Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja har fine flotte klær/sko på Tise og finn.no til salgs, men folk kjøper ikke. Siste jeg solgte i oktober og starten på november var adidas sneakers og kari traa ulltrøye. Har splitter nye nike treningssko kjøpt tidligere i år som var en halv str for stor til salgs,og hvite ubrukte sneakers fra din sko som var feil passform til salgs,men folk kjøper ikke. Og en del andre fint brukte klær. Har fått bare gode tilbakemeldinger på det jeg har solgt tidligere. 

Anonymkode: e87cd...1ec

Du får selge noe folk vil ha da. Vafler kanskje,

Anonymkode: 9c2c4...e9e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja har fine flotte klær/sko på Tise og finn.no til salgs, men folk kjøper ikke. Siste jeg solgte i oktober og starten på november var adidas sneakers og kari traa ulltrøye. Har splitter nye nike treningssko kjøpt tidligere i år som var en halv str for stor til salgs,og hvite ubrukte sneakers fra din sko som var feil passform til salgs,men folk kjøper ikke. Og en del andre fint brukte klær. Har fått bare gode tilbakemeldinger på det jeg har solgt tidligere. 

Men da ligger de ute til feil pris. Selv om ubrukte sko *burde* være verdt tilnærmet ny pris, så er de ikke det så lenge ingen vil kjøpe dem til denne prisen. Surt å selge sko til f. eks en fjerdedel av prisen, men du trenger hver eneste krone du kan få, all den tid du tar opp kreditt for å kjøpe deg undertøy. Jeg har for øvrig forståelse for at det ikke er ønskelig å gå med hullete sokker og undertøy, men jeg må si det er påfallende at du skal ha såpass mye «nye» sko og kvalitetsklær å selge når du har levd på sosialhjelp i sju år. Jeg vet at sosialsatsene er uverdig lave, og folk med dårlig råd bør også ha ordentlige klær, men du er jo selv skyld i at du ikke kommer deg over på en annen, mer bærekraftig stønad når du ikke tar tar i helseproblemer du hevder er i veien. Du setter deg selv sjakk matt med å ville leve «normalt», men ikke hjelpe deg selv til å kunne gjøre det, og dermed ende opp i gjeldssyklus som er vanskelig å bryte.

Ser du skriver du ikke har fått ny saksbehandler enda, og at dette hindrer deg i å få bistand fra nav. Hva er siste kontaktpunkt med nav, har du fått tilbakemelding på at du vil få innvilget ønske om ny saksbehandler?

Anonymkode: c7d80...cb9

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 13.25):

Jeg og sønnen min levde i litt over ett år på sosialstønad etter at jeg var ferdig med mastergraden. Var ikke enkelt å få jobb uten arbeidserfaring. Noen drømmetilværelse var det ikke akkurat, men jeg levde likevel helt ok. Kjøpte ordentlige uteklær til sønnen min, satte av litt penger slik at jeg fikk tatt botox ett par ganger årlig, kjøpte klær og sko (jeg er også forholdsvis opptatt av trender og mote), normalt med forbruksvarer, månedskort, treningssenter, turer til hjemplassen, spiste litt ute, bursdag på lekeland med klassen for sønnen, noen konserter og fester med venner etc.. Nå hadde ikke jeg behov for noe særlig medisiner, men må innrømme at jeg ikke helt forstår når enslige ikke klarer seg på satsen. 

Anonymkode: 10e7c...e25

Tror jeg sier opp jobben, dette hørtes mye bedre ut økonomisk!

Jobber 100% 3 delt turnus 

Anonymkode: 36503...37c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Men hvis du kjøper noe som ikke passer… hvorfor returnerer du det ikke? 

Anonymkode: ebad7...f31

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hvis du kjøper noe som ikke passer… hvorfor returnerer du det ikke? 

Har stort sett gjort det men av og til har jeg angret på kjøpet litt for sent. Og så er det ofte litt styr og treghet med returer. Nettbutikkene glemmer å si fra og registrere det før du purrer etter tilbakemelding. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har stort sett gjort det men av og til har jeg angret på kjøpet litt for sent. Og så er det ofte litt styr og treghet med returer. Nettbutikkene glemmer å si fra og registrere det før du purrer etter tilbakemelding. 

Men dette løser du jo superenkelt ved å slutte og bestille ting på nett.

Anonymkode: 9c2c4...e9e

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da ligger de ute til feil pris. Selv om ubrukte sko *burde* være verdt tilnærmet ny pris, så er de ikke det så lenge ingen vil kjøpe dem til denne prisen. Surt å selge sko til f. eks en fjerdedel av prisen, men du trenger hver eneste krone du kan få, all den tid du tar opp kreditt for å kjøpe deg undertøy. Jeg har for øvrig forståelse for at det ikke er ønskelig å gå med hullete sokker og undertøy, men jeg må si det er påfallende at du skal ha såpass mye «nye» sko og kvalitetsklær å selge når du har levd på sosialhjelp i sju år. Jeg vet at sosialsatsene er uverdig lave, og folk med dårlig råd bør også ha ordentlige klær, men du er jo selv skyld i at du ikke kommer deg over på en annen, mer bærekraftig stønad når du ikke tar tar i helseproblemer du hevder er i veien. Du setter deg selv sjakk matt med å ville leve «normalt», men ikke hjelpe deg selv til å kunne gjøre det, og dermed ende opp i gjeldssyklus som er vanskelig å bryte.

Ser du skriver du ikke har fått ny saksbehandler enda, og at dette hindrer deg i å få bistand fra nav. Hva er siste kontaktpunkt med nav, har du fått tilbakemelding på at du vil få innvilget ønske om ny saksbehandler?

Anonymkode: c7d80...cb9

Fikk bare en beskjed om at de hadde forståelse for at jeg ville bytte og at de skulle formidle det videre. 

Nike skoene kostet opprinnelig 699,- jeg selger for 400,-. Hadde 500,- først men satt ned til 400. Kan ikke tape for mye selv om jeg trengee hver kr uansett. De er helt ubrukte,kun prøvd på inne og hatt på til én innetrening. 
De hvite sneakers kostet 450,- selges for 300. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fikk bare en beskjed om at de hadde forståelse for at jeg ville bytte og at de skulle formidle det videre. 

Nike skoene kostet opprinnelig 699,- jeg selger for 400,-. Hadde 500,- først men satt ned til 400. Kan ikke tape for mye selv om jeg trengee hver kr uansett. De er helt ubrukte,kun prøvd på inne og hatt på til én innetrening. 

Jeg hadde aldri kjøpt et par sneakers fra Din Sko på Finn eller Tise, for 300,- Skal de sendes så koster det rundt 70,- kroner +evt Trygg betaling. Da hadde jeg heller kjøpt de på Din Sko selv. Skal man kjøpe «brukt» så skal det være et godt kjøp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor handler du så mye når du ikke har råd til det? Ingenting av det du kjøper er ting du egentlig trenger. Neste gang det går hull i en sokk så sy den i stedet for å ta opp gjeld for å kjøpe ny. 

Anonymkode: fec83...8cb

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor handler du så mye når du ikke har råd til det? Ingenting av det du kjøper er ting du egentlig trenger. Neste gang det går hull i en sokk så sy den i stedet for å ta opp gjeld for å kjøpe ny. 

Anonymkode: fec83...8cb

Fordi jeg trenger det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må skaffe deg en jobb, stå på og bidra til samfunnet. Det er svaret .

Anonymkode: 9ec1f...1ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan kan man fryse Klarna gjeld med 30 dager betaling. Har fire små beløp fra 15-29.nov. 

Fra i fjor? 

Anonymkode: 72876...74f

AnonymBruker
Skrevet

En 4-pakk med sokker koster under 100 kr på Kiwi/Rema. Tar du opp forbrukslån for det, har du et problem. 

Anonymkode: 7cee8...7c7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En 4-pakk med sokker koster under 100 kr på Kiwi/Rema. Tar du opp forbrukslån for det, har du et problem. 

Anonymkode: 7cee8...7c7

Kjøpte flere ting enn kun sokker. Som undertøy på samme bestilling. 3-pk sokker og tre pk undertøy på en nettbutikk. 79,-+  199,- + frakt.  Og betaler inn på det så viser betalingsevne. Men burde selvsagt ikke ha noe på kreditt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt!!

Trenger alltid noe. Det er aldri en tid hvor jeg ikke trenger noe så det går ikke rundt. Eller det hadde gått mer rundt om jeg ikke hadde gjeld jeg alltid må betale på.  

Det er forskjell på å reelt trenge noe og det å ha lyst på noe.

Anonymkode: e8c37...216

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da får du sette ned prisen ytterligere. Du "taper" mer på å la de stå ubrukte i skapet.

Anonymkode: be56c...03d

• Liker 3
Skrevet
Kålrota skrev (På 3.11.2025 den 20.08):

Du har et helt urealistisk syn på hva du kan ha råd til uten å jobbe. Hvis du vil ha den økonomiske friheten du higer etter, må du komme deg i jobb. Ikke vente til ny saksbehandler, ikke vente på fiks av helse. Du må jobbe nå for at ting skal endre seg. 
(de fleste kan ikke bare bytte telefon etter tre år). 

De fleste kan definitivt bare bytte telefon etter 3 år, om de vil.

Anonymkode: f13e3...03f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 9.32):

Du må velge mellom å skamme deg over dette synlige handikappet eller skamme deg over å gjøre noe med det. Hvilken av de to valgene hjelper deg mest framover. 

Jeg hadde en dårlig hofte og gikk og vugget rundt med stokk som 30-åring. Var så redd for å operere, jeg, så gikk med den i årevis.

Du må rett og slett legge bort skammen din og tenke rasjonelt. Det kan jo virke som det er mange dører som kan åpne seg for deg om du gjør noe med skammen din. Nå har du vegret deg i 7 år! Da er det på tide å sette fingeren i jorden littegranne. Du kunne jo vært i Bergen nå! 

Anonymkode: 0a36c...8db

Det går faktisk helt fint å ha et synlig handicap uten å skamme seg. Tro det eller ei. Synlig handicap er ikke noe man kan noe for og det er ikke noen grunn for skam.

Anonymkode: 08a29...77c

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2025 den 9.15):

Kvitte meg med gjelden,over på AAP og begynne i arbeidspraksis så raskt det lar seg gjøre. Og få ordnet det helsemessige hinderet. 

Hvordan får du ordnet det "helsemessige hinderet" da? 

Anonymkode: ae5f4...b07

• Liker 1
Skrevet

Betalt over 3000,- i gjeld til klarna til nå denne mnd,6-700+ på annen gjeld,mat og har 400 kr igjen og 1090,- igjeni gjeld til Klarna denne mnd,ene på 314,- med frist i morgen,to andre i slutten av mnd.  429,- til Walley og så dukket det opp en inkassoregning på postoppkrav jeg hadde betalt for lite til i vår/sommer og har vokst til 638,-😳 Helt krise økonomisk. Må nok låne med foreldre til å betale inkassoregningen da den har frist på mandag. 
Kroppen skriker etter sosialt,etter reiser. Vært fanget på en plass man misliker. Husker nesten ikke hva som har skjedd de siste årene siden 2021, da man bare har overlevd😓 Det er ikke menneskelig! Gørrkjedelige dager der jeg bare sitter å betaler regninger/gjeld og får dagene til å gå. Har jævlig lyst å jobbe men kan garantere at jeg ikke får jobb utenom hjelp fra Nav. CV er svært hullete siste 8+ årene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...