Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke skrevet her for 5 år siden. Du blander meg nok en gang med noen andre. Og vær så snill ikke let etter tråder du tror et skrevet av folk. Det er tusenvis som skriver her inne som kan ha lignende problemer. 

Jeg har gått fysisk til terapi ja. 

Hvilken uhelse mener du jeg har? Og hva skulle du hjulpet/bidratt med? 

Anonymkode: e87cd...1ec

Du har jo tydeligvis psykisk uhelse som gjør at du ikke får til å jobbe 

Anonymkode: b2a15...9f8

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nettopp! Dette er grunnen til at NAV ikke har kommet noen vei med å hjelpe henne. Hun vil rett og slett ikke ha hjelp. Hun vil ikke gjøre det som skal til. 
Tragisk at sånne mennesker som henne snylter på våre felles penger ja

Vil ikke ha spesialbehandling nei og vil ikke på tiltak sammen med rusavhengige og psykisk utviklingshemmede. Så der har jeg vært vanskelig og kall det lite samarbeidsvillig. Men vil ha hjelp med Nav til jobb ja. Bli behandlet som en «likestilt». 

Jeg har en gang vært normal.  Studert,jobbet,reist,vært ekstremt sosial,hatt romantisk forhold osv.  Jeg nekter å ha særbehandling og bli plassert på plasser for «spesielle». Ja,har nok vært litt rar/spesiell disse årene utenfor arveidslivet og «det vanlige/normale». Men ønsker å komme tilbake til normalen. Dette har jeg gitt klar beskjed om til Nav.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har jo tydeligvis psykisk uhelse som gjør at du ikke får til å jobbe 

Sosial angst ja som er en følge av å ha vært lenge utenfor arbeidslivet og normalr sosialt liv. De fleste som hadde gått slik over tid, hadde nok opplevd det samme. Søk opp «Psykt meg» på tik tok. Han er på aap. Slitt med angst og annet. Er mentaltrener og coach. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2025 den 22.41):

Skaff deg Coop-kort og Trumf-kort. Dette er kort som gir deg kjøpsutbytte. Så melder du deg på alt av galluper og spørreundersøkelser som gir deg gavekort, premier eller har gaveshop. Dette er helt genialt når du trenger å kjøpe gaver, eller du ønsker deg noe spesielt. Jeg har skaffet meg både kaffemaskin og robotstøvsuger på denne måten.

Anonymkode: feb4c...550

Jeg tjener litt på Attapoll. Får pengene etter noen sekunder på PayPal. :) 

Anonymkode: f8f81...312

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sosial angst ja som er en følge av å ha vært lenge utenfor arbeidslivet og normalr sosialt liv. De fleste som hadde gått slik over tid, hadde nok opplevd det samme. Søk opp «Psykt meg» på tik tok. Han er på aap. Slitt med angst og annet. Er mentaltrener og coach. 

Hvorfor bruker du ikke beroligende middel for å ta den telefonen og få ditt helseproblem fikset? Du skrev jo nettopp selv at du hadde det nettopp til situasjoner hvor du trengte å få noe til. 

Anonymkode: 62b55...8e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være trolling, eller så mangler du totalt bakkekontakt på hva NAV virkelig skal hjelpe deg med. 

Du får utbetalt over 8000 fra Nav og savner mer penger for å kunne dra til Kreta og på storby ferie?  Litt ufint av NAV kanskje å ikke sponse en reise til en større by i dette landet, men det takker nok vi andre for ja. (for det er jo vi skattebetalere som evnt. må sponse denne turen din). 

Du bor i en leilighet jeg mistenker er sponset av dine foreldre.  Du får raide finn.no på gis bort, loppemarkeder, fretex osv.    

Hadde ikke dette vært trolling så hadde jeg anbefalt deg å ta kontakt med en økonomirådgiver, for her føler jeg du mangler totalt bakkekontakt. Du trenger hjelp for å få ting til å gå rundt, rett og slett så trenger du hjelp til å få satt opp ett budsjett. Vil du en tur til syden, så får du heller forsøke å sette opp en spleis til venner og kjente og se om de kan bidra. Vi skattebetalere føler nok ikke for å bidra via NAV her.  Kast kreditt kortene, kutt streaming, betal ned gjelden din, spis billig mat og slutt å handle fjas og sminke på avbetaling. Ta tak i helsen din, får du ikke jobb så forsøk å bidra via røde kors, besøksvenn eller noe som får deg ut av huset og sosialisert. Eller ta dette via legen hvis alt annet ikke funker. Nav hjelper deg jo faktisk, dine foreldre har også hjulpet deg med bosted.  Nå må du ta tak selv og hjelpe deg selv! Selg unna eiendeler du ikke trenger på finn. Ønsker du bedre levestandard, så må du faktisk i jobb eller finne noen som gidder å forsørge deg! Konserter, kafe, kino og ferie har du faktisk ikke råd til før du har fått deg en inntekt og økonomien på stell.  Sånn er det bare!  Søk hjelp av en økonomisk rådgiver, få satt opp ett budsjett og hold deg til det.   Lykke til. 

Anonymkode: b7a14...227

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga jeg ikke fulgte 100% tiltak. Skulle ikke ha noe utredning nei. Men kan si det slik at foreldrene mine prøvde å tvinge meg til å gå på noe/snakke med noen rare folk via Nav i 2017/2018 eller noe. Det var noe kafêgreie for folk som slet med rus og andre rare ting. Jeg har aldri slitt med noe rusproblemer. Aldri noensinne prøvd narkotiske midler eller brukt alkohol for å lindre smerter/problem. Veldig avbalansert forhold til alkohol. 
Uansett jeg ønsket ikke gå dit. Så mine foreldre dro dit og snakket med han ene som jobbet der🤦‍♀️ Jeg skrev e-post med han men var overhodet ikke intr i det de sto for. Men dette var etter aap var fjernet. 
Jeg skulle aldri bli utredet når jeg gikk på aap. Det var for å komme nærmere og i arbeid. 
Min mor ringte også fastlegen min «bak min rygg» i 2019. Hun fortalte det etter hun hadde ringt. 
Bare før noen nevner det,de er ikke vergene mine og har aldri vært. De måtte hatt fullmakt. Skjønner de ville hjelpe men å ta seg til rette slik overfor et godt voksent barn er ikke greit. De har også legevenner de ha prøvd å få overtalt meg til å ta ulike angstmedisiner etc men det er overhodet ikke aktuelt. Jeg har hatt beroligende minste dose(5 mg) jeg kan ta i kriser for å få til ting.  De er vanedannende og ble/blir tatt ytterst sjelden. 

Så godt å lese at du har foreldre som har prøvd å hjelpe deg. Det burde du faktisk sette pris på, men igjen viser det seg at du ikke vil noe som helst annet enn å fortsette i samme spor som tidligere.

Anonymkode: 2e522...f51

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så godt å lese at du har foreldre som har prøvd å hjelpe deg. Det burde du faktisk sette pris på, men igjen viser det seg at du ikke vil noe som helst annet enn å fortsette i samme spor som tidligere.

🙄🤦‍♀️ Gå å bruk tid på ditt eget liv du! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Sette pris på foreldre som overskrider grenser og prøver å styre? Ok. Sette pris på at foreldre bryr seg,ja men ikke tar seg til rette og gjør ting på voksne folk sine vegner,overhodet ikke.

Hvorfor tror du f.eks noen blir narkomane? Er det fordi alt var tipp topp i barndom/oppvekst? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor bruker du ikke beroligende middel for å ta den telefonen og få ditt helseproblem fikset? Du skrev jo nettopp selv at du hadde det nettopp til situasjoner hvor du trengte å få noe til. 

Dårlig forslag 😅 fått beroligende av legevenner av foreldrene, og ringe legekontoret lett rusa? 

Anonymkode: 72876...74f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dårlig forslag 😅 fått beroligende av legevenner av foreldrene, og ringe legekontoret lett rusa? 

TS har sagt hun har fått beroligende middel som hun bruker en sjelden gang for å få til ting. Jeg antar jo at det er utskrevet av fastlegen. 

Jeg synes det er rart at hun har fått en slik medisin nettopp med begrunnelse å våge å gjøre ting hun er redd for, men likevel ikke brukt denne medisinen for å ta ta en telefon for å bestille tid til å få sitt helseproblem fikset.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sette pris på foreldre som overskrider grenser og prøver å styre? Ok. Sette pris på at foreldre bryr seg,ja men ikke tar seg til rette og gjør ting på voksne folk sine vegner,overhodet ikke.

Hvorfor tror du f.eks noen blir narkomane? Er det fordi alt var tipp topp i barndom/oppvekst? 

Det er nok det at foreldrene dine ser at du trenger hjelp, men du nekter å ta imot hjelp fra andre å skal bare ha ting på din måte ang foreldre, Nav og lege, og derfor har du gått uvirksom nå i så mange år. Det er ikke akkurat utsikter til at du kommer noen vei de neste 10 årene heller. 

Anonymkode: 5e836...188

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er nok det at foreldrene dine ser at du trenger hjelp, men du nekter å ta imot hjelp fra andre å skal bare ha ting på din måte ang foreldre, Nav og lege, og derfor har du gått uvirksom nå i så mange år. Det er ikke akkurat utsikter til at du kommer noen vei de neste 10 årene heller. 

Anonymkode: 5e836...188

Hjelpe og trøste. Jeg er 40 år. Ingen skal styre livet mitt andre enn meg selv. Selvsagt skal jeg ha det på min måte. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre ting som fører en fremover og mot arbeid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS har sagt hun har fått beroligende middel som hun bruker en sjelden gang for å få til ting. Jeg antar jo at det er utskrevet av fastlegen. 

Jeg synes det er rart at hun har fått en slik medisin nettopp med begrunnelse å våge å gjøre ting hun er redd for, men likevel ikke brukt denne medisinen for å ta ta en telefon for å bestille tid til å få sitt helseproblem fikset.

Ja men har hatt vansker med å gjøre enkelte ting og ta enkelte utfordringer. Jeg har hatt enorm skam redsel for å bli gjort narr av og ta det endelige steget med å ringe og å møte opp har vært vanskelig,derfor utsatt. Har prøvd men gitt meg før kommet gjennom i tlf f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Å ja, var det bare de andre medisinene hun hadde fått av venner av foreldrene? Leste det som at hun hadde fått beroligende og av dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja men har hatt vansker med å gjøre enkelte ting og ta enkelte utfordringer. Jeg har hatt enorm skam redsel for å bli gjort narr av og ta det endelige steget med å ringe og å møte opp har vært vanskelig,derfor utsatt. Har prøvd men gitt meg før kommet gjennom i tlf f.eks. 

Har du forsøkt å få hjelp av psykolog via fastlegen? Kanskje det kan hjelpe?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du forsøkt å få hjelp av psykolog via fastlegen? Kanskje det kan hjelpe?

Nei skal ikke starte på nytt og fortelle hele livshistorien på nytt og på nytt. Går da grenser på hvor mange terapeuter en skal ha.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å ja, var det bare de andre medisinene hun hadde fått av venner av foreldrene? Leste det som at hun hadde fått beroligende og av dem.

Andre medisiner? Går ikke på noen medisiner. Utenom smertestillende eller Zyrtec en og annen gang. Og nei,disse legevennene har prøvd å prakke på meg angstmedisin. Vil ikke være avhengig av medisin. Eksponering er det som hjelper mot angst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Andre medisiner? Går ikke på noen medisiner. Utenom smertestillende eller Zyrtec en og annen gang. Og nei,disse legevennene har prøvd å prakke på meg angstmedisin. Vil ikke være avhengig av medisin. Eksponering er det som hjelper mot angst. 

Korrekt. Eksponerer du deg da?

Anonymkode: 9c2c4...e9e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men det er jo det du har den medisinen til?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...