Gå til innhold

Brystforstørrelse når man er helt flat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig er så flat så er til og med litt vil føles som nok vil jeg tro 😁

Jeg var HELT flat. Så ut som gutt på overkroppen før jeg fikk barn. Når jeg ammet fikk jeg litt former på bryster og syntes de så helt super ut, var kanskje en A, det var stort for meg :)

Anonymkode: 29590...cfc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og innlegg tilknyttet dette.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 21.26):

Om du virkelig er så flat så er til og med litt vil føles som nok vil jeg tro 😁

Jeg var HELT flat. Så ut som gutt på overkroppen før jeg fikk barn. Når jeg ammet fikk jeg litt former på bryster og syntes de så helt super ut, var kanskje en A, det var stort for meg :)

Anonymkode: 29590...cfc

Følte jeg hadde konturer av pupp akkurat da jeg hadde melk i brystene, men den konturen forsvant etter amming, og jeg gikk tilbake til å være veldig flat.

Anonymkode: 225a2...141

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært på to konsultasjoner, og de er veldig forskjellige.

Den første var klar på at under muskel var best fordi jeg ikke har så mye bryst fra før. Der følte jeg meg mest komfortabel med et mindre implantat med moderat profil.

På den andre konsultasjonen anbefalte denne legen å legge det over muskel, og mente jeg hadde mer enn nok fett over brystet til at det ville bli naturlig. Hun mente rett og slett at det ville bli unaturlig å legge det under da de ville bli plassert lengre fra hverandre, og det ville se veldig rart ut når jeg bøyde meg frem og løftet noe f.eks. Hun sa formen også ville bli finere over.

Jeg er med andre ord veldig forvirret😅 Å slippe å tulle med musklene, mindre smerte, at de finner sin form og mykhet raskere høres jo fristende ut, samtidig som jeg er redd det blir veldig silikonpupp.

Er det noen med lite bryst fra før som har lagt over muskel, og synes det ser naturlig og fint ut?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 8.45):

Er det noen med helt flate bryster som har tatt brystforstørrelse og synes det ser naturlig ut?

Over/under muskel? Hvor mye la du inn? Hvilken "form" gikk du for?

Jeg er helt flat, og har lite fett på overkroppen. Hofter, lår og rumpe er bredere, så ligger i øvre sjiktet av normal BMI selv om overkroppen er smal.

Har alltid ønsket å operere, men la fra meg tanken tidligere i 20-årene. Tenkte at jeg aldri har blitt avvist når jeg har kledd av meg, så det kan ikke være så nøye. Likevel har ikke tanken sluppet helt taket, og nå i en alder av 32 og etter to barn er lysten til å se mer feminin ut fortsatt sterk.

Siden jeg er smal over overkroppen så er jeg redd for store implantater vil gjøre at jeg ikke føler meg som meg selv, og at jeg vil føle meg bred. Samtidig er jeg redd for å utføre en operasjon bare for å føle at det var for lite.

Jeg bor i Drammensområdet, så vil gjerne høre om det er noen som anbefaler kirurger i nærområdet.

Min venninne var flat som en pannekake. Men jeg så det ikke før hun viste meg det, padding i bh kan gjøre underverker!

Hun fikk brystforstørrelse dekket, men hun hadde mye vondt i hvert fall i to uker. Men - hun fikk selvtillit, mann, og fire barn - og nå nylig valgte hun å fjerne implantatene da de hadde kapslet seg inn.

Jeg tror hun fikk selvtillit nok til å finne seg en mann, før dette følte hun seg faktisk som en mann. Så avslutningsvis vil jeg si at dette ble en god løsning for henne, for uten implantatene turte hun ikke kle seg naken for en mann.

Anonymkode: 6a93d...8c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 21.15):

Jeg er hvert fall ingen C😅

Det er ingenting å «putte» i en cup, hvis du skjønner. Annet enn brystvorter er det ikke stort annet som står ut av kroppen min.

Bare bokstaven i BH-størrelser sier veldig lite om størrelsen. En 65C er bitteliten, en 95C er stor. Cupstørrelsen varierer med omkretsen (noe som egentlig er veldig ulogisk, men sånn er det). Jeg har to små "speilegg" og bruker 65C. Er som deg veldig slank på overkroppen, litt mer fett på underkroppen.

Hvis du har ammet, har du jo i hvert fall brystvev, så da kan du umulig være helt flat som et barn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min venninne var flat som en pannekake. Men jeg så det ikke før hun viste meg det, padding i bh kan gjøre underverker!

Hun fikk brystforstørrelse dekket, men hun hadde mye vondt i hvert fall i to uker. Men - hun fikk selvtillit, mann, og fire barn - og nå nylig valgte hun å fjerne implantatene da de hadde kapslet seg inn.

Jeg tror hun fikk selvtillit nok til å finne seg en mann, før dette følte hun seg faktisk som en mann. Så avslutningsvis vil jeg si at dette ble en god løsning for henne, for uten implantatene turte hun ikke kle seg naken for en mann.

Anonymkode: 6a93d...8c5

Har heldigvis ikke kjent så voldsomt på det med selvtilliten, jeg fikk meg både mann og barn med små bryst.

Likevel kjenner jeg at jeg har lyst til å endre det jeg ser i speilet.

Skrevet

Som mann er jeg veldig i mot alle former for endring av utseende, men jeg har likevel stor forståelse for at en ung kvinne ønsker at hun har former. Akkurat som jeg har stor forståelse for at en ung mann som mister håret ønske å gjøre noe.

AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bare bokstaven i BH-størrelser sier veldig lite om størrelsen. En 65C er bitteliten, en 95C er stor. Cupstørrelsen varierer med omkretsen (noe som egentlig er veldig ulogisk, men sånn er det). Jeg har to små "speilegg" og bruker 65C. Er som deg veldig slank på overkroppen, litt mer fett på underkroppen.

Hvis du har ammet, har du jo i hvert fall brystvev, så da kan du umulig være helt flat som et barn.

Jeg er en 75A som jeg i grunn ikke fyller ut, men å finne en BH som gir inntrykk av pupp 

Nå er det ikke fettet, men melkekjertlene, som produserer melken. Mengden fettvev mellom disse har ingenting å si for melkeproduksjonen, så amming betyr ikke at det er noe særlig fettvev der likevel. Jeg er såpass flat at jeg måtte spørre med første barnet om det var mulig å amme med så små bryster. Jeg fikk melk, men slet f.eks med å finne komfortable ammestillinger da bryst og brystvorter ligger så flatt inntil kroppen. Ved pumping måtte jeg f.eks lene meg godt frem for at det skulle renne ned. 

Jeg skal jo ikke si at jeg er flat, rett ned. Jeg har åpenbart brystvorter, og under disse er det en liten mengde fett som dytter de noen mm ut fra kroppen. Sammen med muskler kanskje. Men sånn generelt ganske flat.

AnonymBruker
Skrevet
Gratis skrev (3 minutter siden):

Som mann er jeg veldig i mot alle former for endring av utseende, men jeg har likevel stor forståelse for at en ung kvinne ønsker at hun har former. Akkurat som jeg har stor forståelse for at en ung mann som mister håret ønske å gjøre noe.

Jeg er i grunn enig i det, og fordi jeg har vært prinsippfast så har jeg ikke gjort noe til nå, selv om jeg alltid har ønsket meg bryster.

Nå har jeg trent og formet kroppen på den måten hele mitt voksne liv, men pupper kan jeg dessverre ikke forme uten kirurgi. Jeg ønsker bare at formene på toppen harmonerer med formene på resten av kroppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok silikon av samme grunn. Etter ca 7 år fikk jeg plager, og de ble hardere. Fikk beskjed om kapsling grad 2, og anbefalt å bytte. Gjorde som de sa. Denne gang under muskel. De var ubehagelige fra start, og gikk til kontroll. Bare noe man må regne med fikk jeg beskjed om, ville bli bedre. Etter 5 år oppdaget jeg kuler. Det var ruptur, og silikon på avveie. Bare noe man måtte regne med sa de da også. anbefalte å bytte igjen, få nye. Da sa jeg stopp. Og da de endelig ble fjernet, og jeg sto der med mine små og flate bryst, som nå også har arr, så kjente jeg bare glede. Glede over å være smertefri. for uten at jeg hadde visst det, så hadde det vært ubehag og smertefølelse hele tiden. Ikke mye, men litt. Og nok til at det var helt utrolig deilig å bare kjenne på hvordan det var å være uten. Vanskelig å beskrive. De var pene. Men vonde. Og de må byttes ca hvert 10. år. Ikke tro noe annet.

Anonymkode: 22768...355

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tok silikon av samme grunn. Etter ca 7 år fikk jeg plager, og de ble hardere. Fikk beskjed om kapsling grad 2, og anbefalt å bytte. Gjorde som de sa. Denne gang under muskel. De var ubehagelige fra start, og gikk til kontroll. Bare noe man må regne med fikk jeg beskjed om, ville bli bedre. Etter 5 år oppdaget jeg kuler. Det var ruptur, og silikon på avveie. Bare noe man måtte regne med sa de da også. anbefalte å bytte igjen, få nye. Da sa jeg stopp. Og da de endelig ble fjernet, og jeg sto der med mine små og flate bryst, som nå også har arr, så kjente jeg bare glede. Glede over å være smertefri. for uten at jeg hadde visst det, så hadde det vært ubehag og smertefølelse hele tiden. Ikke mye, men litt. Og nok til at det var helt utrolig deilig å bare kjenne på hvordan det var å være uten. Vanskelig å beskrive. De var pene. Men vonde. Og de må byttes ca hvert 10. år. Ikke tro noe annet.

Ja, det er jo en risiko for kapsling og uønskede resultater.

Var det over muskel første gangen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er jo en risiko for kapsling og uønskede resultater.

Var det over muskel første gangen?

Ja. Og det var mer behagelig. Det så også penere ut, synes jeg. Anatomiske under muskel andre gang. Muskelskade på den ene har vedvart, synes når jeg strammer muskler, og vevet trekker seg sammen innover. De deler muskelen for å plassere den under. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Og det var mer behagelig. Det så også penere ut, synes jeg. Anatomiske under muskel andre gang. Muskelskade på den ene har vedvart, synes når jeg strammer muskler, og vevet trekker seg sammen innover. De deler muskelen for å plassere den under. 

Takk for svar.

Kirurgen jeg var hos sist sa noe om at de anatomiske var ruere og hadde høyere risiko for kapsling, hvor de runde glatte hun anbefalte hadde mye lavere risiko.

Kjenner at jeg er litt skeptisk til å tukle med musklene. Jeg trener mye styrke, og fikk da beskjed om at det ville være synlig under trening, at jeg ville kjenne det osv. Samtidig mente den første at det var null problem..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar.

Kirurgen jeg var hos sist sa noe om at de anatomiske var ruere og hadde høyere risiko for kapsling, hvor de runde glatte hun anbefalte hadde mye lavere risiko.

Kjenner at jeg er litt skeptisk til å tukle med musklene. Jeg trener mye styrke, og fikk da beskjed om at det ville være synlig under trening, at jeg ville kjenne det osv. Samtidig mente den første at det var null problem..

Ikke tro på det. Det svekker muskelen. Og hvis du får problemer og vil fjerne de, så blir det veldig ofte skader i vev og sammentrekningen av muskel nederst. Nytter ikke å sy den sammen heller. du må for all del ikke tro på kirurgene. Les deg opp grundig. Nettsteder og grupper der kvinner forteller. Nærmest alle får kapsling grad 2 er mitt inntrykk. Men de fleste lever med det. Alle får kapsel. Og den bør også fjernes hvis du får reaksjoner. De som er rue har kreftrisiko. Og uansett hva de sier om at de er "helt trygge", "varer livet ut" osv, så må du bare ikke tro på det. Du må sjekke deg jevnlig, og ikke hos dem, men mammografi med MR og utralyd. Og de bør byttes hvert 10. år som et minimum.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke tro på det. Det svekker muskelen. Og hvis du får problemer og vil fjerne de, så blir det veldig ofte skader i vev og sammentrekningen av muskel nederst. Nytter ikke å sy den sammen heller. du må for all del ikke tro på kirurgene. Les deg opp grundig. Nettsteder og grupper der kvinner forteller. Nærmest alle får kapsling grad 2 er mitt inntrykk. Men de fleste lever med det. Alle får kapsel. Og den bør også fjernes hvis du får reaksjoner. De som er rue har kreftrisiko. Og uansett hva de sier om at de er "helt trygge", "varer livet ut" osv, så må du bare ikke tro på det. Du må sjekke deg jevnlig, og ikke hos dem, men mammografi med MR og utralyd. Og de bør byttes hvert 10. år som et minimum.

Ja, en viss kapsling vil det jo bli uansett, mener jeg hun ene sa, og at noen får større plager med det.

Som sagt var den ene kirurgen veldig i mot det å ta den under muskel, og den andre var veldig pro under muskel. Selv vil jeg ikke tukle med musklene, så tror jeg heller mot å ta det over.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, en viss kapsling vil det jo bli uansett, mener jeg hun ene sa, og at noen får større plager med det.

Som sagt var den ene kirurgen veldig i mot det å ta den under muskel, og den andre var veldig pro under muskel. Selv vil jeg ikke tukle med musklene, så tror jeg heller mot å ta det over.

Hvis du finner ut at du vil ha,  ikke klarer å akseptere kroppen som den er, så legg for all del over muskel. Da vil du kunne fjerne den igjen ganske enkelt, og brystene bli som før, bare med arr under. Og husk å sjekke deg med ultralyd og MR hyppig. Ingen så at mine hadde spukket, før jeg gikk til det skrittet. Og da var det full ruptur og de fikk ikke fjernet alt. Det er vandret inn i lymfene. De så også partikler i ene armen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvis du finner ut at du vil ha,  ikke klarer å akseptere kroppen som den er, så legg for all del over muskel. Da vil du kunne fjerne den igjen ganske enkelt, og brystene bli som før, bare med arr under. Og husk å sjekke deg med ultralyd og MR hyppig. Ingen så at mine hadde spukket, før jeg gikk til det skrittet. Og da var det full ruptur og de fikk ikke fjernet alt. Det er vandret inn i lymfene. De så også partikler i ene armen.

Takk for at du deler erfaringen din☺️

Har bestemt meg for å operere, og lener mer og mer mot over muskel. 

AnonymBruker
Skrevet

Don’t do it, girl ❤️ Det er pent og praktisk med små bryster.

Du vil påføre deg smerter og risiko, tenk deg veldig godt om det er verdt å risikere helsa for.

Anonymkode: d3358...440

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Don’t do it, girl ❤️ Det er pent og praktisk med små bryster.

Du vil påføre deg smerter og risiko, tenk deg veldig godt om det er verdt å risikere helsa for.

Anonymkode: d3358...440

Jeg er veldig enig med deg. Men noen vil, uansett. Og da er det bedre å fortelle hva som gjør mist skade i det minste. Over muskel, og sjekke seg ofte med ultralyd,  og ikke gå til plastisk kirurgen hvis man får plager, de bare lyver, kan ikke stole på dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...