AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #521 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skal fikse helsehandikappet og få kommet i arbeid da forsvinner nok angsten når man begynner å leve normalt igjen👍🙏 Anonymkode: e87cd...1ec Flott. Når har du time hos tannlegen? Anonymkode: 932d2...eec 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #522 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg får ikke jobb med å søke vanlig med 9 år hullete cv. Blir ikke prioritert når de ser så lite erfaring. Jeg og andre i tråden har sagt dette flere ganger. Sliten av å gjenta dette. Jeg sier ikke Nav skal gjøre alt men de skal hjelpe meg i gang med jobb. Kan jeg bli spart fra argumentasjon om dette nå? Dette er det mitt nærmeste Nav-kontor har sagt og vedtatt så slik er det. Kan vi avslutte denne diskusjonen nå?!? Er (dessverre) i Nav-systemet fordi jeg ikke har andre muligheter nå og de vil hjelpe. Orker ikke forsvare dette mer. Anonymkode: e87cd...1ec Du har ennå ikke svart på hvordan du kan dra på ferie og andre aktiviteter med dette helseproblemet, men ikke jobbe? Anonymkode: be56c...03d 6 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #523 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så lei av at så mange forventer hjelp fra nav til alt … Hva med å ta ansvar for eget liv, er det helt slutt på det? Anonymkode: d4c61...e25 Savner a- etat. Var mye bedre før nav. Anonymkode: 72876...74f
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #524 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har ennå ikke svart på hvordan du kan dra på ferie og andre aktiviteter med dette helseproblemet, men ikke jobbe? Anonymkode: be56c...03d Kan du svare på hvorfor du ikke skjønner forskjell på ferie og jobb? skjønner ts kjempe godt akkurat her, når jeg var i en lignende situasjon ( som heldigvis ikke varte i så mange år) så skjønte de rundt meg at jeg trengte og komme meg vekk og få en pause for og endre ting. Anonymkode: 72876...74f
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #525 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, det er veldig mange som tror at Nav skal ordne opp for de. Mange tror også at de bare kan få penger fra Nav når de trenger det, for ikke å snakke om de som tror at de bare kan bestille uføretrygd når de ikke orker å jobbe mer. Sannheten er jo at det skal stilles krav når man er i Nav systemet. Ys har vært på AAP i 8,5 åt og på sosialhjelp i 7 år. Skulle tro at veileder stilte krav til både utredning og ev psykologisk behandling hvis ts hadde angst - diagnostisert av lege eller psykolog. Så enten må ts hatt veldig tafatte veiledere eller så har hun motarbeidet Nav hele veien. Anonymkode: 5e836...188 Det er nok derfor ts går på sosial stønad. Går man over til aap, noe som mest sannsynlig hadde vært riktig her, så stilles det krav om blant annet behandling. Det er tydelig at ts ikke ønsker behandling. Egentlig ønsker å gjøre minst mulig, og klage mest mulig. Ingen tak. Anonymkode: 61d25...574
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #526 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er nok derfor ts går på sosial stønad. Går man over til aap, noe som mest sannsynlig hadde vært riktig her, så stilles det krav om blant annet behandling. Det er tydelig at ts ikke ønsker behandling. Egentlig ønsker å gjøre minst mulig, og klage mest mulig. Ingen tak. Anonymkode: 61d25...574 Helt korrekt. Skal ikke i noen behandling nei,men med aap så må du møte opp på faste tiltak/det settes krav og vilkår. Og det er jeg fullstendig inneforstått med. Noe som fører meg mot jobb. Skal ikke begynne på nytt med psykolog. Slitsomt å skal drive å fortelle livshistorien på nytt og på nytt. Har fått verktøy fra den forrige terapeuten å jobbe med når det trengs. Og annet behandling hva skulle der være?!? Ja det helsehandikappet må ordnes men ikke andre ting. Det er «stort»(ikke fysisk) i seg selv. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #527 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du svare på hvorfor du ikke skjønner forskjell på ferie og jobb? skjønner ts kjempe godt akkurat her, når jeg var i en lignende situasjon ( som heldigvis ikke varte i så mange år) så skjønte de rundt meg at jeg trengte og komme meg vekk og få en pause for og endre ting. Anonymkode: 72876...74f Har svart flere ganger om du leser lengre bak i tråden. Vet forskjellen. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #528 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt korrekt. Skal ikke i noen behandling nei,men med aap så må du møte opp på faste tiltak/det settes krav og vilkår. Og det er jeg fullstendig inneforstått med. Noe som fører meg mot jobb. Skal ikke begynne på nytt med psykolog. Slitsomt å skal drive å fortelle livshistorien på nytt og på nytt. Har fått verktøy fra den forrige terapeuten å jobbe med når det trengs. Og annet behandling hva skulle der være?!? Ja det helsehandikappet må ordnes men ikke andre ting. Det er «stort»(ikke fysisk) i seg selv. Anonymkode: e87cd...1ec Det er bra du innrømmer at du rett og slett ikke ønsker å gjøre noe, og i utgangspunktet er fornøyd med status que. For da slipper du å ta tak i noe. Du er desverre et offer for deg selv. Desverre ødelegger du også for andre. Du bruker unødvendig skattepenger som kunne gått til noen som trenger det. Anonymkode: 61d25...574 4 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #529 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skal fikse helsehandikappet og få kommet i arbeid da forsvinner nok angsten når man begynner å leve normalt igjen👍🙏 Anonymkode: e87cd...1ec Du snakker og snakker om hva som skal skje og hva nav skal hjelpe deg med. Det er fint og flott å ha planer, men de planene er ikke verdt noenting når du ikke handler. Du snakker som at problemene dine kan løses i morgen, du bare har ikke gjort det enda. Men de problemene du har tar lengre tid og krever noe mer en å bare sitte og tenke på hva nav har lovet deg Anonymkode: b2a15...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #530 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt korrekt. Skal ikke i noen behandling nei,men med aap så må du møte opp på faste tiltak/det settes krav og vilkår. Og det er jeg fullstendig inneforstått med. Noe som fører meg mot jobb. Skal ikke begynne på nytt med psykolog. Slitsomt å skal drive å fortelle livshistorien på nytt og på nytt. Har fått verktøy fra den forrige terapeuten å jobbe med når det trengs. Og annet behandling hva skulle der være?!? Ja det helsehandikappet må ordnes men ikke andre ting. Det er «stort»(ikke fysisk) i seg selv. Anonymkode: e87cd...1ec Å, så du vil på aap. Ikke bli frisk og få er flott liv. Du kan jo fikse helsehandicappet sier du og har en bachelor. Så hvorfor i all verden prøver du ikke å sikte mot en vanlig jobb og et vanlig liv? Anonymkode: b2a15...9f8
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #531 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er bra du innrømmer at du rett og slett ikke ønsker å gjøre noe, og i utgangspunktet er fornøyd med status que. For da slipper du å ta tak i noe. Du er desverre et offer for deg selv. Desverre ødelegger du også for andre. Du bruker unødvendig skattepenger som kunne gått til noen som trenger det. Anonymkode: 61d25...574 Nettopp! Dette er grunnen til at NAV ikke har kommet noen vei med å hjelpe henne. Hun vil rett og slett ikke ha hjelp. Hun vil ikke gjøre det som skal til. Tragisk at sånne mennesker som henne snylter på våre felles penger ja Anonymkode: b2a15...9f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #532 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helt korrekt. Skal ikke i noen behandling nei,men med aap så må du møte opp på faste tiltak/det settes krav og vilkår. Og det er jeg fullstendig inneforstått med. Noe som fører meg mot jobb. Skal ikke begynne på nytt med psykolog. Slitsomt å skal drive å fortelle livshistorien på nytt og på nytt. Har fått verktøy fra den forrige terapeuten å jobbe med når det trengs. Og annet behandling hva skulle der være?!? Ja det helsehandikappet må ordnes men ikke andre ting. Det er «stort»(ikke fysisk) i seg selv. Anonymkode: e87cd...1ec Så flott! Da har du verktøyene du trenger for å jobbe med telefonangsten og skammen og ta den telefonen til tannlegen (eller hvor det nå er) for å få hjelp til ditt handikap. For var du ikke lei av å leve slik som dette? Du vet at ingenting vil endre seg før du tar opp den telefonen og bestiller den timen? Anonymkode: 62b55...8e8
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #533 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helt korrekt. Skal ikke i noen behandling nei,men med aap så må du møte opp på faste tiltak/det settes krav og vilkår. Og det er jeg fullstendig inneforstått med. Noe som fører meg mot jobb. Skal ikke begynne på nytt med psykolog. Slitsomt å skal drive å fortelle livshistorien på nytt og på nytt. Har fått verktøy fra den forrige terapeuten å jobbe med når det trengs. Og annet behandling hva skulle der være?!? Ja det helsehandikappet må ordnes men ikke andre ting. Det er «stort»(ikke fysisk) i seg selv. Anonymkode: e87cd...1ec Var det derfor du mistet aap etter et halvt år? Fordi du ikke vil utredes, ta i mot behandling, møte opp på tiltak og imøtekomme navs krav og vilkår? Har aldri hørt om noen som har mistet aap etter bare et halvt år. Og hvorfor tror du det blir annerledes om du får aap igjen nå? Betingelsene og kravene er fortsatt de samme. Anonymkode: ebad7...f31 7
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #534 Skrevet 8 timer siden Jo lengre tråden går jo mindre synes jeg synd på TS 😄 Anonymkode: b2a15...9f8 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #535 Skrevet 6 timer siden Men ts skrev om akkurat de samme problemene for ca fem år siden, sikkert flere som husker det. Jeg tror ikke verktøyene ts har fått av terapeuten (var ikke det nett-basert terapi?) er tilstrekkelig i det hele tatt. Det er så utrolig trist og frustrerende at mennesker som ts sitter fanget i egen uhelse fordi det å få hjelp avhenger av en selv - og med ulike problemer er det å ikke klare å skaffe hjelp, eller innrømme for seg selv at man trenger det, en del av bildet. Skulle så ønske jeg kunne hjelpe ts! Anonymkode: 8d60d...fd0 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #536 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var det derfor du mistet aap etter et halvt år? Fordi du ikke vil utredes, ta i mot behandling, møte opp på tiltak og imøtekomme navs krav og vilkår? Har aldri hørt om noen som har mistet aap etter bare et halvt år. Og hvorfor tror du det blir annerledes om du får aap igjen nå? Betingelsene og kravene er fortsatt de samme. Anonymkode: ebad7...f31 Pga jeg ikke fulgte 100% tiltak. Skulle ikke ha noe utredning nei. Men kan si det slik at foreldrene mine prøvde å tvinge meg til å gå på noe/snakke med noen rare folk via Nav i 2017/2018 eller noe. Det var noe kafêgreie for folk som slet med rus og andre rare ting. Jeg har aldri slitt med noe rusproblemer. Aldri noensinne prøvd narkotiske midler eller brukt alkohol for å lindre smerter/problem. Veldig avbalansert forhold til alkohol. Uansett jeg ønsket ikke gå dit. Så mine foreldre dro dit og snakket med han ene som jobbet der🤦♀️ Jeg skrev e-post med han men var overhodet ikke intr i det de sto for. Men dette var etter aap var fjernet. Jeg skulle aldri bli utredet når jeg gikk på aap. Det var for å komme nærmere og i arbeid. Min mor ringte også fastlegen min «bak min rygg» i 2019. Hun fortalte det etter hun hadde ringt. Bare før noen nevner det,de er ikke vergene mine og har aldri vært. De måtte hatt fullmakt. Skjønner de ville hjelpe men å ta seg til rette slik overfor et godt voksent barn er ikke greit. De har også legevenner de ha prøvd å få overtalt meg til å ta ulike angstmedisiner etc men det er overhodet ikke aktuelt. Jeg har hatt beroligende minste dose(5 mg) jeg kan ta i kriser for å få til ting. De er vanedannende og ble/blir tatt ytterst sjelden. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #537 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har også legevenner de ha prøvd å få overtalt meg til å ta ulike angstmedisiner etc men det er overhodet ikke aktuelt. Jeg har hatt beroligende minste dose(5 mg) jeg kan ta i kriser for å få til ting. De er vanedannende og ble/blir tatt ytterst sjelden. Anonymkode: e87cd...1ec Så hvorfor har du ikke tatt beroligende middel for å ta den telefonen og få den behandlingen/inngrepet du trenger? Anonymkode: 62b55...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #538 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men ts skrev om akkurat de samme problemene for ca fem år siden, sikkert flere som husker det. Jeg tror ikke verktøyene ts har fått av terapeuten (var ikke det nett-basert terapi?) er tilstrekkelig i det hele tatt. Det er så utrolig trist og frustrerende at mennesker som ts sitter fanget i egen uhelse fordi det å få hjelp avhenger av en selv - og med ulike problemer er det å ikke klare å skaffe hjelp, eller innrømme for seg selv at man trenger det, en del av bildet. Skulle så ønske jeg kunne hjelpe ts! Anonymkode: 8d60d...fd0 Har ikke skrevet her for 5 år siden. Du blander meg nok en gang med noen andre. Og vær så snill ikke let etter tråder du tror et skrevet av folk. Det er tusenvis som skriver her inne som kan ha lignende problemer. Jeg har gått fysisk til terapi ja. Hvilken uhelse mener du jeg har? Og hva skulle du hjulpet/bidratt med? Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #539 Skrevet 5 timer siden Hva hvis NAV ringer deg i morgen og tilbyr deg praksisplass som starter på mandag, og du har ennå ikke fikset helseproblemet ditt? Hva gjør du da? Anonymkode: 1597d...f32
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #540 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk gode gud jeg slipper å forholde meg til deg😊 Det er lov å gjøre feil og få en sjanse til å vise seg arbeidsdyktig og jobbe seg opp tross en periode i livet utenfor samfunnet. Også en bedre vei å komme seg inn igjen med hjelp av Nav. Der de kan fortelle om situasjonen min men at en vil inn igjen i arbeidssamfunnet og starte i de små og jobbe seg oppover. Få en sjanse til å starte på nytt/med blanke ark. Anonymkode: e87cd...1ec Du kan så si. Du sitter heller på ræva og venter på at noen skal ta tak. Du skriver at Nav har sagt de skal hjelpe deg inn på arbeidsmarkedet, men årene går og du venter fortsatt i bobla di. Årene går og du lever på stønader du er misfornøyd med. Bare det burde vært en motivasjonsfaktor nok. Men det eneste som er 100% sikkert er at du skylder på alle andre, og skjønner ikke at den største innsatsen er du selv ansvarlig for. Du må jo være interessert elv og ha litt ståpå vilje. Men tenker at om 10 år er det samme tralten med deg, levd på stønader i 18 år, gjeld på ørtiførti tusen fordi du trenger og må ha. Du er 40 år og har sånn ca 0 opptjent til pensjon, du er jo dømt til et liv i fattigdom om du ikke tar tak selv. Hvorfor? Hadde du vært dattern min hadde du fått ett tupp i ræva for mange år siden. Kun syting og misnøye. Men har problemer med å tro dette kan være noe annet enn trolleri fra ei som kjeder seg. For så tafatt har jeg problemer med å tro noen er. Ikke mange bedrifter vil saste på enn person som har vært utenfor jobb i mange år, det kreves enorm innsats på flere plan for å få vedkommende inn i arbeidsoppgaver, arbeidstider, samhandling med kollegaer etc. har vondt for å tro du vil gi et godt inntrykk på mulig intervju også, du fremstår kun negativ. Anonymkode: 83c33...f13 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå