AnonymBruker Skrevet 1. november #41 Skrevet 1. november Det er over 10 år siden sist jeg hadde en julebukk på døra... Hadde blitt ganske forfjamset om noen stod utenfor med det formålet. Men skulle vel klart å finne frem noe godteri. Anonymkode: bd1ed...894
AnonymBruker Skrevet 1. november #42 Skrevet 1. november Ingen går julebukk i Oslo. Ikke sett på 30 år Anonymkode: 89782...69f 2
Poppel Skrevet 1. november #43 Skrevet 1. november Hadde det kommet julebukker så hadde det bare vært koselig, men er ingen her som gjør sånt mer. Slår ikke av lys på halloween heller, ungene her er skikkelige, og de går i en stor flokk så det er bare ett besøk i løpet av kvelden (bor i ei lita grend).
Kålrota Skrevet 1. november #44 Skrevet 1. november Slukker ikke utelys uansett, det kommer uansett ikke småbarn på døra her. Ikke på Halloween og ikke i romjula. Jeg har ikke noe mot noen av delene.
AnonymBruker Skrevet 1. november #45 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (20 timer siden): Slukker hverken lys på halloween eller i jula. Når det er sagt synes jeg julebukk er noe helt annet, siden man på en måte får en sang for å gi godteri, fremfor at barnet bare tigger godteri på døra slik som på halloween. Vi har likevel kjøpt inn godteri til halloween for vi er ikke kjip. Anonymkode: ceac8...732 Nei,ekte julebukk er ikke Christmas carols. Ekte julebukk er gjør som i Prøysen sangen: klamper inn i stua. Anonymkode: 3121c...92d
AnonymBruker Skrevet 1. november #46 Skrevet 1. november applestories skrev (13 timer siden): Interessant, og ikke rart folk er uenige om romantiseringen av disse julebukkene når vi snakker om to veldig ulike ting. Jeg er vokst opp med å gå julebukk som barn, det var slik du beskriver det med røde kinn og julesanger. En gang fortalte tanten min, som bor 30 minutter unna, at der gikk også de voksne julebukk. Det var kun på nyttårsaften, og de hadde med seg glass de fikk noe i. Jeg trodde dette var bare noe de hadde funnet på i sitt nabolag, interessant at det faktisk er en greie andre steder også. Det er det som er de ekte norske julebukkene. Det andre er nok noe de begynte med etter "Jul i Skomakergata" Anonymkode: 3121c...92d
AnonymBruker Skrevet 1. november #47 Skrevet 1. november Jeg må bare innrømme at hadde jeg hatt adresse til de som aldri har sett en ekte julebukk så skulle jeg kledde meg ut i gamle klær og med beksømsko og klamper inn med snø på skoa og kanskje en skistav i handa. Det er slik jeg minnes julebukkene fra min barndom og det er et godt minne ♥️ Anonymkode: 3121c...92d
Millimani Skrevet 1. november #48 Skrevet 1. november Hvorfor kle seg ut som vampyrer, er det ikke nok å være edderkopper? 🤪😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå