AnonymBruker Skrevet 6. november #41 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 11.19): Jeg kunne lagt til at jeg har hatt konsultasjon. Fikk noe svar, og fant egentlig et implantat som føltes mest riktig ut, samtidig som jeg er redd det er litt lite. Følte kanskje at den kirurgen var litt vel positiv til alt, og litt selgende, så ville nok ikke valgt det stedet. Anonymkode: 225a2...141 Sannsynligvis er det ikke for lite. Det er stor forskjell å gå fra flat til å ha litt. Og det er elegant om det ikke er for mye også klesmessig. Og medfor mye kommer ryggproblemer og sports-bh-problemer. Anonymkode: 7bab9...929
Uanonym bruker Skrevet 6. november #42 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en 75A som jeg i grunn ikke fyller ut, men å finne en BH som gir inntrykk av pupp Nå er det ikke fettet, men melkekjertlene, som produserer melken. Mengden fettvev mellom disse har ingenting å si for melkeproduksjonen, så amming betyr ikke at det er noe særlig fettvev der likevel. Jeg er såpass flat at jeg måtte spørre med første barnet om det var mulig å amme med så små bryster. Jeg fikk melk, men slet f.eks med å finne komfortable ammestillinger da bryst og brystvorter ligger så flatt inntil kroppen. Ved pumping måtte jeg f.eks lene meg godt frem for at det skulle renne ned. Jeg skal jo ikke si at jeg er flat, rett ned. Jeg har åpenbart brystvorter, og under disse er det en liten mengde fett som dytter de noen mm ut fra kroppen. Sammen med muskler kanskje. Men sånn generelt ganske flat. Anonymkode: 225a2...141 Skjønner. 75a og 65c er samme cupstørrelse, faktisk. Så det er ikke sikkert det er så veldig stor forskjell på oss. Med brystvev mente jeg melkekjertler, ikke fett. Ofte er det jo i hovedsak mengden fett som utgjør forskjellen mellom små og store bryster, mens det ikke er så stor forskjell på mengden/omfanget av melkekjertlene. Og har man melkekjertler, gjør jo det gjerne at det er "noe" der utover brystvorte. Uansett, om du skal gjøre noe eller ikke er jo selvsagt opp til deg, men jeg ville i alle fall satt meg nøye inn i de helsemessige konsekvensene innleggene kan få. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #43 Skrevet 6. november Etter 3 barn og amming var brystene mine helt flate. Fylte ikke engang en A cup. Jeg ønsket et naturlig resultat som harmonere med kroppen min, og ble mest mulig likt som før barn. Jeg ble anbefalt 340 ml under muskel motiva ergonomix implantater. Fikk gjort det for litt over ett år siden, er veldig fornøyd. Ingen komplikasjoner, og arrene vises knappest. Puppene ser naturlig ut, og harmonerer min kropp. Om du lurer på mengde, så kan du fylle 2 tomme plastposer med oppmålt mengde i vann og ha under en sportsbh, det vil gi deg en pekepinne. For min del har det eneste å sette fingeren på er tiden etter operasjonen. Jeg hadde mye smerter, og smertene var sterkere enn forventet til tross for morfin. Anonymkode: 6dddf...6cc
AnonymBruker Skrevet 6. november #44 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Etter 3 barn og amming var brystene mine helt flate. Fylte ikke engang en A cup. Jeg ønsket et naturlig resultat som harmonere med kroppen min, og ble mest mulig likt som før barn. Jeg ble anbefalt 340 ml under muskel motiva ergonomix implantater. Fikk gjort det for litt over ett år siden, er veldig fornøyd. Ingen komplikasjoner, og arrene vises knappest. Puppene ser naturlig ut, og harmonerer min kropp. Om du lurer på mengde, så kan du fylle 2 tomme plastposer med oppmålt mengde i vann og ha under en sportsbh, det vil gi deg en pekepinne. For min del har det eneste å sette fingeren på er tiden etter operasjonen. Jeg hadde mye smerter, og smertene var sterkere enn forventet til tross for morfin. Anonymkode: 6dddf...6cc Ja, jeg har testet implantater i sportsbh hos to kirurger. Tror jeg lander et sted mellom 265-295, så ikke kjempestort. Anonymkode: 225a2...141
AnonymBruker Skrevet 6. november #45 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sannsynligvis er det ikke for lite. Det er stor forskjell å gå fra flat til å ha litt. Og det er elegant om det ikke er for mye også klesmessig. Og medfor mye kommer ryggproblemer og sports-bh-problemer. Anonymkode: 7bab9...929 Ja, jeg er enig i at det ikke må bli for mye. Er ikke interessert i en veldig dramatisk look, hvis det gir mening. Anonymkode: 225a2...141
AnonymBruker Skrevet 6. november #46 Skrevet 6. november Jeg gjorde det. Følte jeg måtte ha BMI på 18 for å se ok ut med helt flate speilegg-pupper, og det ble så slitsomt, så tok litt silikon så jeg kunne slippe unna med BMI på 20-21. Det så bra ut, så lenge jeg ikke lå på ryggen. Da stakk de rett opp og så idiotiske ut. Det som var verre var at følelsen i brystknoppene og huden rundt ble ødelagt, at de var kalde, ble litt hardere når det var kaldt, det var ubehagelig å ligge på magen, ubehagelig å bøye seg kraftig bakover (typ gå i bro), og det føltes hele tiden som et fremmedlegeme i kroppen. Så etter ti år tok jeg dem ut. Følelsen i huden er fortsatt ødelagt, og jeg angrer intens på selvskadingen det er å legge inn silikon. Utseendemessig trakk huden seg fint sammen og det ser ut som før silikon, bare med to streker under pga arrene. Men arrvevet inni "lugger" fortsatt pg liksom drar skuldrene mine litt fremover. Ikke like mye som da silikonen lå der, men jeg skulle SÅ ønske jeg aldri hadde gjort dette. Jeg hadde ikke mye, 180 cc. Jeg ba egentlig om 150, men kirurgeen sa det var for lite og at jeg kom til å angre. Han tok feil, jeg ville heller hatt 150 om jeg nå skulle hatt, men uansett er ALT bedre uten. Nå lever jeg fint med å ikke være perfekt proporsjonert, og har speileggpupper på BMI 20-kroppen min (rundt juletider kan jeg være opp i 21 i BMI også, pga mer comfort-food i den kalde mørke årstiden og mindre overskudd til trening i den kalde mørke våte jævlige årstiden der man helst bare vil være i dvale). By the way, jeg hadde også problemer med å amme, sannsynligvis ble for mange melkekjertler kappet av 💔. Så jeg måtte gi ultraprosessert mme i tillegg til mm. Dette var etter silikonen var fjernet igjen. Ts, vær så snill, ikke gjør dette mot deg selv. Les om breast implant illness også. Det er ikke verdt risikoen for plager. Anonymkode: 80049...50e 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. november #47 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min venninne var flat som en pannekake. Men jeg så det ikke før hun viste meg det, padding i bh kan gjøre underverker! Hun fikk brystforstørrelse dekket, men hun hadde mye vondt i hvert fall i to uker. Men - hun fikk selvtillit, mann, og fire barn - og nå nylig valgte hun å fjerne implantatene da de hadde kapslet seg inn. Jeg tror hun fikk selvtillit nok til å finne seg en mann, før dette følte hun seg faktisk som en mann. Så avslutningsvis vil jeg si at dette ble en god løsning for henne, for uten implantatene turte hun ikke kle seg naken for en mann. Anonymkode: 6a93d...8c5 Hva søren, for en syk bruk av samfunnets ressurser, å betale for skadelig plastisk kirurgi? 😵 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tok silikon av samme grunn. Etter ca 7 år fikk jeg plager, og de ble hardere. Fikk beskjed om kapsling grad 2, og anbefalt å bytte. Gjorde som de sa. Denne gang under muskel. De var ubehagelige fra start, og gikk til kontroll. Bare noe man må regne med fikk jeg beskjed om, ville bli bedre. Etter 5 år oppdaget jeg kuler. Det var ruptur, og silikon på avveie. Bare noe man måtte regne med sa de da også. anbefalte å bytte igjen, få nye. Da sa jeg stopp. Og da de endelig ble fjernet, og jeg sto der med mine små og flate bryst, som nå også har arr, så kjente jeg bare glede. Glede over å være smertefri. for uten at jeg hadde visst det, så hadde det vært ubehag og smertefølelse hele tiden. Ikke mye, men litt. Og nok til at det var helt utrolig deilig å bare kjenne på hvordan det var å være uten. Vanskelig å beskrive. De var pene. Men vonde. Og de må byttes ca hvert 10. år. Ikke tro noe annet. Anonymkode: 22768...355 100 % dette AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du deler erfaringen din☺️ Har bestemt meg for å operere, og lener mer og mer mot over muskel. Anonymkode: 225a2...141 Så utrolig trist å lese at du har bestemt deg for å ødelegge deg selv. Vær så snill, revurder. Anonymkode: 80049...50e 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. november #48 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gjorde det. Følte jeg måtte ha BMI på 18 for å se ok ut med helt flate speilegg-pupper, og det ble så slitsomt, så tok litt silikon så jeg kunne slippe unna med BMI på 20-21. Det så bra ut, så lenge jeg ikke lå på ryggen. Da stakk de rett opp og så idiotiske ut. Det som var verre var at følelsen i brystknoppene og huden rundt ble ødelagt, at de var kalde, ble litt hardere når det var kaldt, det var ubehagelig å ligge på magen, ubehagelig å bøye seg kraftig bakover (typ gå i bro), og det føltes hele tiden som et fremmedlegeme i kroppen. Så etter ti år tok jeg dem ut. Følelsen i huden er fortsatt ødelagt, og jeg angrer intens på selvskadingen det er å legge inn silikon. Utseendemessig trakk huden seg fint sammen og det ser ut som før silikon, bare med to streker under pga arrene. Men arrvevet inni "lugger" fortsatt pg liksom drar skuldrene mine litt fremover. Ikke like mye som da silikonen lå der, men jeg skulle SÅ ønske jeg aldri hadde gjort dette. Jeg hadde ikke mye, 180 cc. Jeg ba egentlig om 150, men kirurgeen sa det var for lite og at jeg kom til å angre. Han tok feil, jeg ville heller hatt 150 om jeg nå skulle hatt, men uansett er ALT bedre uten. Nå lever jeg fint med å ikke være perfekt proporsjonert, og har speileggpupper på BMI 20-kroppen min (rundt juletider kan jeg være opp i 21 i BMI også, pga mer comfort-food i den kalde mørke årstiden og mindre overskudd til trening i den kalde mørke våte jævlige årstiden der man helst bare vil være i dvale). By the way, jeg hadde også problemer med å amme, sannsynligvis ble for mange melkekjertler kappet av 💔. Så jeg måtte gi ultraprosessert mme i tillegg til mm. Dette var etter silikonen var fjernet igjen. Ts, vær så snill, ikke gjør dette mot deg selv. Les om breast implant illness også. Det er ikke verdt risikoen for plager. Anonymkode: 80049...50e Det er veldig vanskelig å forstå at noen vil ødelegge friske kropper og utsette seg for helt unødvendig kirurgi. Vi er så mange som advarer nå. Men de vet å reklamere gjennom kjendiser. Det bare øker på. Jeg har ødelagt brystene mine. Ingen følelse. Arr. Silikonlekasje. Fjernet kapsel, men de får ikke fjernet all lekkasje, som ligger i hele kroppen. Hårtap og eksem på brystet og i ansiktet, kan ikke bruke sminke mer. Anonymkode: a62ee...349 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. november #49 Skrevet 6. november Tok over muskel, ville ikke ha under. Først så det helt villt ut og jeg ble litt redd, men no når de har fått sitte seg mer ser de mer naturlig ut (3måneder). De ser ganske ekte ut no og bedre blir det vel! Kirugen var veldig flink og de føles myke og naturlige! Har 400cc. Er glad jeg ikke tok under muskelen. Hadde en del vondt 2første ukene, verst første uken, men får smertelindrende medisin som tar en del. Det jeg ikke såmfor meg at jeg skulle føle meg så handicappet i forhold til å reise seg fra seng osv (mannnen måtte løfte meg opp hver gang første 3-4ukene). Men det er nok induvinduelt! Klarte ikke å børdte håret eller dusje selv første 3-4ukene(langt hår). Slet med å steke kjøttdeig og gjøre generelle ting. Men det ble bedre og bedre etter hver. Og ukene gikk fort. Kjenner litt straming i sårene fra 2-3måneder enda, men det går vel over snart. Verst om jeg strekker eller vrir meg så er forsikitg. Er jo en del nerver osv som reparerer seg og det kan gjøre vondt! Klarer det meste no men ikle løfte veldig tungt enda, det gjør vondt. Utrolig deilig å føle seg "mobil" igjen! Var veldig redd påmforhånd og for hvordan resultatet ville bli ,alle bivirkninger osv man kunne få og historier på nett! Jeg angrer ikke og håper sluttresultater blir bra og at jeg slipper noen komplikasjoner. Etter amming og vekt så var det godt å fylle tomme lommer! Endelig kan jeg finne bh og badetøy igjen som passer! Selvtilitten er tilbake og! Med det sagt så tenk deg utrolig godt om!! Det er ikke uten risiko. Og er du eldre (over 40) så få tatt mammografi først! Anonymkode: 3992b...aaa
AnonymBruker Skrevet 6. november #50 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tok over muskel, ville ikke ha under. Først så det helt villt ut og jeg ble litt redd, men no når de har fått sitte seg mer ser de mer naturlig ut (3måneder). De ser ganske ekte ut no og bedre blir det vel! Kirugen var veldig flink og de føles myke og naturlige! Har 400cc. Er glad jeg ikke tok under muskelen. Hadde en del vondt 2første ukene, verst første uken, men får smertelindrende medisin som tar en del. Det jeg ikke såmfor meg at jeg skulle føle meg så handicappet i forhold til å reise seg fra seng osv (mannnen måtte løfte meg opp hver gang første 3-4ukene). Men det er nok induvinduelt! Klarte ikke å børdte håret eller dusje selv første 3-4ukene(langt hår). Slet med å steke kjøttdeig og gjøre generelle ting. Men det ble bedre og bedre etter hver. Og ukene gikk fort. Kjenner litt straming i sårene fra 2-3måneder enda, men det går vel over snart. Verst om jeg strekker eller vrir meg så er forsikitg. Er jo en del nerver osv som reparerer seg og det kan gjøre vondt! Klarer det meste no men ikle løfte veldig tungt enda, det gjør vondt. Utrolig deilig å føle seg "mobil" igjen! Var veldig redd påmforhånd og for hvordan resultatet ville bli ,alle bivirkninger osv man kunne få og historier på nett! Jeg angrer ikke og håper sluttresultater blir bra og at jeg slipper noen komplikasjoner. Etter amming og vekt så var det godt å fylle tomme lommer! Endelig kan jeg finne bh og badetøy igjen som passer! Selvtilitten er tilbake og! Med det sagt så tenk deg utrolig godt om!! Det er ikke uten risiko. Og er du eldre (over 40) så få tatt mammografi først! Anonymkode: 3992b...aaa Haha, jeg forvillet meg inn på et forum hvor flere har dokumentert med bilder fra dag 1 til 6 måneder, og jeg så jo der at de fleste så helt ville ut rett etterpå, men likevel fikk et veldig fint resultat. Greit å være forberedt på det kanskje😅 Kirurgen fortalte at de "faller på plass" og blir myke fortere når man opererer over muskel. Hadde du mye brystvev fra før når du tok over muskel? Anonymkode: 225a2...141
AnonymBruker Skrevet 6. november #51 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Haha, jeg forvillet meg inn på et forum hvor flere har dokumentert med bilder fra dag 1 til 6 måneder, og jeg så jo der at de fleste så helt ville ut rett etterpå, men likevel fikk et veldig fint resultat. Greit å være forberedt på det kanskje😅 Kirurgen fortalte at de "faller på plass" og blir myke fortere når man opererer over muskel. Hadde du mye brystvev fra før når du tok over muskel? Anonymkode: 225a2...141 Tar noen måneder før det legger seg. Så er det som regel fint et par tre år, før problemene starter for veldig mange. Og alle bør bytte etter 10 år som flere skriver. Alle burde notere hvis de blir syke, får noen allergier, hårtap eller hudforandringer i månedene etter. Før koblet man ikke dette til silikonimplantatene, men det har ofte en sammenheng. Anonymkode: a62ee...349 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. november #52 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, jeg forvillet meg inn på et forum hvor flere har dokumentert med bilder fra dag 1 til 6 måneder, og jeg så jo der at de fleste så helt ville ut rett etterpå, men likevel fikk et veldig fint resultat. Greit å være forberedt på det kanskje😅 Kirurgen fortalte at de "faller på plass" og blir myke fortere når man opererer over muskel. Hadde du mye brystvev fra før når du tok over muskel? Anonymkode: 225a2...141 Ja lurt å tenke på det så du ikke får sjokk. Hehe. Hadde helt greit med brystvev. Er ikke 20år så mindre enn da men nok til å dekke og føler det er bra. Anonymkode: 3992b...aaa
AnonymBruker Skrevet 6. november #53 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja lurt å tenke på det så du ikke får sjokk. Hehe. Hadde helt greit med brystvev. Er ikke 20år så mindre enn da men nok til å dekke og føler det er bra. Anonymkode: 3992b...aaa Jeg er som sagt ganske flat, men den ene kirurgen mente jeg hadde lite fett over brystet, mens den andre mente jeg hadde mer enn nok til at over muskel ville bli fint😅 Kjenner at over muskel frister mest, så skal på en siste og tredje konsultasjon nå med det i tankene. Anonymkode: 225a2...141
AnonymBruker Skrevet 6. november #54 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er som sagt ganske flat, men den ene kirurgen mente jeg hadde lite fett over brystet, mens den andre mente jeg hadde mer enn nok til at over muskel ville bli fint😅 Kjenner at over muskel frister mest, så skal på en siste og tredje konsultasjon nå med det i tankene. Anonymkode: 225a2...141 Ja gå på en til og sammenlign svarene. Google litt først hvem som er flink osv. Anonymkode: 3992b...aaa
AnonymBruker Skrevet 9. november #55 Skrevet 9. november Ts, du har ikke vurdert brystforstørrelse med eget fettvev, om du på død og liv skal ha større bryster? En stor ulempe med silikon som jeg glemte å nevne i tidligere innlegg: jeg mistet all følelse i brystvortene, og i huden mellom brystvorte og arr. Den vil aldri komme tilbake, og det føler jeg er et stort tap. Anonymkode: 73d3b...d91 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #56 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 14.03): Ts du må vurdere om du vil ofre helsa di for større bryster. Les deg opp på silikonsyke! Anonymkode: e1d5e...c5a Ikke overdriv, det opereres flere 1000 i året, kun et veldig lite antall får bivirkninger. Slik er det med alle medisinske prosedyrer. Anonymkode: 0ab97...24d 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #57 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke overdriv, det opereres flere 1000 i året, kun et veldig lite antall får bivirkninger. Slik er det med alle medisinske prosedyrer. Anonymkode: 0ab97...24d Rundt 30% oplever komplikasjoner av en eller annen sort. Det er høye tall. Og de regner med at det er store mørketall. Fordi kvinner under 50 ikke tar mammografi, og mange tar ikke tilstrekkelig med mammografi. Mange får også beskjed fra kirurgen at ubehag og asymetri er "innenfor normalen". Først hvis kvinnen insisterer, og det åpnes opp, så finner de forbausende nok totalruptur, lekkasje og det som verre er. Dette er en stygg og kynisk bransje. Hvis TS skal ha silikon, så er derfor anbefalt å sjekke seg hvert annet år med UL, og bytte etter maks 10 år. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC12067747/ https://www.aftenposten.no/podkast/ap/program/100222 Anonymkode: 22768...355 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #58 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts, du har ikke vurdert brystforstørrelse med eget fettvev, om du på død og liv skal ha større bryster? En stor ulempe med silikon som jeg glemte å nevne i tidligere innlegg: jeg mistet all følelse i brystvortene, og i huden mellom brystvorte og arr. Den vil aldri komme tilbake, og det føler jeg er et stort tap. Anonymkode: 73d3b...d91 Om hun er helt flat er hun sikkert tynn og ikke noe fett å ta av. Man må ha en del fett for å gjøre det. Ville selv gjøre det slik og trodde jeg hadde nok men nei. Men cerdt å høre da! Anonymkode: 3992b...aaa
AnonymBruker Skrevet 10. november #59 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts, du har ikke vurdert brystforstørrelse med eget fettvev, om du på død og liv skal ha større bryster? En stor ulempe med silikon som jeg glemte å nevne i tidligere innlegg: jeg mistet all følelse i brystvortene, og i huden mellom brystvorte og arr. Den vil aldri komme tilbake, og det føler jeg er et stort tap. Anonymkode: 73d3b...d91 Jo, jeg har tenkt på det, men det er egentlig ikke et alternativ. Man kan ikke øke størrelsen veldig mye med eget fett, og når jeg er flat fra før så vil det ikke være tilstrekkelig. Jeg har spurt. Anonymkode: 225a2...141
AnonymBruker Skrevet 10. november #60 Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Om hun er helt flat er hun sikkert tynn og ikke noe fett å ta av. Man må ha en del fett for å gjøre det. Ville selv gjøre det slik og trodde jeg hadde nok men nei. Men cerdt å høre da! Anonymkode: 3992b...aaa Jeg er tynn i overkroppen, men hadde hatt litt å ta av på lårene tror jeg, men det er ikke aktuelt for meg. Anonymkode: 225a2...141
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå