Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror de ka hjelpe med dette når de vet hvor stramt det er. De vil ikke la det fortsette å vokse og at man får tvangsinnhenting melding heller. Så det gjenstår å se om de har betalt den🤞

Anonymkode: e87cd...1ec

Du har fått så mange svar her inne, så ikke sikkert du leser alle 😊 men jeg lurte litt på, gjeld til sides, grunnårsaken til din uheldige situasjon? Er det angst som er hovedproblemet for deg? 

Anonymkode: fb191...d4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror de ka hjelpe med dette når de vet hvor stramt det er. De vil ikke la det fortsette å vokse og at man får tvangsinnhenting melding heller. Så det gjenstår å se om de har betalt den🤞

Dette er latterlig!!! Nav betaler ikke gjeld og inkassokrav. De sørger for at du har tak over hodet og litt mat i magen og det er det. De bryr seg ikke om at kravet vokser eller om det går til namsmannen. Har du ikke noe de kan ta pant i, eller rom for utleggstrekk i inntekt, så vil det bli stående som «Intet til utlegg» og bli enda mye dyrere for deg. 

Anonymkode: ebad7...f31

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare lurte. Vil ikke ha det slettet. Vil betale det tilbake selv. 
Spurte om Nav ville hjelpe med den inkassoregningen på 638,- som hadde frist mandag denne uken. Og sendte de betalingsinformasjon og spurte om de kunne betale direkte og at jeg ikke hadde mulighet å betale med 300,- igjen som må gå til mat. De har ikke svart på det men håper de har ordnet det. 🙏🤞

Det er jeg ganske sikker på at blir avslag. Nav betaler ikke gjeld.

Hvis det er tenner som er det som må fikses så må du få deg en time til tannlegen. Der får du et kostnadsoverslag som du bruker for å søke Nav om hjelp.

Ta en tablett i morgen og ring!!

Anonymkode: 6779e...39c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor tror du det er forskjell på deg og andre? Nav betaler ikke gjelden til folk, å mange sitter med masse gjeldog har barn å forsørge, men Nav betaler ikke gjelden deres heller. 

Anonymkode: 5e836...188

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Unnskyld meg? Du har sendt en inkassofaktura til NAV og krysser fingrene for at de har betalt den!?!? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jo, de lar gjerne denne vokse, da sosialhjelp ikke dekker gjeld. Sosialhjelp skal ikke være en stønad man mottar over tid, det er ment å være en midlertidig ytelse, et aller siste sikkerhetsnett så folk ikke sulter og fryser. Det forventes at folk finner andre løsninger for utestående krav hos kreditorer, ettersom det er meningen at man skal ha en mer bærekraftig inntekt når den akutte situasjonen som utløser sosialhjelpsbehov er over. Du er selv delvis skyld i at du ikke har inntekt eller i det minste mottar aap (noe skyld også må plasseres hos tafatte saksbehandlere hos nav som ikke har klart å stille flere krav til deg som sosialhjelpsmottaker) hvilket betyr at du selv dessverre velger å leve sånn at du ikke har råd til å betale ned gjelden din. 

Anonymkode: c7d80...cb9

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Da kan jo alle ta med gjelda si til nav.

Anonymkode: 36503...37c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er latterlig!!! Nav betaler ikke gjeld og inkassokrav. De sørger for at du har tak over hodet og litt mat i magen og det er det. De bryr seg ikke om at kravet vokser eller om det går til namsmannen. Har du ikke noe de kan ta pant i, eller rom for utleggstrekk i inntekt, så vil det bli stående som «Intet til utlegg» og bli enda mye dyrere for deg. 

Anonymkode: ebad7...f31

Herreguuud så positiv!! Gå å spis litt mer sitron så du kan bli litt surere🙄🤦‍♀️ Hjelpe meg!! Jeg har fått hjelp med Nav i kriser før så dette pisspreiket ditt gidder jeg ikke høre på!! Frekke faen!! 

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått så mange svar her inne, så ikke sikkert du leser alle 😊 men jeg lurte litt på, gjeld til sides, grunnårsaken til din uheldige situasjon? Er det angst som er hovedproblemet for deg? 

Den gang nei. Nå ja,pluss helsehandikappet. 

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (58 minutter siden):

Unnskyld meg? Du har sendt en inkassofaktura til NAV og krysser fingrene for at de har betalt den!?!? 

Ên ja. Har kun en som har gått til inkasso. Visste ikke om den før nylig heller. Kunne ha betalt 459,-i september men så den denne mnd🤦‍♀️🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den gang nei. Nå ja,pluss helsehandikappet. 

Ok. Men tenker du at angst ikke er å være syk? 😊 ( Jeg har forstått at helsehandikappet ikke faller inn under sykdom, selv om jeg ikke tviler på at det oppleves som belastende.) 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hjelper ikke nav deg med gjelden din. Det er kun særskilte tilfeller de kan være behjelpelig, og da særlig hvor det er barn i bilde. 

I ditt tilfelle er det flere måter å øke inntekten din på. Da hovedsakelig jobb. Du er tydeligvis ikke syk nok til aap, så eneste muligheten din er å komme deg ut å søke jobber (Altså du, ikke nav). 

Anonymkode: 61d25...574

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (2 timer siden):

Det må være trolling dette her...

Anonymkode: be56c...03d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ên ja. Har kun en som har gått til inkasso. Visste ikke om den før nylig heller. Kunne ha betalt 459,-i september men så den denne mnd🤦‍♀️🤦‍♀️

Mulig du trenger økonomisk verge.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hjelper ikke nav deg med gjelden din. Det er kun særskilte tilfeller de kan være behjelpelig, og da særlig hvor det er barn i bilde. 

I ditt tilfelle er det flere måter å øke inntekten din på. Da hovedsakelig jobb. Du er tydeligvis ikke syk nok til aap, så eneste muligheten din er å komme deg ut å søke jobber (Altså du, ikke nav). 

Anonymkode: 61d25...574

Nå er jeg driiiitlei enkelte av dere som kommenterer her. Dere tar feil!!! Watch me!! Kanskje ikke deres Nav hjelper dere men Nav i min kommune hjelper folk med arbeidspraksis! Ringer arbeidsplasser og ordner folk i prøvetid! 
Og ÉN regning kan de hjelpe med ikke hele gjelden! End of discussion!! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mulig du trenger økonomisk verge.

Mulig du trenger å finne på noe utenfor kvinneguiden👋

AnonymBruker
Skrevet

Og det med trådtittel Nav har innvilget hjelp til kjøp av ny mikrobølgeovn(har ikke hatt på to år,min gamle hadde kortslutning),en gulvlampe og nytt sengetøy😊Må bare få snakket i tlf med ny saksbehandler før det blir utbetalt og må dokumenteres etter kjøp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og det med trådtittel Nav har innvilget hjelp til kjøp av ny mikrobølgeovn(har ikke hatt på to år,min gamle hadde kortslutning),en gulvlampe og nytt sengetøy😊Må bare få snakket i tlf med ny saksbehandler før det blir utbetalt og må dokumenteres etter kjøp. 

Tydeligvis forskjell fra kommune til kommune . Her får folk beskjed om å låne seg en grill og lage mat ute.

Anonymkode: 9c2c4...e9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Problemet er vel at du ikke snakker i telefon 😄 Eller har du begynt med det nå? 

Anonymkode: b2a15...9f8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nå er jeg driiiitlei enkelte av dere som kommenterer her. Dere tar feil!!! Watch me!! Kanskje ikke deres Nav hjelper dere men Nav i min kommune hjelper folk med arbeidspraksis! Ringer arbeidsplasser og ordner folk i prøvetid! 
Og ÉN regning kan de hjelpe med ikke hele gjelden! End of discussion!! 

Vi er ikke så opptatt av hva nav evt gjør for deg. Fokuset til oss som kommenterer er hva du bør gjøre SELV for å hjelpe deg selv. Tenk at det sitter en frisk 40-åring med litt angst og et kosmetisk problem som sender inkassoregningene  sine til NAV fordi hun var for sløv til å betale dem i rett tid. Er ikke til å tro! I tillegg betaler dem for at du skal kjøpe det greier og gir deg nødpenger i 8 år uten å stille spørsmål. Ikke rart det er lett å snylte på systemet!! 

Anonymkode: b2a15...9f8

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...