Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har kastet en gps (som ikke virket skikkelig) ut av bilvinduet, smelt med dører, og sparket vegger og puter hjemme. Har vært sammen med kona i 20 år, og har aldri vært i nærheten av å røre henne. 
Jeg er klar over at jeg har temperament, men så lenge jeg har kontrollen jeg har (har aldri ødelagt noe kostbart), er det noe hun kan leve med. 

Anonymkode: 431a5...a17

Nei, det skal hun ikke trenge å leve med. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hvis det var slikt, burde det ikke ha skjedd? At han allerede hadde gitt meg juling etter fem år sammen?

Anonymkode: 061d8...4bc

Psykisk vold kan være mer skadelig enn fysisk. Det er et paradoks siden det er fysisk vold som er det åpenbare. Det er mange steg før det går så langt.

Dette har allerede eskalert altfor langt! 

For din egen helse sin skyld så håper jeg du kommer deg vekk fra han her 🫶

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har kastet en gps (som ikke virket skikkelig) ut av bilvinduet, smelt med dører, og sparket vegger og puter hjemme. Har vært sammen med kona i 20 år, og har aldri vært i nærheten av å røre henne. 
Jeg er klar over at jeg har temperament, men så lenge jeg har kontrollen jeg har (har aldri ødelagt noe kostbart), er det noe hun kan leve med. 

Hvorfor gjør du det hvis du har kontroll? 

Liker du å skremme de du er glad i?

Anonymkode: 4a5f5...701

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

"mens han mener at problemet er at jeg gjør han sint"

Det er der det startet med fysisk vold. Han begynte å slå fordi jeg gjorde han sint. Han ble fysisk voldelig rundt 3 år inn i forholdet. Etter vi giftet oss.

Den psykiske, materielle og økonomiske volden startet før.

Endret av SPOCA
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min begynte i det små (etter 3 mn), kastet iPaden i gulvet eller maten som jeg serverte ble kastet i søpla, uspiselig dritt kalte han det. Jeg hadde rosa briller på. Så begynte han å kaste ting på meg, sjokoladepapir eller tomflasker. Rett i søpla sa han og gliste med et jævelsk smil. Fortsatt rosa briller på. Så kunne han uskyldig dytte meg, med en unnskyldning om at hvorfor stiller jeg meg så dumt, jeg må jo forstå at han dyttet meg da. Jeg stod jo i veien. Helt dum heller ? Fortsatt rosa briller. Så kom det første slaget, 3 år etter sammen. Måtte tåle såpass, det var ikke meningen,men jeg la jo opp til det. Da ble jeg helt kald. Ingen rosa briller lenger. Ferdig. Han bodde heldigvis i ei anna bygd enn meg, så jeg kuttet han ut, blokkerte han på alt. Han holdt et helvete en stund, fikk besøksforbud og hele pakka. Han fikk seg etterhvert ei ny dame, men vet ikke hvordan det går. Er ikke interessert heller. Ikke mitt problem. Håper hun finner ut av det eller så har han forandret seg. Hvem vet...

Anonymkode: 4eaab...111

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det slett ikke. Stakkars stakkars kona di!

Anonymkode: 56bc9...d6e

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du bør jobbe med deg selv og ikke bare tenke «du er en ned temperament». Reaksjonsmønstre kan endres. 

Anonymkode: fd92b...0dc

Det er jo ikke sånn jeg reagerer hver gang, men jeg har medfølelse med meg selv i etterkant de få gangene det skjer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo ikke sånn jeg reagerer hver gang, men jeg har medfølelse med meg selv i etterkant de få gangene det skjer. 

Ja, det har du vel. Stakkars deg som blir så sint. Det kan jo overhode ikke være noe greit når man skremmer alle rundt seg. Håper de også trøster deg etter raseriutbruddene dine. 

Anonymkode: 326c3...d36

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du har vært sammen med kona i over 20 år er du en godt voksen mann. Blir du ikke flau over å ikke ha mer selvkontroll enn en 2-åring? At det er skremmende er nå en ting, men det er jo så patetisk. Hadde mista all respekten for deg, og ikke tale om at jeg hadde fått noen seksuell tenning av en mann som oppfører seg som et barn.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Og til trådstarter: Om han kan defineres som en voldsmann nå eller senere gidder jeg ikke mene noe om, men han er jo åpenbart en umoden dust. Hvorfor vil du være sammen med en umoden dust, vil du ikke heller ha en ordentlig mann?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Salamandra skrev (7 minutter siden):

Hvis du har vært sammen med kona i over 20 år er du en godt voksen mann. Blir du ikke flau over å ikke ha mer selvkontroll enn en 2-åring? At det er skremmende er nå en ting, men det er jo så patetisk. Hadde mista all respekten for deg, og ikke tale om at jeg hadde fått noen seksuell tenning av en mann som oppfører seg som et barn.

Kjærligheten forsvinner fort da gitt...

Anonymkode: bfa45...2a7

Skrevet

Usunt forhold. Dere kan ikke være sammen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjærligheten forsvinner fort da gitt...

Anonymkode: bfa45...2a7

Ja, drittoppførsel er den mest effektive måten å bli kvitt alt av varme følelser og seksuell tenning på.
Går jo begge veier, hadde heller ikke forventet å bli elsket betingelsesløst av mannen min om jeg oppførte meg som en hormonell 13-åring hver gang livet gikk meg i mot. 

AnonymBruker
Skrevet

Å slå i gjenstander og vegger og møbler er vold. Selv om h*n ikke slår

Å kaste gjenstander mot deg er vold. Selv om h*n ikke slår

Å skremme noen på den måten er vold. Selv om h*n ikke slår

Det er ikke spørsmål om han KOMMER til å bli voldelig. Han ER allerede voldelig. Han HAR allerede gått over streken

Du er redd han. Du skal ikke ha det slik. Det er skadelig for deg!

Han ER voldelig. Selv om han ikke er enig. Voldspersoner synes sjelden at de selv er voldelige. 

Det er ikke DU som får han til å bli voldelig. Han er voldelig fordi han er en voldsperson.

Anonymkode: e849c...ec1

• Nyttig 4
Skrevet

Medfølelse med deg selv? Prøver du å være morsom? Det er jo åpenbart kona di du skal ha medfølelse med!

Håper inderlig at hun leser denne tråden og at det blir en øyeåpner for henne.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du hoppet elegant bukk over innlegget mitt, det skjønner jeg jo godt. Du kan benekte og forklare og rasjonalisere så mye du makter. 

Det blir ikke ikke-vold uansett hvor mye du forsøker. 

Søk hjelp!

Anonymkode: 801a2...21c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer som regel helt ut av det blå. Det har ingenting med at kvinnen er urimelig eller er sjikanerende. Perfekte kvinner blir slått ned av slemme menn  hver dag – helt uten grunn. 

Anonymkode: 863a6...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Han har emosjonelle problemer. 

Jeg ville nok også blitt lei hvis jeg hadde gått for å kjøpe mat, mens jeg ventet, og i stedet for at du helt enkelt sa at "jeg ble litt irritert da du ikke var her som avtalt" at du blir sur og begynner å diskutere det. Hva er det å diskutere egentlig? 

Det høres ikke ut som dere bør være sammen. Det er nok at du ikke føler deg trygg. 

Anonymkode: 40b97...ce5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her startet det med manipulasjon og løgner, når jeg konfronterte han ble det utagering mot ting eller slåing mot vegger. Etter hvert begynte han på meg. Skubbe meg, holde meg igjen. Så eskalerte det mer, med å ta fra meg ting. Bilnøkler, telefon osv.. For å så bli enda mer fysisk mot meg når han fant ut at jeg er sterk jeg også. Så hittil har jeg blitt dradd i håret over stue-gulvet, blitt slengt i veggen og gulvet. Blitt kastet ting på. 

Anonymkode: f4fb5...955

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil du ha det i et forhold? Er det slik som dette?

Anonymkode: 2a717...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...