Gå til innhold

Min bestevenninne dumpet meg omtrent da hun fikk kjæreste. Jeg tok avstand og nå merker hun det og stalker meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært bort i lignende? Skjønner ikke hva som er greia. Bestevenner i mange år, men da hun fikk kjæreste så var jeg omtrent glemt over natten, hadde ikke tid til å snakke i telefon eller møtes uten ham, eller noe, vennskap redusert til at hun bare sendte memes nå og da, eller bilder, og av og til en "hvordan har du det egentlig" melding. Svarte jeg så gjentok hun nesten det jeg sa og så skrev flere avsnitt om seg selv, handlet alltid om henne. 

Etter et år med dette så tok jeg endelig hintet og tok avstand, svarte mindre og mindre og var bare høflig til slutt, for jeg tenkte dette er ikke vits. Men så virker det som hun skjønner at jeg ble borte, hun sender meldinger og ringer, bilder og alt mulig, er så på som hun ikke har vært siden hun møtte ham

Ærlig synes jeg det er bate ubehagelig men om jeg unngår henne og kontakt så blir det bare mer.

Hva er greia med sånt? 

Anonymkode: 80990...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange blir litt fokusert mot forholdet det første året. Det går som regel over.

• Liker 12
Skrevet

Ja, irriterende med slike venninner, men stalking er det jo ikke?! 

Anonymkode: fc8eb...be0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bestevenner i mange år, men da hun fikk kjæreste så var jeg omtrent glemt over natten

Etter et år med dette så tok jeg endelig hintet og tok avstand

Men så virker det som hun skjønner at jeg ble borte, hun sender meldinger og ringer, bilder og alt mulig, er så på som hun ikke har vært siden hun møtte ham

Ærlig synes jeg det er bate ubehagelig men om jeg unngår henne og kontakt så blir det bare mer.

Hva er greia med sånt? 

Det er jo du som dumpet henne.

Anonymkode: 384f1...e89

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Mange blir litt fokusert mot forholdet det første året. Det går som regel over.

Hun ble ikke bare litt fokusert, hun droppet meg fullstendig annet enn overfladisk pjatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo du som dumpet henne.

Anonymkode: 384f1...e89

Jeg dumpet ikke henne, jeg brukte ett år på å prøve å prate eller møtes skikkelig, men som hun ikke fikk til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, irriterende med slike venninner, men stalking er det jo ikke?! 

Anonymkode: fc8eb...be0

10-30 meldinger for dagen er det for meg jo

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10-30 meldinger for dagen er det for meg jo

Du kan jo bare blokkere henne overalt på sosiale media, så slipper du å forholde deg til henne mer. Kanskje hun skjønner da at hun ikke skal kontakte deg igjen. 

Anonymkode: e5821...d81

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker vennskap har sine sesonger. Har venninner som har blitt helt borte over natta pga ny kjæreste og dukket opp igjen etter mange mnd eller når ting er dårlig med de. Jeg personlig tenker at man blir borte når man er super forelsket, da er kjæresten som regel eneste som finnes så jeg gidder ikke dømme de for det eller bære nag. Det er kjipt ja, men vennskap forandrer seg over tid. Også plutselig er man super mye sammen igjen eller de angrer på at de tok avstand og kanskje noe fører oss sammen igjen. Andre ganger har det blitt avstand over såpass lang tid at jeg bare jaja har ikke tid når de kommer tilbake for da har jeg fortsatte mitt liv og nye vennskap.

Anonymkode: 8967b...b73

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis vennskapet ikke var dypere enn at det tålte at hun ble forelsket og litt oppslukt i kjæresten, så var det kanskje ikke et reelt vennskap likevel - fra din side.

Såpass bør en faktisk unne en god venninne, og ikke trekke seg fra relasjonen bare fordi en ikke lengre er hennes nærmeste og første pri.

Når vi vokser til og etablerer oss så vil vennskapene bli litt annerledes i form, en har ofte ikke like hyppig kontakt og lever ikke i ‘pseudo-forhold’ mer, som mange vennskap mellom jenter er før de får partnere.

Anonymkode: 5c77d...407

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis vennskapet ikke var dypere enn at det tålte at hun ble forelsket og litt oppslukt i kjæresten, så var det kanskje ikke et reelt vennskap likevel - fra din side.

Såpass bør en faktisk unne en god venninne, og ikke trekke seg fra relasjonen bare fordi en ikke lengre er hennes nærmeste og første pri.

Når vi vokser til og etablerer oss så vil vennskapene bli litt annerledes i form, en har ofte ikke like hyppig kontakt og lever ikke i ‘pseudo-forhold’ mer, som mange vennskap mellom jenter er før de får partnere.

Jeg synes det er rart hvordan det er hun som skal forstås og jeg som gjør feil her, vi var nære venner, gikk fra at hun ringte meg flere ganger i uken og jeg henne, til at hun knapt kunne ofre meg 5 min i en samtale på en uke, og da fordi han var på butikken eller på do eller noe. Da jeg gikk gjennom skikkelig tøffe ting det året så skrev hun ikke en gang til meg. Alle forsøk på å møtes ble møtt med Ja det må vi få til, det skal vi fikse, og ikke fulgt opp.

Men likevel er det jeg som er fæl som ikke unner henne å ha det bra liksom? Jeg forventer ikke å være noens første prioritet, du setter det på spissen og det skjønner du vel selv, man burde kunne ha to tanker i hodet samtidig, et forhold og et vennskap. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår godt at du reagerer som du gjør @TS. For meg er tillit veldig viktig, og folk som bare dropper en på denne måten ødelegger tilliten. Jeg trekker meg unna sånne folk og velger heller folk som ikke har denne type oppførsel. Du er i din fulle rett til å ikke ønske å ha henne livet ditt. Bruk heller tid på de som gir deg noe positivt 

Anonymkode: bba25...910

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønte ikke hva som var stalking i HI. 

• Liker 6
Skrevet

Helt vanlig når en er nyforelska. Det går over… så nå har hun tid og overskudd til venner igjen. Det tok deg ett år å skjønne.. 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: b429e...05d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun ble ikke bare litt fokusert, hun droppet meg fullstendig annet enn overfladisk pjatt. 

Ja, noen blir oppslukt av det nye livet med kjæresten.

Andre reagerer sånn på jobb eller å få seg unger.

Da er det på tide å bruke tida med andre venner, så får disse dukke opp når de kommer ut av bobla si.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da jeg gikk gjennom skikkelig tøffe ting det året så skrev hun ikke en gang til meg. Alle forsøk på å møtes ble møtt med Ja det må vi få til, det skal vi fikse, og ikke fulgt opp.

Det må ha vært sårt 

Men hvor var de andre vennene dette året? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 21.43):

Og jeg tenker at det er en mellomting. Det er klart man skal unne sine venne/venninner forelskelse og nytt forhold, og forståelse fra at det da blir litt mindre tid enn før sammen enn tidligere, men det er noe annet å droppe sin tidligere venn/venninne helt og ikke engang ha tid til å møtes en gang på et år. Da viser den som har gått inn i forholdet lite respekt for vennskapet, og jeg kan forstå hvorfor TS reagerer som hun gjør. Som man reder liger man. 

Anonymkode: 6bdc4...165

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (På 1.11.2025 den 12.56):

Ja, noen blir oppslukt av det nye livet med kjæresten.

Andre reagerer sånn på jobb eller å få seg unger.

Da er det på tide å bruke tida med andre venner, så får disse dukke opp når de kommer ut av bobla si.

Hvis det har gått veldig lang tid, flere år eller kanskje mer, så kan man allerede har mistet mange. 

Skrevet

Det er trist når det blir sånn. Jeg har opplevd det selv og da startet det faktisk med at da jeg var på besøk hos henne så var hun mer opptatt av dating apper enn å føre en samtale med meg siden hun nettopp hadde blitt singel. Da hun fant han hun nå er samboer med så kuttet hun meg helt ut. Det såret meg veldig. Nå tar hun bare kontakt når det skjer noe trist i livet sitt for å få trøst av meg. Jeg føler vi bare er bekjente nå. 
Så jeg kjenner følelsen du har ts og det må bli opp til deg hva du ønsker videre med dette venninneforholdet. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvis det har gått veldig lang tid, flere år eller kanskje mer, så kan man allerede har mistet mange. 

Ja, det kan skje.

Men her har det gått under ett år, så det er innafor det normale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...