Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke svart/hvitt å anta at barn kler seg ut fordi barn synes det er gøy å kle seg ut og få godteri 😅

Anonymkode: ceac8...732

jo når du ikke ser at det er flere grunner enn kun den ene. vi har nettopp hatt besøk med veldig kreative kostymer 

Anonymkode: 5fec1...38f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går noen julebukk enda? Bor i Rogaland og her er det ikke vanlig. Jeg gikk ikke da jeg var liten heller

Anonymkode: 10b1f...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha NOEN utkledde folk på døra mi, uansett årstid og høytid! Og hva skjer med denne romantiseringen av julebukk - halvfulle voksne med nissemasker som kastet klementinskall overalt og satt i stua halve natta for at vi skulle gjette hvem de var. 

Bare nei. 

Anonymkode: e5e23...6ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går noen julebukk enda? Bor i Rogaland og her er det ikke vanlig. Jeg gikk ikke da jeg var liten heller

Anonymkode: 10b1f...c1d

Innlandet er det noen få som går.

Våres barn gikk sammen med venner når de var små

Anonymkode: 70a13...f17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ikke ha NOEN utkledde folk på døra mi, uansett årstid og høytid! Og hva skjer med denne romantiseringen av julebukk - halvfulle voksne med nissemasker som kastet klementinskall overalt og satt i stua halve natta for at vi skulle gjette hvem de var. 

Bare nei. 

Her så er det unger har på seg nisselue og har små lykter med lys og synger jule sanger. Det var det jeg vokste opp med

Så fikk sjokk da jeg flyttet med mannen og voksene folk stod på døra

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Julebukk har jeg ikke sett noen gå på flere tiår, så null problem.

Anonymkode: 8c158...246

Skrevet

Nei, julebukker er koselige og de gjør noe før de får godteriet.

Skrevet

Julebukk er koselig :) Jeg gikk julebukk sammen med noen venner i voksen alder også, i tillegg til flere ganger som barn. Men i voksen alder gikk vi selvsagt bare til folk vi kjente, uten å forlange å få noe igjen for det

AnonymBruker
Skrevet

Halloween barna er i det minste ærlig med sitt budskap. Julebukkene bare tar seg til rette og tror alle er interessert i sur barnesang, og at de skal få belønning for det. Nei jeg synes ikke at det å lide seg igjennom sur "på låven sitter nissen" for den ente gangen den dagen er så veldig festlig eller fortjener snop eller frukt.

Da vil jeg heller ha barn som er ærlig med sitt budskap og hva de vil og jeg slipper å lide meg igjennom ræmjingen.

Jeg slukker ikke utelysene i julen men hadde jeg opplevd at julebukker sto på døren min i juletider hadde jeg fint lukket døren for de uten at de hadde fått noe og kanskje avbrutt sangen deres med "dere får komme igjen til halloween"

Halloween elsker jeg da, så da har vi både pynt og lys og barna får goodies 🎃😁

Anonymkode: eb42a...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever vanlig hele året og åpner kun døren hvis det er noe viktig

Anonymkode: aa3a3...c14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, er poden sur fordi ingen ville feire den amerikanske (egentlig irske) tradisjonen som ingen barn helt vet hva egentlig går ut på  og du orker ikke mer sutring? Jeg skrudde av utelysene for å skåne valpen litt, men det ble visst ikke tatt så godt imot. Heldigvis er ringeklokken enkel å slå av! Dessuten , det er jo ikke akkurat mange som går julebukk her lenger uansett.

Anonymkode: 62a9b...b15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slukker du ute lys i hele romjula for å signalisere at du ikke vil ha julebukk er på besøk da? 

Anonymkode: 3121c...92d

Utelysa er av hele året. Tar de kun på når jeg kommer hjem sent. 

Anonymkode: fff6e...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker de kler seg ut for å glede de som de banker på døra hos og at de skal få godteri for strevet? Da setter jeg heller mer pris på en hyggelig julesang :)

Jeg tror nok de fleste kler seg ut fordi det er morsomt å kle seg ut, og ikke fordi det skal være morsomt for de som åpner døra når de banker på.

Anonymkode: ceac8...732

💯%

Anonymkode: fff6e...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare nei. 

Det er sånne julebukker jeg er vant til også. Det skjedde heldigvis ikke alt for ofte.  Nissekledde barn med rødmalte kinn som synger julesanger i bytte mot godteri trodde jeg ærlig talt var noe barne tv hadde funnet på. Interessant at julebukk-tradisjonen er så ulik fra plass til plass. 

Anonymkode: 86070...6b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slukker du ute lys i hele romjula for å signalisere at du ikke vil ha julebukk er på besøk da? 

Anonymkode: 3121c...92d

Nopes, men er ikke julebukker her...

Nyttårsbukkene er herlige å få på døren 

Skrevet

Er heldigvis ikke så plaget med julebukk, så det er ikke et problem. 

Anonymkode: 5aac3...272

Hva er plagsomt med folk som synger for en?

Skrevet

man gjør noe ut av det på halloween også da er det søte kostymer 

Anonymkode: 5fec1...38f

Joda, men nyttårsbukkene har og flotte kostymer men da får en sang som bonus

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her så er det unger har på seg nisselue og har små lykter med lys og synger jule sanger. Det var det jeg vokste opp med

Så fikk sjokk da jeg flyttet med mannen og voksene folk stod på døra

Drikke bukker, de er blitt sjeldne her

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er sånne julebukker jeg er vant til også. Det skjedde heldigvis ikke alt for ofte.  Nissekledde barn med rødmalte kinn som synger julesanger i bytte mot godteri trodde jeg ærlig talt var noe barne tv hadde funnet på. Interessant at julebukk-tradisjonen er så ulik fra plass til plass. 

Anonymkode: 86070...6b1

Interessant, og ikke rart folk er uenige om romantiseringen av disse julebukkene når vi snakker om to veldig ulike ting.

Jeg er vokst opp med å gå julebukk som barn, det var slik du beskriver det med røde kinn og julesanger. En gang fortalte tanten min, som bor 30 minutter unna, at der gikk også de voksne julebukk. Det var kun på nyttårsaften, og de hadde med seg glass de fikk noe i.

Jeg trodde dette var bare noe de hadde funnet på i sitt nabolag, interessant at det faktisk er en greie andre steder også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det vel aldri gått en julebukk så lenge jeg har levd, så jeg slukker ikke lyset i jula.

Anonymkode: df957...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...