AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:02 #81 Skrevet søndag kl. 18:02 AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 23.50): En arbeidsgiver jeg har hatt intervju hos krever referanse fra nåværende leder. Jeg har ikke vært åpen om at jeg har søkt ny jobb og mener dette vil sette meg i en veldig kinkig situasjon dersom det faktisk ender med at jeg ikke får jobben. Min nåværende leder vet jeg også ønsker at jeg jobber der videre. Jeg vet at de allerede har kontaktet 2 andre referanser hvor en tidligere leder jeg har hatt inngår i disse. Dette er for en jobb i kommunen. Skal jeg bare finne meg i dette? Anonymkode: 30e13...a95 Er ikke seriøst gjort…kan ikke-kreve det. Snakke du har en god kollega gjennom flere år der? Anonymkode: 77efe...eac
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:15 #82 Skrevet mandag kl. 06:15 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er idioti. Hva skjedde med å forhandle på lønn? Både med nåværende og ny arbeidsgiver. Det er jo slik man får lønna opp. Jeg fikk tilbud om ny jobb i vår. Fikk et lønnstilbud, gikk til min arbeidsgiver og forhandlet der, fikk tilbud om mer lønn, forhandlet så med ny arbeidsgiver og fikk enda mer lønn, gikk tilbake til min arbeidsgiver og fikk deretter et enda bedre tilbud. Endte opp med å gå opp 150 000 i året hos min arbeidsgiver og takket nei til jobbtilbudet. Å takke ja uten å forhandle med begge arbeidsgivere om lønn er idioti. Anonymkode: 661d7...8bd For mange av oss, særlig de som ikke ønsker å informere nåværende leder om at de søker annen jobb, så handler det at man søker ny jobb ofte mindre om lønn, og mer om spennende nye muligheter. Og da ønsker man å være sikker på at nåværende jobb ikke påvirkes, hvis man ikke får de mulighetene. Og få man mulighetene og ønsker dem, så forhandler man kun lønn hos ny arbeidsgiver, fordi det ikke lenger er attraktivt at nåværende arbeidsplass "vinner" kampen om å gi mest lønn. Mange ledere har også erfart at dersom noen har søkt andre jobber for å bruke nytt tilbud til lønnsforhandlinger, så hjelper det sjelden å øke lønna. For veldig mange vil slutte uansett. De har allerede en fot ut døra. (Selv om de kanskje ikke tenkte at de skulle bytte jobb i utgangspunktet.) Anonymkode: 21cfe...32e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå