AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #501 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke fastlegen som skal fikse helsehandikappet nei. Her er ikke mange vikarbyrå rundt her. Har jobbet via vikarbyrå tidligere nåe jeg bodde i storbyer. Anonymkode: e87cd...1ec Da må du ta den tannlegetimen da Anonymkode: b2a15...9f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #502 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Altsa alle her skjønner at TS ikke klarer å se realitetene og ta affere når hun ikke klarer å si at hun ikke har råd til gaver eller tør å ringe legekontoret som er de åpenbare første stegene hun må ta. Hun kunne lett ha snudd opp ned på livet sitt og fått det kjempebra på noen måneder/ et års tid om hun 1. fikser helseproblemet (gjetter tenner eller en svær vorte i ansiktet eller noe) 2. Sparer penger og betaler ned gjeld 3. Kommer seg ut blant folk og blir vandt med mennesker 4. kommer seg i en jobb av noe slag 5. bruker oppsparte penger fra sin nye jobb og sin nye selvtillitt til å reise ut i verden. Vi skjønner utrolig godt at du synes livet er kjedelig sånn som det er nå. Vi skjønner bare ikke hvorfor du ikke gjør de grepene som må til. For meg er det helt uforståelig at du ikke tar tak. Skal du gå sånn resten av livet? Anonymkode: b2a15...9f8 Overhodet ingen vorte her🤣🙄🤦♀️ Flott hud🥰 Betaler på gjelden hele tiden. Har ikke mer nå utenom hvis jeg får salg gjennom facebook marked. Hva jobber du selv med? Livet er en dans på roser for deg? Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #503 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Overhodet ingen vorte her🤣🙄🤦♀️ Flott hud🥰 Betaler på gjelden hele tiden. Har ikke mer nå utenom hvis jeg får salg gjennom facebook marked. Hva jobber du selv med? Livet er en dans på roser for deg? Anonymkode: e87cd...1ec For et umodent svar. Jeg har aldri skrevet at livet er en dans på roser for meg. Bare hvilke steg som er logisk for deg å ta. Selv er jeg utdannet barnehagelærer og går på jobb hver dag. Hvordan det? Anonymkode: b2a15...9f8 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #504 Skrevet 2 timer siden Hvem er det som kan fikse helsehandicappet ditt? Du sier at det ikke er legen, men hvem er det da? Anonymkode: 932d2...eec
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #505 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvem er det som kan fikse helsehandicappet ditt? Du sier at det ikke er legen, men hvem er det da? Anonymkode: 932d2...eec Har forstått det som at det er tannlegen 🦷 Anonymkode: 5e836...188 1 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #506 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ikke fastlegen som skal fikse helsehandikappet nei. Her er ikke mange vikarbyrå rundt her. Har jobbet via vikarbyrå tidligere nåe jeg bodde i storbyer. Anonymkode: e87cd...1ec Men hen kan sikkert hjelpe deg med det psykiske. Du skriver jo at du sliter med det også. Du kan hvertfall ikke sitte på rumpa og tro at ting løser seg av seg selv. Og hva stopper deg fra å få fikset det kosmetiske? Anonymkode: 6779e...39c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #507 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Overhodet ingen vorte her🤣🙄🤦♀️ Flott hud🥰 Betaler på gjelden hele tiden. Har ikke mer nå utenom hvis jeg får salg gjennom facebook marked. Hva jobber du selv med? Livet er en dans på roser for deg? Anonymkode: e87cd...1ec Du skjønte ikke at vorte var et eksempel på noe det kunne ha vært, siden du ikke vil dele det egentlige problemet? Og med de emojiene så fremstår du ikke særlig positivt. Det er ikke noe galt med folk som har vorter, men det er veldig synlig og kan oppleves som sjenerende for dem. Det var ikke ment som en påstand om «du har vorter i ansiktet! Haha!». Du er hyperfokusert på det du har til salgs ulike steder. Det er ikke sånn folk mener du skal ta tak i økonomien, det har de sagt mange ganger. Men du slipper ikke det beinet, som om de hundrelappene vil løse de dårlige valgene du velger å ta hver eneste måned. Du må søke på alt du kan av jobber og slutte å kjøpe ting på avbetaling. Du må ringe legen og be om å sette i gang en ordentlig utredning av de selvdiagnostiserte angstproblemene dine. Men du forventer fortsatt, etter åtte år, at nav skal finne en jobb til deg. Og du blir helt handlingslammet fordi du ikke kan bestille legetime på nettet. De fleste har sine problemer, både på jobb og personlig. Det har jeg og. Men her i tråden viser du unormalt dårlig livsmestring. Anonymkode: ca4c3...ab2 4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #508 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi skjønner bare ikke hvorfor du ikke gjør de grepene som må til. For meg er det helt uforståelig at du ikke tar tak. Skal du gå sånn resten av livet? Anonymkode: b2a15...9f8 Her må du snakke for deg selv. Har du ingen kunnskap om mental helse og uhelse? Anonymkode: 8d60d...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #509 Skrevet 1 time siden Er så lei av at så mange forventer hjelp fra nav til alt … Hva med å ta ansvar for eget liv, er det helt slutt på det? Anonymkode: d4c61...e25 1 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #510 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men her i tråden viser du unormalt dårlig livsmestring. Anonymkode: ca4c3...ab2 Nemlig. Og hva tror du det kommer av? Anonymkode: 8d60d...fd0
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #511 Skrevet 37 minutter siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er så lei av at så mange forventer hjelp fra nav til alt … Hva med å ta ansvar for eget liv, er det helt slutt på det? Anonymkode: d4c61...e25 Jeg får ikke jobb med å søke vanlig med 9 år hullete cv. Blir ikke prioritert når de ser så lite erfaring. Jeg og andre i tråden har sagt dette flere ganger. Sliten av å gjenta dette. Jeg sier ikke Nav skal gjøre alt men de skal hjelpe meg i gang med jobb. Kan jeg bli spart fra argumentasjon om dette nå? Dette er det mitt nærmeste Nav-kontor har sagt og vedtatt så slik er det. Kan vi avslutte denne diskusjonen nå?!? Er (dessverre) i Nav-systemet fordi jeg ikke har andre muligheter nå og de vil hjelpe. Orker ikke forsvare dette mer. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #512 Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nemlig. Og hva tror du det kommer av? Anonymkode: 8d60d...fd0 Hva tror du? Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #513 Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er så lei av at så mange forventer hjelp fra nav til alt … Hva med å ta ansvar for eget liv, er det helt slutt på det? Anonymkode: d4c61...e25 Enig, det er veldig mange som tror at Nav skal ordne opp for de. Mange tror også at de bare kan få penger fra Nav når de trenger det, for ikke å snakke om de som tror at de bare kan bestille uføretrygd når de ikke orker å jobbe mer. Sannheten er jo at det skal stilles krav når man er i Nav systemet. Ys har vært på AAP i 8,5 åt og på sosialhjelp i 7 år. Skulle tro at veileder stilte krav til både utredning og ev psykologisk behandling hvis ts hadde angst - diagnostisert av lege eller psykolog. Så enten må ts hatt veldig tafatte veiledere eller så har hun motarbeidet Nav hele veien. Anonymkode: 5e836...188
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #514 Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du skjønte ikke at vorte var et eksempel på noe det kunne ha vært, siden du ikke vil dele det egentlige problemet? Og med de emojiene så fremstår du ikke særlig positivt. Det er ikke noe galt med folk som har vorter, men det er veldig synlig og kan oppleves som sjenerende for dem. Det var ikke ment som en påstand om «du har vorter i ansiktet! Haha!». Du er hyperfokusert på det du har til salgs ulike steder. Det er ikke sånn folk mener du skal ta tak i økonomien, det har de sagt mange ganger. Men du slipper ikke det beinet, som om de hundrelappene vil løse de dårlige valgene du velger å ta hver eneste måned. Du må søke på alt du kan av jobber og slutte å kjøpe ting på avbetaling. Du må ringe legen og be om å sette i gang en ordentlig utredning av de selvdiagnostiserte angstproblemene dine. Men du forventer fortsatt, etter åtte år, at nav skal finne en jobb til deg. Og du blir helt handlingslammet fordi du ikke kan bestille legetime på nettet. De fleste har sine problemer, både på jobb og personlig. Det har jeg og. Men her i tråden viser du unormalt dårlig livsmestring. Anonymkode: ca4c3...ab2 Alle monner drar. Skal ikke ha noe utredning nei. Men skal ha hjep med over på AAP. Du kan ringe nav-kontoret mitt her og spør om de ikke har sagt at de vil hjelpe meg med arbeidspraksis. Også få fikset helseproblemet om jeg kommer i gang med det. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #515 Skrevet 29 minutter siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nemlig. Og hva tror du det kommer av? Anonymkode: 8d60d...fd0 Jeg vet ikke. Jeg sa ikke dette for å gjøre narr av ts eller noe. Jeg sier også at hun bør bli skikkelig utredet av helsevesenet, slik at hun kan få hjelpen hun trenger. Anonymkode: ca4c3...ab2
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #516 Skrevet 24 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig, det er veldig mange som tror at Nav skal ordne opp for de. Mange tror også at de bare kan få penger fra Nav når de trenger det, for ikke å snakke om de som tror at de bare kan bestille uføretrygd når de ikke orker å jobbe mer. Sannheten er jo at det skal stilles krav når man er i Nav systemet. Ys har vært på AAP i 8,5 åt og på sosialhjelp i 7 år. Skulle tro at veileder stilte krav til både utredning og ev psykologisk behandling hvis ts hadde angst - diagnostisert av lege eller psykolog. Så enten må ts hatt veldig tafatte veiledere eller så har hun motarbeidet Nav hele veien. Anonymkode: 5e836...188 Halvt år/6 måneder på AAP. Forhold deg til rett fakta her. Totalt INKLUDERT AAP OG sosialstønad = 8,5 år. Ikke 15 år 🤦♀️ Har gått til terapeut 2,5-3 år kan dere lese dette eller. Les hva som blir skrevet da!!! Jeeez😤 En blanding av begge deler. Og så skal de ikke presse folk for mye heller om det kan backfire. Selvsagt stille krav og ha vilkår men også ta hensyn. Over og ut✌️ Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #517 Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle monner drar. Skal ikke ha noe utredning nei. Men skal ha hjep med over på AAP. Du kan ringe nav-kontoret mitt her og spør om de ikke har sagt at de vil hjelpe meg med arbeidspraksis. Også få fikset helseproblemet om jeg kommer i gang med det. Anonymkode: e87cd...1ec Du kommer deg aldri ut av problemet hvis du bare fortsetter å gjøre det samme (som ikke har fungert) i nesten ti år. Hvorfor vil du ikke bli utredet og ordentlig diagnostisert slik at du kan få hjelp med og tilrettelegging for angstproblemene osv? Anonymkode: ca4c3...ab2
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #518 Skrevet 22 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke. Jeg sa ikke dette for å gjøre narr av ts eller noe. Jeg sier også at hun bør bli skikkelig utredet av helsevesenet, slik at hun kan få hjelpen hun trenger. Anonymkode: ca4c3...ab2 Hva er det som må utredes? Og hvilken hjelp skal jeg få mener du? Snakk om å konkludere uten å vite ting og utfra noen setninger her. Angst og helsehandikkappet er det jeg har slitt med, ikke noe annet!! Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #519 Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kommer deg aldri ut av problemet hvis du bare fortsetter å gjøre det samme (som ikke har fungert) i nesten ti år. Hvorfor vil du ikke bli utredet og ordentlig diagnostisert slik at du kan få hjelp med og tilrettelegging for angstproblemene osv? Anonymkode: ca4c3...ab2 Jeg skal fikse helsehandikappet og få kommet i arbeid da forsvinner nok angsten når man begynner å leve normalt igjen👍🙏 Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #520 Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det som må utredes? Og hvilken hjelp skal jeg få mener du? Snakk om å konkludere uten å vite ting og utfra noen setninger her. Angst og helsehandikkappet er det jeg har slitt med, ikke noe annet!! Anonymkode: e87cd...1ec Skal ikke ha noe spesial behandling. Er ikke tilbakestående som noen av dere lirer ut av dere her. Anonymkode: e87cd...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå