Gå til innhold

Jaydess spiral, erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått spiral for første gang. Fikk Jaydess for to uker siden. Har nå fått en kraftig blødning. Fikk beskjed om at uregelmessige blødninger de første månedene er normalt. 

Vil veldig gjerne høre andres erfaringer med denne. Opplevde dere uregelmessige blødninger, og stabiliserte det seg med tiden? Ble blødningene svakere? Ellers, fordeler/ulemper?

Jeg har svært kraftige blødninger uten prevensjon så vil gjerne gi denne en sjanse. 

Anonymkode: 46cf0...24d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blødninger/spotting konstant i 4 mnd etter innsett. Nå etter 8 mnd, har jeg fortsatt spotting innmellom. Men er foreløpig verdt det fordi jeg slipper den kraftige og lange menstruasjonen jeg hadde før spiral. 

Har mirena btw, ikke jaydess. 

Anonymkode: 25a96...2a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hadde blødninger/spotting konstant i 4 mnd etter innsett. Nå etter 8 mnd, har jeg fortsatt spotting innmellom. Men er foreløpig verdt det fordi jeg slipper den kraftige og lange menstruasjonen jeg hadde før spiral. 

Har mirena btw, ikke jaydess. 

Anonymkode: 25a96...2a8

Takk for innspill! 4 mnd med blødninger/spotting høres krevende ut. Skal smøre meg med tålmodighet og virkelig gi den en sjanse. Har ingen erfaring med mirena, men vet at jaydess er den som inneholder minst hormoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Jaydess de siste 6 årene og skal nå neste uke få satt inn min tredje. Jeg elsker den. Lite menssmerter og så lite menstruasjon at jeg ikke trenger tamponger eller bind. 

Blødningene er litt mer uregelmessige i starten, så avtar de så godt som helt hos meg. Blør minimalt 1-2 dager i måneden.

Anonymkode: a7c08...7d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har hatt Jaydess de siste 6 årene og skal nå neste uke få satt inn min tredje. Jeg elsker den. Lite menssmerter og så lite menstruasjon at jeg ikke trenger tamponger eller bind. 

Blødningene er litt mer uregelmessige i starten, så avtar de så godt som helt hos meg. Blør minimalt 1-2 dager i måneden.

Anonymkode: a7c08...7d4

Høres helt nydelig ut! 

AnonymBruker
Skrevet

Blør fortsatt mye, 8 dager etter innsetting. Virker ikke som det skal gi seg med det første heller. Føler meg ellers MYE lettere til sinns med spiralen enn da jeg brukte p piller. Flere med erfaringer her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...