AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #1 Skrevet 1. november 2025 Noen jeg kjenner mener det burde være forbudt med motorbåter. Det forurenser noe voldsomt og bråker og ødelegger idyllen på fine dager på sjøen. Det er slam og sviner til sjøen og livet i sjøen dør. Det er også mye avfall og plastpester i sjøen etter plastikk taurester og diverse. De sier at de aldri ville hatt samvittighet til å kjøpe seg båt med motor. Samtidig vil de være med andre som har motorbåter. Grunnen er visst at de andre ville kjørt allikevel. Hva synes dere om denne holdningen? Anonymkode: 47281...3c7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #2 Skrevet 1. november 2025 Noen er bare slik. Fordi man ikke har råd selv, og så har man et enormt behov for å fremstå som bedre. Har ei venninne som først mente det var unødvendig med bil. Deretter fordømte hun alle familier som hadde to biler. Men nå er det stille rundt temaet. (Hun fikk mann, så barn...) Tilsvarende har mange av de som skriker opp om "flyskam" her inne ikke råd til å dra på ferie. Derav kommer behovet for å rakke ned på andre, for å selv føle seg bedre. Anonymkode: 92afe...64a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #3 Skrevet 1. november 2025 De har råd. De er nok veldig miljøbevisste på mange måter. Fint at de er det. Men synes og de da må la være å bli med andre på disse tingene, og ofte uttrykker de at andre burde gjøre som dem. Anonymkode: 47281...3c7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #4 Skrevet 1. november 2025 Eg lyt ha motor, då eg likar å tråle. Anonymkode: d4e5b...b59 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #5 Skrevet 1. november 2025 Noen er mot alt, fordi de har lest i avisa at sånt er fæle ting. De er mot båter, snøscootere, ATVer osv. Selvsagt godt hjulpet av media og miljøorganisasjoner. Leste at Røde Kors nå var nektet trening med snøscooter på Hardangervidda. OK, sier Røde Kors, da kan vi ikke ta oppdrag i det området, vi må tenke på sikkerheten til våre frivillige. Da blir det selvsagt bråk fra peanøtthjerneforbundet, de vil ha garanti for at de blir hentet når de går seg bort i snøstormen, men de nekter de som skal redde dem å øve. Hallo? Er det mulig å oppgradere hjernen til slike amøber? Anonymkode: e1ab3...986 1 1
Gladgutten79 Skrevet 1. november 2025 #6 Skrevet 1. november 2025 Motorbåten er også livsviktig for mange samfunn, uten den hadde det ikke vært mulig å bo enkelte steder i Norge, den er like viktig for dem som bilen er for andre 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 1. november 2025 #7 Skrevet 1. november 2025 Jeg tenker at folk får lov å ha de holdninger de vil for meg.
exictence Skrevet 1. november 2025 #8 Skrevet 1. november 2025 Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden): Jeg tenker at folk får lov å ha de holdninger de vil for meg. Enig i det. Men ikke da samtidig mene at alle andre også skal ha den meningen.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #9 Skrevet 1. november 2025 Gladgutten79 skrev (3 timer siden): Motorbåten er også livsviktig for mange samfunn, uten den hadde det ikke vært mulig å bo enkelte steder i Norge, den er like viktig for dem som bilen er for andre å bare dure rundt på sjøen, fordi dette liksom er morsomt, er selvfølgelig ikke noe som er faktisk nødvendig altså. på samme måte som å kjøre bil, bare for å kjøre seg en tur, ikke har noen som helst annen verdi enn nettopp unødvendig forurensning og bråk. Anonymkode: 342aa...223
Gladgutten79 Skrevet 1. november 2025 #10 Skrevet 1. november 2025 Deg om det, jeg er en av dem som går på sjøen med min motorbåt for rekreasjon og at det er strengt tatt nødvendig for og opprettholde viktig infrastruktur langs kysten av vestlandet 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #11 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): å bare dure rundt på sjøen, fordi dette liksom er morsomt, er selvfølgelig ikke noe som er faktisk nødvendig altså. på samme måte som å kjøre bil, bare for å kjøre seg en tur, ikke har noen som helst annen verdi enn nettopp unødvendig forurensning og bråk. Anonymkode: 342aa...223 Mange liker å kjøre seg e trur for gledens skyld. Det er vel greit? Anonymkode: 47281...3c7
Brunello Skrevet 1. november 2025 #12 Skrevet 1. november 2025 Man må skille mellom nødvendig og ikke nødvendig bruk. Det er åpenbart at motorbåter er nødvendig i mange tilfeller. Men det er like åpenbart at båter er ganske forurensende, slik at unødvendig bruk bør begrenses noe. Det enkleste er å regulere bruken ved å avgiftsbelegge drivstoffet.
exictence Skrevet 1. november 2025 #13 Skrevet 1. november 2025 Brunello skrev (7 minutter siden): Man må skille mellom nødvendig og ikke nødvendig bruk. Det er åpenbart at motorbåter er nødvendig i mange tilfeller. Men det er like åpenbart at båter er ganske forurensende, slik at unødvendig bruk bør begrenses noe. Det enkleste er å regulere bruken ved å avgiftsbelegge drivstoffet. Hva so er nødvendig kan diskuteres. Jeg synes det er fint at man kam kose seg på sjøen uten et annet formål enn akkurat det.
Brunello Skrevet 1. november 2025 #14 Skrevet 1. november 2025 exictence skrev (3 timer siden): Hva so er nødvendig kan diskuteres. Jeg synes det er fint at man kam kose seg på sjøen uten et annet formål enn akkurat det. Normal fritidskjøring er ok. Det som bør begrenses i størst grad er svært raske båter som bare brukes som lek. Her er høye drivstoffpriser et ideelt virkemiddel, da slike båter drikker bensin.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #15 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): å bare dure rundt på sjøen, fordi dette liksom er morsomt, er selvfølgelig ikke noe som er faktisk nødvendig altså. på samme måte som å kjøre bil, bare for å kjøre seg en tur, ikke har noen som helst annen verdi enn nettopp unødvendig forurensning og bråk. Anonymkode: 342aa...223 Eller gå en tur i skogen, eller storbyferie, eller lage seg en hage - fordi det bare er morsomt eller rekreasjon liksom. Nei, det er virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: e1ab3...986
Violetta Skrevet 1. november 2025 #16 Skrevet 1. november 2025 Det er lett å være imot noe man ikke liker selv. Jeg for eksempel er imot høyder. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #17 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Eller gå en tur i skogen, eller storbyferie, eller lage seg en hage - fordi det bare er morsomt eller rekreasjon liksom. Nei, det er virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: e1ab3...986 problemet er selvfølgelig når din egen "rekreasjon" forårsaker bråk og problemer for noen andre sine liv. at en person velger å kjøre rundt som en tulling på sjøen, kan blant annet føre til at ingen andre orker å gå på stranden i det hele tatt. Nettopp fordi båten kommer til å være i veien for de som ønsker å bade, og folk ikke orker bråket deres. Anonymkode: 342aa...223
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #18 Skrevet 2. november 2025 Både og. Normal oppførsel og kjøring på sjøen gjør ingenting. Men det er de som driter i andre. Kjører som svin med kjempe motorer nærme land dyrelivet båter. Jeg er sint på. Bor ved oslofjorden og mange tar ikke hensyn. Når du ser guttegjenger kjører bevist mot svaner da ønsker jeg mere kontroller . Vannskuter er også noe dritt flere steder. Anonymkode: 2c7ce...0bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå