AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:44 #1 Skrevet fredag kl. 18:44 Jeg er veldig glad i å løpe, men opplever ganske ofte at jeg får sterk hodepine av det. Noen ganger blir det ekstra ille og sprer seg nedover nakke og skuldre. I høst har jeg opplevd tre ganger at det har blitt så vondt at jeg ikke har fått sove. Det verker hele natta, og hjelper nesten ikke med Ibux og Paracet. Noen som har opplevd noe liknende og har noen tips? I går/natt ble det så ille at jeg ikke sovnet før i 4-tiden i natt og jeg måtte være hjemme fra jobb i dag (har heldigvis mulighet til hjemmekontor og det går kun ut over meg med mindre effektivitet). Jeg begynte å løpe/trene i sommer og er egentlig avhengig av å trene på kvelden (senest 19-20) om jeg skal rekke det i hverdagene, men blir jo litt «skremt» av dette. Ikke sånn at jeg tror det feiler meg noe, men jeg vil helst ikke ha flere arbeidsdager ødelagt. Anonymkode: 476a8...451
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 00:01 #2 Skrevet lørdag kl. 00:01 Hmm, ville prøvd å vært litt obs på pusten din når du trener. Tror du at du puster riktig? Holder du pusten innimellom? Er du dehydrert? Løper du på asfalt? God demping i skoene? Anonymkode: cb379...4f3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:52 #3 Skrevet lørdag kl. 07:52 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er veldig glad i å løpe, men opplever ganske ofte at jeg får sterk hodepine av det. Noen ganger blir det ekstra ille og sprer seg nedover nakke og skuldre. I høst har jeg opplevd tre ganger at det har blitt så vondt at jeg ikke har fått sove. Det verker hele natta, og hjelper nesten ikke med Ibux og Paracet. Noen som har opplevd noe liknende og har noen tips? I går/natt ble det så ille at jeg ikke sovnet før i 4-tiden i natt og jeg måtte være hjemme fra jobb i dag (har heldigvis mulighet til hjemmekontor og det går kun ut over meg med mindre effektivitet). Jeg begynte å løpe/trene i sommer og er egentlig avhengig av å trene på kvelden (senest 19-20) om jeg skal rekke det i hverdagene, men blir jo litt «skremt» av dette. Ikke sånn at jeg tror det feiler meg noe, men jeg vil helst ikke ha flere arbeidsdager ødelagt. Anonymkode: 476a8...451 Jeg ville ha gått til legen og fått en sjekk. Blant annet av blodtrykket. Anonymkode: fdc5d...869
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:54 #4 Skrevet lørdag kl. 07:54 Jeg har fått dette etter covid, får også de hodepinene hvis jeg blåser opp ballonger eller går på høye fjell. Har tatt flere mr av hodet og sjekket blodtrykk og alt, men ingenting forklarer det. Som om jeg får for mye luft til hodet eller noe. Har bare blitt bedt om å ta det mer med ro og lukter på en long covid diagnose Anonymkode: 42b4c...9ac
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:46 #6 Skrevet lørdag kl. 18:46 Treningshodepine? Da trener du for hardt. Skaff deg ei god pulsklokke og les deg opp på puls, makspuls, pulssoner etc. Feks skal du kun opp mot maxpuls en gang i uka. Ellers sliter du ut kroppen. Anonymkode: 74408...08d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:51 #7 Skrevet lørdag kl. 18:51 Jeg hadde det sånn da jeg fikk anemi. Anonymkode: 9155f...9ca
AnonymBruker Skrevet i går, 07:04 #8 Skrevet i går, 07:04 AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 1.01): Hmm, ville prøvd å vært litt obs på pusten din når du trener. Tror du at du puster riktig? Holder du pusten innimellom? Er du dehydrert? Løper du på asfalt? God demping i skoene? Anonymkode: cb379...4f3 Jeg er ikke dehydrart, det er helt sikkert. Men det kan være noe med pusten, kanskje? Det er et godt tips. Jeg kan være mer obs. på det fremover og se om det hjelper. Jeg løper mest på grusvei i skogen, litt på asfalt og litt på tredemølle. Dette hodepine-problemet er verst når jeg løper på tredemølla, så kanskje dårlig luft på treningssenteret kan være medvirkende årsak? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ville ha gått til legen og fått en sjekk. Blant annet av blodtrykket. Anonymkode: fdc5d...869 Blodtrykket mitt er lavt, til tider for lavt, og derfor er jeg veldig bevisst på å få i meg nok vann og å spise et lett måltid før fysisk aktivitet om det er lenge siden et ordentlig måltid. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Treningshodepine? Da trener du for hardt. Skaff deg ei god pulsklokke og les deg opp på puls, makspuls, pulssoner etc. Feks skal du kun opp mot maxpuls en gang i uka. Ellers sliter du ut kroppen. Anonymkode: 74408...08d Jeg trener med pulsbelte, og er ganske sikker på at jeg ikke trener for hardt. I tillegg til løpingen sykler jeg 2,5 mil hver dag og har derfor mye fysisk aktivitet og en god grunnform. Så jeg tror ikke det er det. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde det sånn da jeg fikk anemi. Anonymkode: 9155f...9ca Takk for tips! Dette har vært et problem for meg tidligere, så det skal jeg sjekke ut. Anonymkode: 476a8...451
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #9 Skrevet i går, 07:13 Jeg har lett for å spenne nakke og skuldre når jeg løper og fått vondt i hodet av det. Ga seg når jeg fikk hjelp til å gjøre riktige styrkeøvelser for det området. Anonymkode: 5c1fe...4d5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:30 #10 Skrevet i går, 07:30 Jeg får hodepine av yoga. Sånn at jeg ikke kan stå oppreist dagen etter uten å kaste opp. Jeg tror det kommer av POTS og en feilstilling i nakken. Anonymkode: 8163e...598
Møretausa Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden Jeg sliter med det samme. Fikk tips om å ta en naproxen rett før eller rett etter harde treningsøkter, og det funker faktisk. Nå vet ikke jeg om det er smart helsemessig eller ikke, men jeg gjør det rett etter økta, og slipper den fæle hodepinen som sitter i 1-3 dager etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Møretausa skrev (9 timer siden): Jeg sliter med det samme. Fikk tips om å ta en naproxen rett før eller rett etter harde treningsøkter, og det funker faktisk. Nå vet ikke jeg om det er smart helsemessig eller ikke, men jeg gjør det rett etter økta, og slipper den fæle hodepinen som sitter i 1-3 dager etterpå. Tar du 250 mg? Jeg skal teste dette tipset. Det er jo det samme som anbefales til menstruasjonssmerter. Anonymkode: 476a8...451
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Jeg er veldig plaget med anstrengelses-hodepine, veldig ofte når jeg pusher meg ender jeg opp med hodepine eller total migreneanfall. Det skjer som oftest om hodet mitt blir varmt, blir veldig rød i ansiktet og jeg kjenner aktivitet inni hodet, nesten så det bokstavelig talt koker. Jeg svetter lite, så det kan være at jeg har dårlig varmeregulering (Drikker nok vann) Løsningen er å roe ned tempo og heller bruke litt tid på øktene, for det er virkelig ikke verdt å ødelegge 3 dager for 1-2 timer med hard trening. Jeg må også ta pauser og få frisk luft. Jeg misunner folk som klarer å jogge i sola, eller gå en fjelltur en varm sommerdag. Det er selve oppskriften på 100% migreneanfall for meg. Sånn har det vært i 20 år. Anonymkode: 9e44d...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 8.54): Jeg har fått dette etter covid, får også de hodepinene hvis jeg blåser opp ballonger eller går på høye fjell. Har tatt flere mr av hodet og sjekket blodtrykk og alt, men ingenting forklarer det. Som om jeg får for mye luft til hodet eller noe. Har bare blitt bedt om å ta det mer med ro og lukter på en long covid diagnose Anonymkode: 42b4c...9ac Kan være muskler i nakke, skulder, øvre del av rygg som påvirkes av diverse ting. Har alltid hatt det, også før covid. Er 52 år, og tror ikke lenger det er noe farlig, annet enn muskler som er anspent. Anonymkode: e7062...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå