Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja men har hatt vansker med å gjøre enkelte ting og ta enkelte utfordringer. Jeg har hatt enorm skam redsel for å bli gjort narr av og ta det endelige steget med å ringe og å møte opp har vært vanskelig,derfor utsatt. Har prøvd men gitt meg før kommet gjennom i tlf f.eks. 

Anonymkode: e87cd...1ec

Ok, du har vansker med å gjøre enkelte ting og ta enkelte utfordringer. Du nekter å motta noen behandling for det du sliter med, du tør ikke å ut i jobb fordi du skammer deg, men du tar ikke tak i dette, selv om det er forholdsvis enkelt å gjøre noe med! Du  Ergo er du mye hjemme og det er kjedelig og du skulle ønske at ting var annerledes. Du ønsker å bestemme selv hvordan tingene skal gjøres i livet ditt. Dette er helt selvfølgelig helt i orden - men du kan ikke samtidig kreve at NAV skal betale deg for dette, all den tid du ikke gjør det de krever av deg for å få f.eks. aap. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hjelpe og trøste. Jeg er 40 år. Ingen skal styre livet mitt andre enn meg selv. Selvsagt skal jeg ha det på min måte. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre ting som fører en fremover og mot arbeid. 

Du styrer jo ikke livet ditt.

Hadde du styrt livet ditt slik du vil hadde du vært i jobb, frisk, ute å reiser, mulighet å handle klær og gå på kafe. 

I dag er det nav og sykdommene dine som styrer livet ditt. Du evner ikke å ta kontroll over livet ditt. 

Anonymkode: 61d25...574

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (11 minutter siden):

Ok, du har vansker med å gjøre enkelte ting og ta enkelte utfordringer. Du nekter å motta noen behandling for det du sliter med, du tør ikke å ut i jobb fordi du skammer deg, men du tar ikke tak i dette, selv om det er forholdsvis enkelt å gjøre noe med! Du  Ergo er du mye hjemme og det er kjedelig og du skulle ønske at ting var annerledes. Du ønsker å bestemme selv hvordan tingene skal gjøres i livet ditt. Dette er helt selvfølgelig helt i orden - men du kan ikke samtidig kreve at NAV skal betale deg for dette, all den tid du ikke gjør det de krever av deg for å få f.eks. aap. 

Iflg TS så skal NAV også betale for inngrepet/operasjonen som skal rette opp skavanken hen har, det eneste som skal til er at TS gjør avtalen.

Anonymkode: 845af...e79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Iflg TS så skal NAV også betale for inngrepet/operasjonen som skal rette opp skavanken hen har, det eneste som skal til er at TS gjør avtalen.

Det er nav-garanti på det ja.  Og det er nok tusenvis av nordmenn som får det samme i ulik dimensjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du styrer jo ikke livet ditt.

Hadde du styrt livet ditt slik du vil hadde du vært i jobb, frisk, ute å reiser, mulighet å handle klær og gå på kafe. 

I dag er det nav og sykdommene dine som styrer livet ditt. Du evner ikke å ta kontroll over livet ditt. 

Sykdommene? Er sosial angst en sykdom? Hva er de andre du påstår jeg har? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sosial angst er en sykdom ja. Hva tenkte du det var? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er nav-garanti på det ja.  Og det er nok tusenvis av nordmenn som får det samme i ulik dimensjon. 

Det er fullstendig uproblematisk, det er dette vi betaler skatt for.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sosial angst kan ansees som en sykdom, ja. Kanskje mer enn funksjonsnedsettelse. Men du er jo ikke diagnostisert med sosial angst, ei heller vil du utredes.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du mener at du ikke har noen sykdommer, hvordan tenker du at du skal ha rett til aap da, forresten?

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

"Ulik dimensjon" ??

Anonymkode: be56c...03d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Ulik dimensjon" ??

Anonymkode: be56c...03d

Ulikt omfang, ulik størrelse. 

Anonymkode: 8d60d...fd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De tusenvis av nordmenn som får det samme, er de også ute av stand til å jobbe pga dette "utseendehandikapet"?

Eller er den "ulike dimensjonen" at de forsørger seg selv?

Anonymkode: 2e522...f51

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De tusenvis av nordmenn som får det samme, er de også ute av stand til å jobbe pga dette "utseendehandikapet"?

Eller er den "ulike dimensjonen" at de forsørger seg selv?

Anonymkode: 2e522...f51

De kan nok være ute av stand til å jobbe på grunn av det ja. Men dette kan variere i ulike grader og om det er av stor eller liten sjenanse. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare fikse det om det lar seg fikse? Hva venter du på??

Anonymkode: b2a15...9f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke bare fikse det om det lar seg fikse? Hva venter du på??

Anonymkode: b2a15...9f8

Dett er jo tusenkronersspørsmålet... Hvis det dekkes av NAV og vil løse alle problemer så er det vel bare å få det gjort? Eller skal du bare fortsette å sitte der og se på at livet seiler forbi, TS? Du har kastet bort 30-årene dine, skal du gjøre det samme med 40-årene? Du snakker om at du vil i jobb, men plutselig er du så gammel at du havner nederst i søknadsbunken selv om du har fikst det kosmetiske problemet ditt.

Anonymkode: 9c2c4...e9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var dine ord. Men det er svakeste dose. Får 20 stk per resept. Og har tre igjen, som jeg hentet ut i februar 2023. 

Så hvorfor ikke ta en Vival og ta den telefonen? 

Anonymkode: 62b55...8e8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2025 den 0.05):

Er det å være overbeskyttet om man har blitt snakket ned, fått høre man ikke greier ting osv? Trodde det var mer manipulering,kontrollering og narsisissme. Min mor ville jeg skulle gå yrkesskolen etter ungdomsskolen også men jeg valgte allmennfaglig og det er noen av mine kjekkeste år. 

Og psykisk utviklingshemming?😳 Er du seriøs?? Hvordan? På ingen som helst måte. Slutt å sleng ut slike ytringer!!

Forstår du ikke hva du leser? Du må jo også lese hva jeg siterer. Jeg forsvarer deg ovenfor noen som sier at du er tilbakestående! Det var ikke meg som sa at du var det. Dette blir jo bare absurd.

Anonymkode: 08a29...77c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvorfor ikke ta en Vival og ta den telefonen? 

Anonymkode: 62b55...8e8

Fordi jeg sliter med å gjøre det. Ta den så ringe. Og tar ingen slik medisin uten å gjøre noe utfordrende som er meningen bak å bruke den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forstår du ikke hva du leser? Du må jo også lese hva jeg siterer. Jeg forsvarer deg ovenfor noen som sier at du er tilbakestående! Det var ikke meg som sa at du var det. Dette blir jo bare absurd.

Anonymkode: 08a29...77c

Dette gjør hun med mange her inne som forsøker å forsvare henne... Totalt blåst... 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg sliter med å gjøre det. Ta den så ringe. Og tar ingen slik medisin uten å gjøre noe utfordrende som er meningen bak å bruke den. 

Ærlig talt. Etter 30 sider av denne tråden.. Du tar kun medisinen når du skal gjøre noe utfordrende? Hva i all verden er det som er mer utfordrende i livet ditt nå enn å ta den j*vla telefonen og få satt opp den timen? Kan jo umulig være så veldig mye, siden du tydeligvis har sittet hjemme å glodd nå i 7-8 år pga. sosial angst og denne skavanken som du mener er helt uforenelig med å jobbe.

Ta den Vivalen, sett opp en time og få fikset problemet ditt så du får kommet deg ut i jobb og tjen dine egne penger - som igjen vil løse alle problemene/ønskene/drømmene dine.

Anonymkode: c4b7b...6dc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...