivitet uten like ovenfor Iran her. Vi får håpe protestene i Iran mot presteskapet fører til forandringer til det bedre for befolkningen 3
Sportydame Skrevet 1. januar #24 Skrevet 1. januar Bacteria skrev (På 31.12.2025 den 1.15): Det som er så sykt, er at de samme folka som uten å nøle sprer konspirasjonsteorier om at Israel står bak all krig og jævelskap i verden, er helt ute av stand til å se Irans innflytelse og fangarmer rundt i verden. Iran er i fullt opprør nå. Hører nå på podcast med Farahmand nå, han sier at det i Norge opererer kriminelle gjenger som tar ordre fra Iran. Han beskriver biler som kjører rundt i Oslo med Hamas-og hezbollah-flagg i bakruta og prøver å forklare at nei, dette er ikke gutta på skauen. Dette er en internasjonal mafiavirksomhet. Som i enkelte kretser av dumme nordmenn blir romantisert… «frihetskjempere». Men neida, her i Norge er det vi som prøver å nyansere bildet av de onde israelerne og de stakkars palestinerne som er høyreekstreme og whatnot, mens jøder sitter bak mur og lås og politibeskyttelse. I Australia nå snakker man om å sette inn hæren for å beskytte jødiske. Jeg er dritflau og skammer meg på mine landsmenns vegne. Amen. 1
pautina Skrevet 1. januar #25 Skrevet 1. januar Tiuren skrev (På 1.11.2025 den 21.47): Og når NRK endelig tok seg tid til å skrive om det kunne de rapportere om at RSF pblene ropte "gud er stor" når de slaktet sivile. Men de sa det jo ikke på norsk, men NRK ville nok ikke at vi skulle forstå hvilken gud de refererte til... Allah, Jahve og Gud er samme gud, bare sønnen de er uenige om rollen til.
Tiuren Skrevet 1. januar #26 Skrevet 1. januar pautina skrev (1 time siden): Allah, Jahve og Gud er samme gud, bare sønnen de er uenige om rollen til. Og måten hen skal tilbes.... Samt hvilke krav hen har til sine følgere. 2
Bacteria Skrevet 2. januar Forfatter #27 Skrevet 2. januar Apropos opprøret i Iran: Eksiliranere er i harnisk nå etter at yama har vært på NRK. De mener at forklaringsmodellen til urolighetene er helt feil, og at de politiske motivasjonene underspilles. «ikke for Libanon, ikke for Gaza, jeg gir mitt liv for Iran» roper de unge opprørerne. De er forbanna på at regimet har forsømt sin egen befolkning til fordel for proxykrigen mot Israel, og vesten. Ikke et ord om dette fra YW. Det er også blitt vanlig med rop om at iranerne vil ha tilbake eksil-prinsen Palhavi, som bor i landflyktighet i NY. Dette er noe helt nytt. Ingenting av dette nevnes fra Yama. Når så Wolasmal får spørsmål om det er andre årsaker til opprøret, svarer han at folket frykter krig med Israel. Dette er helt feil ifølge blant andre Afshin Bahgherpour på FB. Det er ikke bare feil men det er regimets retorikk som NRKs mann gjentar ifølge ham. Det er selvfølgelig flere meninger i Iran, men Bagherpour mener likevel at NRK og VG ikke gir oss nordmenn hele bildet av situasjonen i hjemlandet. Hvis dette fortsetter, risikerer vi snart at Reza Palhavi går av flyet i Tehran og nordmenn sitter som spørsmålstegn og ikke forstår hverken hvem fyren er eller hva som skjedde nå. Lurer litt på hva som er tankegangen her. 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå