anno2026 Skrevet 1. november 2025 #1 Skrevet 1. november 2025 Vi har vært sammen i snart to år. I perioder har jeg kjent veldig sterk tiltrekning og lyst mot partneren min – såpass at jeg ofte kunne hatt sex daglig. Samtidig opplever jeg at hun ikke har det samme behovet like ofte, og jeg prøver derfor å respektere det og ikke presse på, men heller vente til hun viser tegn på at hun ønsker nærhet. Jeg har forsøkt å være mer intim på andre måter uten at det nødvendigvis skal føre til sex – som å være mer fysisk nær, gi oppmerksomhet og vise omsorg. I tillegg har jeg prøvd å ta mer av husarbeidet for å lette hverdagen hennes, i håp om at det kanskje kunne bidra til en mer avslappet og nær stemning mellom oss. Vi har fortsatt sex omtrent 1–2 ganger i uken, så det er ikke fraværende, men jeg kjenner på at jeg har lyst på henne mye oftere – nesten daglig. Jeg har forsøkt ulike tilnærminger, men merker at jeg trenger råd til hva jeg kan gjøre for å skape bedre balanse mellom vårt behov for intimitet. Jeg er fullt klar over at dette er noe som primært handler om meg og mitt behov, og jeg ønsker ikke å trenge meg på henne eller gjøre det til et problem. Samtidig vil jeg gjerne forstå hva jeg kan prøve før vi eventuelt tar en mer alvorlig samtale om hvorvidt forskjellen i seksuell energi mellom oss kan bli en utfordring på sikt. Hva kan jeg gjøre for å bedre situasjonen?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #2 Skrevet 1. november 2025 Som hobbysexsolog, gir jeg dere dessverre liten sjanse. Begges libido kan jo med tiden forandre seg, men det er større sjanse for at dere aldri matcher. Du kan prøve å holde deg unna henne, og kanalisere kåtheten din inn i jobb, trening, fritidsaktiviteter, men aller helst vil du jo bruke det på en kvinne med mye lyst? Anonymkode: 5d2f0...b42
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #3 Skrevet 2. november 2025 Samme her TS, bare at vi knapt har sex lengre. Hun har ikke lyst på meg mer. Gått ca to år, men jeg så allerede tendensen etter et halvår. Jeg gjør alt rett tror jeg, ikke maser jeg, jeg ordner og styrer for henne og er både kokk og reparatør (vi bor ikke sammen). Aner ikke hva jeg skal gjøre lengre, jeg har sluttet å ta initiativ for lenge siden. Tenker mye på andre på grunn av dette, og kommer nok til å dumpe henne straks jeg har et greit alternativ. Anonymkode: 69a0e...aba 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #4 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker mye på andre på grunn av dette, og kommer nok til å dumpe henne straks jeg har et greit alternativ. I helvete for en egoistisk fyr du er? Vær mann og gjør det slutt, så kan hun finne en som elsker henne! Anonymkode: 447ce...cfb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #5 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): og kommer nok til å dumpe henne straks jeg har et greit alternativ. Som hobbypsykolog kan jeg si deg med det samme, at det gjør underverker for psyken, hvis du går uten å neste klar. Du kan dessuten stolt peke nese til alle som skal si "typisk mannfolk å ha noen på vent". Anonymkode: 5d2f0...b42
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #6 Skrevet 2. november 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samme her TS, bare at vi knapt har sex lengre. Hun har ikke lyst på meg mer. Gått ca to år, men jeg så allerede tendensen etter et halvår. Jeg gjør alt rett tror jeg, ikke maser jeg, jeg ordner og styrer for henne og er både kokk og reparatør (vi bor ikke sammen). Aner ikke hva jeg skal gjøre lengre, jeg har sluttet å ta initiativ for lenge siden. Tenker mye på andre på grunn av dette, og kommer nok til å dumpe henne straks jeg har et greit alternativ. Anonymkode: 69a0e...aba Kan du ikke gå fra henne først som sist? Hva er grunnen til at du må ha et alternativ? Anonymkode: d08f4...db6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #7 Skrevet 2. november 2025 Lik sexlyst og syn på nakenhet og sex generelt er en av forutsetningene for at jeg går videre med en relasjon. Jeg spør flere enn én gang og forsikrer meg at vi er ærlige på dette punktet. Jeg er kvinne, men vil ha sex med mannen jeg elsker hver dag. Onani er koselig det, men det er sex med mannen min jeg vil ha. Et forhold der jeg er seksuelt frustrert er ikke noe å satse på for min del. Livet vil skje oss alle. Men en mann som gjennom livet hittil vil ha sex hver dag kommer ikke plutselig til å ville ha sex kun 1 x mnd ut av det blå. Anonymkode: 6f23f...ff6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #8 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lik sexlyst og syn på nakenhet og sex generelt er en av forutsetningene for at jeg går videre med en relasjon. Jeg spør flere enn én gang og forsikrer meg at vi er ærlige på dette punktet. Jeg er kvinne, men vil ha sex med mannen jeg elsker hver dag. Onani er koselig det, men det er sex med mannen min jeg vil ha. Et forhold der jeg er seksuelt frustrert er ikke noe å satse på for min del. Livet vil skje oss alle. Men en mann som gjennom livet hittil vil ha sex hver dag kommer ikke plutselig til å ville ha sex kun 1 x mnd ut av det blå. Anonymkode: 6f23f...ff6 Jada, men i forelskelsesfasen har man jo masse sex og alt er supert. Når den dabber av, kommer virkeligheten frem. Hun jeg er sammen med var ivrig på sex, hadde ifølge henne selv jevnlig (to-tre ganger i uken) sex med sin ex-mann, og sa at sex var viktig for henne. Det viste hun også lenge, men så gikk altså forelskelsen over og med det også interessen for sex. Min erfaring er altså at man ikke kan finne ut av dette uten å ha vært sammen relativt lenge. Hvor mange to-års forhold må man igjennom før man finner "den rette" da ? Anonymkode: 69a0e...aba 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 #9 Skrevet 3. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jada, men i forelskelsesfasen har man jo masse sex og alt er supert. Når den dabber av, kommer virkeligheten frem. Hun jeg er sammen med var ivrig på sex, hadde ifølge henne selv jevnlig (to-tre ganger i uken) sex med sin ex-mann, og sa at sex var viktig for henne. Det viste hun også lenge, men så gikk altså forelskelsen over og med det også interessen for sex. Min erfaring er altså at man ikke kan finne ut av dette uten å ha vært sammen relativt lenge. Hvor mange to-års forhold må man igjennom før man finner "den rette" da ? Anonymkode: 69a0e...aba Opptil flere som regel 😉 Jeg har iallefall kun vært sammen med menn med lik sexlyst nettopp fordi jeg har en ærlig og direkte prat om dette. De faktiske tankene rundt sex kommer frem i slike samtaler.. da slenger man på "selvfølgelig ikke når jeg er syk da... eller hvis jeg er skikkelig trøtt... eller hvis sånn... og slik... og sånn... selvfølgelig, det er jo helt naturlig for alle da...liksom". Men for de med høy sexlyst er sjargongen som regel ganske annerledes. Jeg bruker for eksempel ikke sex som straff eller belønning. Der jeg eeegentlig er skuffet over noe helt annet, men skal liksom statuere ett eller annet ved å ikke ha sex fordi jeg "ikke føler for deg". Da snakker jeg konkret om det som var skuffende. Ferdig med det. Vi har fortsatt sex når vi legger oss eller står opp. Det heter ikke for sliten.. vi er naken, nyter hverandre, en eller begge får orgasme og begge sover godt. Anonymkode: 6f23f...ff6 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå