AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2025 #1 Skrevet 31. oktober 2025 Hei. Ganske ofte opplever jeg å sone ut. Da blir synet mitt veldig uklart, jeg blir litt borte og kan oppleve glemsel. Jeg stirrer liksom tomt ut. Ingen tanker, men jeg er tilstede på et vis. Når jeg blir oppmerksom på det, så orker jeg ikke å «skru meg på» fordi den pausen er så deilig! Jeg får liksom pause fra tankene mine. Dette skjer veldig ofte i løpet av en dag. Og de siste ukene så har det skjedd oftere og oftere. Det er mye stress for tiden, og har noen traumer som ikke er jobbet med, men jeg fungerer greit i hverdagen selvom det koster mye, og jeg kommer meg gjennom dagene. Når det kommer til at jeg soner ut, så tør jeg å påstå at til sammen kan jeg ha en halv dag der jeg soner ut. Ikke sammenhengende, men det gir et bilde hvor mye tid det tar. Det er ikke sjeldent at jeg ser på tv og jeg soner ut, som jeg ikke husker hva jeg har sett når jeg «våkner» Har flere erfaring med dette? Lurer på hva det kan være Anonymkode: 7ba00...d04
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2025 #2 Skrevet 31. oktober 2025 Høres ut som Dissosiasjon Anonymkode: b1978...618 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #3 Skrevet 1. november 2025 Depresjon/apati Anonymkode: 49cf9...e00
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #4 Skrevet 1. november 2025 Sannsynligvis dissosiasjon, men det kan også være epilepsi, selv om det ikke er det mest sannsynlige. Anonymkode: 8edef...867
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #5 Skrevet 1. november 2025 Hvor mange covidvaksiner har du tatt? Anonymkode: 49ad5...020
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #6 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mange covidvaksiner har du tatt? Anonymkode: 49ad5...020 Har tatt 3 koronavaksiner. Men det var i 2022. Og jeg ble utbrent pga. mye jobb sommeren 2023. Og har ikke fått kommet meg skikkelig. Hadde halvt år med permisjon, men jeg tåler utrolig lite. Likevel går jo hverdagen rundt. Får ikke plass i det offentlige helsevesenet fordi jeg fungerer. Så da stoler jeg på det. Selvom jeg har veldig mye angst i perioder. Folk rundt meg merker at jeg er veldig sliten, men jeg merker det ikke så godt selv. Merker bare at hode og kroppen er på vakt ved at jeg har veldig mye angst, men hverdagen går rundt når jeg tar meg sammen. Det ender bare med at jeg soner veldig ut ofte. For eksempel på torsdag sa samboer «jeg merker du er veldig sliten for tiden. Måten du er på er ikke likt deg» Men jeg føler ikke at jeg er sliten. Jeg bare dealer med så mye angst og uro i hode. Jeg tar også ofte Sobril for å roe ned hode. Det går i ett i hode. Men likevel fungerer jeg jo. Noen trenger sikkert mer hjelp enn meg, så det går sikkert over. Bare passer på å være i aktivitet, tar D-vitaminer og ordentlige sunne måltider. Bare rart at jeg soner mer og mer ut med tiden som går. Jeg tviler på at det er eplepsi, da jeg tror det kan henge igjen utmattelse etter utbrentheten i 2023. Ts Anonymkode: 7ba00...d04
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #7 Skrevet 1. november 2025 Altså, man blir ikke kvikk i toppen av å bruke Sobril, for å si det slik. Min opplevelse, selv med sporadisk bruk, er at det kan gjøre en tilnærmet dement over tid. Hvis du sliter såpass med angst at du ofte trenger Sobril vil antidepressiva som regel være et mye bedre valg. Anonymkode: 49cf9...e00
AnonymBruker Skrevet 1. november 2025 #8 Skrevet 1. november 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Altså, man blir ikke kvikk i toppen av å bruke Sobril, for å si det slik. Min opplevelse, selv med sporadisk bruk, er at det kan gjøre en tilnærmet dement over tid. Hvis du sliter såpass med angst at du ofte trenger Sobril vil antidepressiva som regel være et mye bedre valg. Anonymkode: 49cf9...e00 Har brukt det to ganger i løpet av en uke. Før det har jeg ikke tatt det siden februar😊 dps ville ikke gi meg antidepressiva fordi de mistenkte bipolar lidelse i januar. Fikk antipsykotika, men reagerte dårlig på de. Så ble ikke prøvd ut noe annet og ble utskrevet av en eller annen grunn. Ts Anonymkode: 7ba00...d04 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå