Gå til innhold

Bestekompisen min forteller ikke dama at han er sammen med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bestekompis. Vi har alltid vært venner, men siste årene etter at han fikk seg dame har ting forandra seg. Det kan være naturlig, det, men kort fortalt har jeg funnet ut at han ikke har fortalt henne om meg.

Vi møtest alltid hjemme hos meg eller på kafe ol.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig. Vi gjør ikke noe som ikke tåler dagens lys, drikker kaffe og skravler. Om hun finner det ut virker det jo mye mer mistenkelig enn om han hadde fortalt det til henne. 
Jeg er redd for at dette skal ødelegge vennskapet vårt!!

Anonymkode: 6c864...eb2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke greit ut for hverken deg eller kjæresten. Kompisen din legger jo opp til en eventuell konflikt dere tre i mellom.
.. Men det høres jo også litt rart ut om bestekompisen din har vært i forhold i flere år og du ikke har tatt initiativ til å bli kjent med partneren hans? 

Anonymkode: f3bef...88f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble forbanna på bestekompisen min da han oppførte seg lignende. Jeg aksepterte aldri at han behandlet damene sine slik. Jeg var tydelig på han måtte være åpen og ærlig med dem om vennskapet vårt. Det var helt uakseptabelt for meg å se på at bestekompisen min, eller noen andre kompiser, behandlet damene sine dårligere enn jeg selv hadde godtatt bli behandlet. 

Se på måten han behandler henne på, er det slik du selv ønsker bli behandlet av kjæresten din? Synes du det at han ikke er ærlig med henne er bra? Hvis du var henne, ville du akseptert det?

Anonymkode: 511e1...3ce

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at han ikke, fra starten av forholder, har fortalt om meg. Jeg har foreslått flere ganger at han kan vel ta med kjæresten når vi skal treffes, men det vil han ikke. Jeg blir heller aldri invitert hjem til han…

Vanskelig å si hva jeg hadde akseptert eller ikke, men skjønner ikke hvorfor han ikke seier det som det er.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig han tror eller vet at kjæresten ville bli veldig sjalu på relasjonen dere har? Jeg har venninner som ikke ønsker at mannen har nære kvinnelige venner som de møter alene, og som har en tanke om at det ikke går an, at det alltid ligger noe mer bak. Akkurat det er jeg selv helt uenig i. Jeg vet at de mener dette fordi vi har hatt noen diskusjoner rundt det. Men jeg kan egentlig sette meg inn i at disse venninnene mine sine kjærester ville synes det var vanskelig å være åpne om nære vennskap til damer.

Selv mener jeg at åpenhet er viktig og naturlig her. Som du sier så gjør jo hemmelighold at det plutselig blir noe mistenkelig med det. Jeg hadde blitt ganske satt ut om jeg oppdaget at mannen min hadde en hemmelig bestevenninne. Nå har han flere venninner som jeg vet om, og han kjenner også om min nestbestekompis (mannen er nå min beste venn). Helt i begynnelsen av forholdet var jeg litt sjalu på den ene venninnen hans. De to hadde en avtale om at hvis ingen av dem hadde funnet seg en kjæreste innen en viss alder så skulle de flytte sammen. Og jeg var litt redd for at hun skulle være forelsket i ham, eller at han skulle finne ut at jeg ikke var like bra som henne og gjøre det slutt for å flytte sammen med henne likevel. Men det har altså gått helt fint, åpenheten har vært bra og det er ikke lenge siden mannen og jeg var i bryllupet til denne venninnen og hennes utkårede.

Anonymkode: 30bf7...de1

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er mulig han tror eller vet at kjæresten ville bli veldig sjalu på relasjonen dere har? Jeg har venninner som ikke ønsker at mannen har nære kvinnelige venner som de møter alene, og som har en tanke om at det ikke går an, at det alltid ligger noe mer bak. Akkurat det er jeg selv helt uenig i. Jeg vet at de mener dette fordi vi har hatt noen diskusjoner rundt det. Men jeg kan egentlig sette meg inn i at disse venninnene mine sine kjærester ville synes det var vanskelig å være åpne om nære vennskap til damer.

Selv mener jeg at åpenhet er viktig og naturlig her. Som du sier så gjør jo hemmelighold at det plutselig blir noe mistenkelig med det. Jeg hadde blitt ganske satt ut om jeg oppdaget at mannen min hadde en hemmelig bestevenninne. Nå har han flere venninner som jeg vet om, og han kjenner også om min nestbestekompis (mannen er nå min beste venn). Helt i begynnelsen av forholdet var jeg litt sjalu på den ene venninnen hans. De to hadde en avtale om at hvis ingen av dem hadde funnet seg en kjæreste innen en viss alder så skulle de flytte sammen. Og jeg var litt redd for at hun skulle være forelsket i ham, eller at han skulle finne ut at jeg ikke var like bra som henne og gjøre det slutt for å flytte sammen med henne likevel. Men det har altså gått helt fint, åpenheten har vært bra og det er ikke lenge siden mannen og jeg var i bryllupet til denne venninnen og hennes utkårede.

Anonymkode: 30bf7...de1

Samme hvor sjalu evt. partner er må det da være bedre med ærlighet? Om evt. sjalusi er så inngripende er da dette et problem mellom dem og ikke mellom han og hans venninner. 
Bør jeg avslutte vennskapet med han? Jeg har ikke lyst til det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 23.19):

Jeg synes det er merkelig at han ikke, fra starten av forholder, har fortalt om meg. Jeg har foreslått flere ganger at han kan vel ta med kjæresten når vi skal treffes, men det vil han ikke. Jeg blir heller aldri invitert hjem til han…

Vanskelig å si hva jeg hadde akseptert eller ikke, men skjønner ikke hvorfor han ikke seier det som det er.

Men hva svarer han? Du har vel bedt han gi en forklaring på hvorfor han skjuler deg for henne? 

Anonymkode: 511e1...3ce

Skrevet

Kanskje dama er sjalu på deg selv om hun ikke har grunn til det, og derfor velger han å ikke si det til henne. Men enig, det er ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...