Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille engel har det med å sove lenge når hun først sovner. Noen som har noen gode tips eller metoder for å vekke en to uker gammel baby skånsomt slik at hun får i seg maten sin?

Fru Nitha

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Trenger du å vekke henne for å mate henne da? Jeg fikk beskjed av helsesøster om at man ikke vekker et sovende barn for å mate. Hun våkner når hun er sulten vel?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

La henne sove. Hvis hun sovner mens hun spiser, kan du massere håndflaten, ryggen eller foten hennes. Fikk også tips om å "pumpe" med armen for å holde henne våken.

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Når jeg MÅTTE vekke mine barn av en eller annen grunn når de var babyer var det eneste jeg kunne gjøre var å skifte bleie, det våknet de som regel av.... Skal forte meg å legger til at jeg gjorde ikke det ofte!

Skrevet

Har du fått beskjed om å vekke henne? Med mindre hun er undervektig ser jeg ingen grunn til å gjøre det. Hun våkner når hun er sulten med mindre det er noe spesielt!

Jenta vår sovnet som regel på puppen etter få minutter, og jeg husker at jeg stresset litt med det. Men jeg tror søvn og spising regulerer seg selv - hun ble ihvertfall rund og god etterhvert likevel. Så det er ikke alle som behøver å die en halv time av gangen (som man leser at de gjør), og det er ikke alle som skal ha mat hver andre time heller! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vekke babyen min for å gi mat annenhver time den uken jeg lå inne på KK. Fikk da beskjed om å skifte bleie for å vekke ham.

Jeg synes dette var noe tull (han var over 4 kg da han ble født), så lot ham bare sove fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset (Og han har et kjempe sovehjerte)

Men hvis du av ulike årsaker MÅ vekke henne, så anbefales bleieskift...

Gjest Maddy
Skrevet

La henne sove. Dersom hun legger bra på seg ellers så får hun i seg det hun trenger. Hun er jo bare 2 uker gammel og dette med soving kommer nok til å avta. Husker at min minste sov og sov hele tia. Lot henne sove for jeg visste at det neppe kom til å vare. De blir jo mer våkne etterhvert.

Skrevet

Jeg ville heller ikke ha vekket babyen om det ikke foreligger veldig gode grunner til det. Babyer klarer å lage seg egne rytmer så fremt vi nybakte mødre ikke stresser dem opp ;)

Men dersom babyen må vekkes, anbefaler jeg som de andre her et beleiskift. Men rolig og ikke brått, da blir hun bare urolig og stresset.

Skrevet

La henne sove! Babyer sover mye i starten, og det aller beste er om de får styre maten selv. Hadde selv en knert som sov både 4 og 5 timer mellom enkelte måltider.

Så lenge hun spiser normalt og er frisk og rask, skal du la henne ordne det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...