Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år, slank og i god fysisk form. Jeg har to barn, og i begge svangerskap fikk jeg svært kraftig bekkenløsning. Det gikk seg gradvis til etter graviditetene, men kjenner ganske godt at det er «noe» der fortsatt. Hvis jeg blir syk, som nå, med virusinfeksjon i kroppen, får jeg så vondt i bekkenet at jeg knapt klarer å gå. Jeg trener to-tre ganger hver uke og prøver å ha fokus på å styrke bekkenmuskulaturen, men nå, 2,5 år etter siste baby sliter jeg fortsatt. Er det noen med erfaring rundt dette? Hva hjalp? Det skal sies at jeg gikk til behandling hos fysio i begge svangerskap, men følte ikke at det hadde særlig god effekt. 

Anonymkode: ee895...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på 13 året med bekkenløsning. Får også sterke smerter med jevne mellomrom i syklusen. Må bare ta det ekstremt med ro når smertene er som verst. 

Anonymkode: 285de...10b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er på 13 året med bekkenløsning. Får også sterke smerter med jevne mellomrom i syklusen. Må bare ta det ekstremt med ro når smertene er som verst. 

Anonymkode: 285de...10b

Stakkars deg. Har du vært hos lege og fått noe oppfølging rundt det? Jeg merker også at det som fungerer aller best er å ta det helt med ro og bare ligge i senga med en pute mellom knærne for å avlaste. 

Skrevet

Hadde bekkenløsning med begge. Jeg kjenner det når jeg snur meg i senga, da stikker det noe fælt, og jeg kan ikke sitte på sånne ergonomiske krakker ala det på bildet for jeg får rett og slett vondt i symfysen. Snart 10 mnd siden fødsel, så håper enda at det går seg til. Merker ikke noe forskjell i syklus eller ved sykdom. 
Det jeg merker som hjulpet er å styrke kjernemuskulatur og bekkenbunn

IMG_2620.png

Anonymkode: 11f42...0e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning i begge svangerskap. Yngste barn er 12 nå, og det er ikke merkbart sånn til hverdags lenger.

Jeg får bekkensmerter om jeg sover på dårlig underlag, går lenge på asfalt, går langrenn eller har infeksjoner som gir smerter i kroppen generelt. Unngår dette som best jeg kan. Det er dog helt til å leve med, sammenlignet med de første par årene etter fødsel. 

Gikk i behandling hos manuellterapeut og var innom fysikalskmedisiner på Ullevål. Ikke veldig nyttig utover noen konkrete øvelser for å styrke kjernemuskulaturen. 

Anonymkode: 47a28...d4f

• Liker 1
Skrevet

Min mor hadde bekkensmerter i årevis etter fødsel. Viste seg å være piriformissyndrom. 

Anonymkode: d4e10...cb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 19.05):

Jeg er 32 år, slank og i god fysisk form. Jeg har to barn, og i begge svangerskap fikk jeg svært kraftig bekkenløsning. Det gikk seg gradvis til etter graviditetene, men kjenner ganske godt at det er «noe» der fortsatt. Hvis jeg blir syk, som nå, med virusinfeksjon i kroppen, får jeg så vondt i bekkenet at jeg knapt klarer å gå. Jeg trener to-tre ganger hver uke og prøver å ha fokus på å styrke bekkenmuskulaturen, men nå, 2,5 år etter siste baby sliter jeg fortsatt. Er det noen med erfaring rundt dette? Hva hjalp? Det skal sies at jeg gikk til behandling hos fysio i begge svangerskap, men følte ikke at det hadde særlig god effekt. 

Så kjedelig. 

Ei jeg kjenner fikk kronisk bekkenløsning og har gått til behandling for dette, hun sier det har hjulpet en del, men at hun fortsatt har store plager. Hun har store barn og slitt nå i sikkert 20 år. Hun jobbet på sykehus og tok lite hensyn til kroppen under graviditet 😩

Husker ikke hva slags behandling hun gikk til, men finnes folk med utdanning som behandler spesifikt for bekken. Ikke fysioterapeut. 

Anonymkode: 8771b...398

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...