AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #461 Skrevet 14 timer siden Kålrota skrev (2 timer siden): Pust med magen. Legen har garantert ikke fjernet muligheten for bare deg. Det er ikke en sanksjon, dette er paranoide tanker. I perioder hvor legen har vikar eller ikke er tilgjengelig pga andre ting, stenges denne dialogen. Helt vanlig. På mitt nye legesenter går det da an å sende til kontoret, ellers er telefon neste mulighet. Ja du har nok rett. Kan være de har mye pågang. Sto at vikariatet hans er ut denne mnd. Visste ikke han var vikar,trodde han var fast ansatt. Så mulig det er derfor. Anonymkode: e87cd...1ec
Kålrota Skrevet 14 timer siden #462 Skrevet 14 timer siden Det er nok det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja du har nok rett. Kan være de har mye pågang. Sto at vikariatet hans er ut denne mnd. Visste ikke han var vikar,trodde han var fast ansatt. Så mulig det er derfor. Anonymkode: e87cd...1ec Det er nok det, ja. Håper det løser seg fort. Har du sendt melding på ditt NAV, til veilederen?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #463 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, man trenger ikke å kjøpe nye klær og sko, man kan kjøpe brukt. Man trenger absolutt ikke koppehåndduker. Man trenger ikke ny søppelkasse. Man trenger ikke streaming. Man trenger ikke dyr mat. Anonymkode: 61d25...574 Har kun én bruktbutikk her og den har lite utvalg/klær,mest kjøkkenutstyr og eller ting til hus. Trenger å se noe på tv. Utenom nrk. Kjøper ikke spesielt dyr mat. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #464 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har kun én bruktbutikk her og den har lite utvalg/klær,mest kjøkkenutstyr og eller ting til hus. Trenger å se noe på tv. Utenom nrk. Kjøper ikke spesielt dyr mat. Anonymkode: e87cd...1ec Igjen - hva er poenget med tråden? Du er ikke åpen for å gjøre noen justeringer av det du kjøper, du forsvarer alt, du skylder på fastlege og NAV og gjør ingenting på åtte år pga "telefonangst". Det er ingenting folk her i tråden kan skrive som kan hjelpe deg for du er ikke åpen for noe som helst endring. Du håper egentlig at noe skal magisk ramle i fanget ditt. Samtidig fortsetter du år etter år og bruke penger på en måte som gjør at du aldri kommer ovenpå. Vil du ha bedre økonomi og bedre liv så må du gjøre endringer. Du kan ikke fortsette som nå og tro at noe magisk vil skje. Anonymkode: 62b55...8e8 9 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #465 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva kan ligge til grunn for at legen fjerner kommunisering via helsenorge? Fastlegen din tilbyr ikke timebestilling og dialog på Helsenorge,står det. 🤔 Anonymkode: e87cd...1ec Det kan for eksempel være fordi legesenteret benytter en annen løsning? Her brukte legesenteret appen Pasientsky en periode, da gikk all kommunikasjon via den appen, og det var ikke mulig å bestille time eller fornye resept via HelseNorge. Anonymkode: 029a8...007
Kålrota Skrevet 14 timer siden #466 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har kun én bruktbutikk her og den har lite utvalg/klær,mest kjøkkenutstyr og eller ting til hus. Trenger å se noe på tv. Utenom nrk. Kjøper ikke spesielt dyr mat. Anonymkode: e87cd...1ec Jeg kjøper brukt på Finn eller Tise. Prøver i butikk hvis jeg er usikker på størrelse. Dette er et ikke-problem. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #467 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det kan for eksempel være fordi legesenteret benytter en annen løsning? Her brukte legesenteret appen Pasientsky en periode, da gikk all kommunikasjon via den appen, og det var ikke mulig å bestille time eller fornye resept via HelseNorge. Anonymkode: 029a8...007 Det fungerte i oktober. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #468 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det fungerte i oktober. Anonymkode: e87cd...1ec Men dette må du slutte å spekulere over og ringe dem!! Eller møte opp personlig AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det fungerte i oktober. Anonymkode: e87cd...1e Anonymkode: b2a15...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #469 Skrevet 13 timer siden På min lokale REMA jobber det flere som er «estetisk utfordret» og tydelig har små handicap og psykisk utviklingshemming. De møter opp på jobb og gjør en innsats! Når du klarer så klarer du. REMA 1000 er veldig inklusive. Du kan jo søke der. Men da må du tørre å gå ut døra di Anonymkode: b2a15...9f8 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #470 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har jobbet på barneskole,miljøterapeut,retail,nattevakt i helse++ . Ønsker nå jobberfaring innen HR/kundebehandling/saksbehandling(ikke nav) etc. Lite jobb/arbeidsledighet. Anonymkode: e87cd...1ec Hvordan kan du tro det er realistisk når du ikke har vært ute i jobb på over 8 år? HR må du ha utdannelse for, samme med saksbehandling. Utdannelsen du tok for x antall år siden kommer du ingen vei med idag, til det har du vært ute av arbeidslivet for lenge og det er stor konkurranse på de forskjellige jobbene som krever utdannelse. Folk har mye erfaring og har ikke vært hjemme og slengt i årevis. Du må jo sikte deg inn på noe som faktisk er realistisk Anonymkode: 83c33...f13 4 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #471 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan kan du tro det er realistisk når du ikke har vært ute i jobb på over 8 år? HR må du ha utdannelse for, samme med saksbehandling. Utdannelsen du tok for x antall år siden kommer du ingen vei med idag, til det har du vært ute av arbeidslivet for lenge og det er stor konkurranse på de forskjellige jobbene som krever utdannelse. Folk har mye erfaring og har ikke vært hjemme og slengt i årevis. Du må jo sikte deg inn på noe som faktisk er realistisk Anonymkode: 83c33...f13 Du mener en bachelorgrad går ut på dato? Jeg har en utdanning som gjør jeg kan jobbe med saksbehandling etc i kommunen og slike ting. Det er nok konkurranse ja derfor jeg er mer giret på at Nav skal prøve å hjelpe meg å få en arbeidspraksis istedet for å få masse avslag pga hullete cv,om jeg søker selv etter årevis utenfor. Rundt her er det mange som har fått jobber pga nettverk. Blitt anbefalt av kjente,ikke nødvendigvis på grunn av erfaring. Fancy stillinger som «finansrådgiver» i bank uten å ha bachelor innenfor økonomi osv. Anonymkode: e87cd...1ec
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #472 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du mener en bachelorgrad går ut på dato? Jeg har en utdanning som gjør jeg kan jobbe med saksbehandling etc i kommunen og slike ting. Det er nok konkurranse ja derfor jeg er mer giret på at Nav skal prøve å hjelpe meg å få en arbeidspraksis istedet for å få masse avslag pga hullete cv,om jeg søker selv etter årevis utenfor. Rundt her er det mange som har fått jobber pga nettverk. Blitt anbefalt av kjente,ikke nødvendigvis på grunn av erfaring. Fancy stillinger som «finansrådgiver» i bank uten å ha bachelor innenfor økonomi osv. Anonymkode: e87cd...1ec Men saksbehandlere i kommunen må greie å snakke i telefonen. Selv om du mener nav må hjelpe deg inn i jobb eller arbeidspraksis, bør du jo absolutt bruke tiden din nå på å øve deg på de mest basale ferdigheter som vil kreves av deg i hvilken som helst jobb. I behandling for sosial angst handler det mye om å eksponere seg gradvis og kontrollert for de angst-induserende situasjonene, ved f. eks å ringe til en restaurant og høre om åpningstider eller stille et enkelt spørsmål om menyen eller hva det nå skulle være. Du burde bruke mer tid på å forberede deg til livet videre enn på å grunne over fortiden. Anonymkode: c7d80...cb9 8
Daisy-love Skrevet 13 timer siden #473 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva kan ligge til grunn for at legen fjerner kommunisering via helsenorge? Fastlegen din tilbyr ikke timebestilling og dialog på Helsenorge,står det. 🤔 Anonymkode: e87cd...1ec Min fastlege var ganske sent ute med å få timebestilling og e-konsultasjon på Helsenorge, men har nå hatt det en stund nå. Mulig din henger enda lengre tilbake. Da må du kontakte legekontoret.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #474 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du mener en bachelorgrad går ut på dato? Jeg har en utdanning som gjør jeg kan jobbe med saksbehandling etc i kommunen og slike ting. Det er nok konkurranse ja derfor jeg er mer giret på at Nav skal prøve å hjelpe meg å få en arbeidspraksis istedet for å få masse avslag pga hullete cv,om jeg søker selv etter årevis utenfor. Rundt her er det mange som har fått jobber pga nettverk. Blitt anbefalt av kjente,ikke nødvendigvis på grunn av erfaring. Fancy stillinger som «finansrådgiver» i bank uten å ha bachelor innenfor økonomi osv. Anonymkode: e87cd...1ec Ja når du ikke er i arbeidslivet over mange år så går det ut på "dato ". Om du har blitt anbefalt såkalte fancy stillinger så hvorfor ikke gått for dem da? Det å skylde på at mange rundt der du bor får jobb pga nettverk er igjen en unnskyldning. Jeg kjenner vwli Anonymkode: 83c33...f13 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #475 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja når du ikke er i arbeidslivet over mange år så går det ut på "dato ". Om du har blitt anbefalt såkalte fancy stillinger så hvorfor ikke gått for dem da? Det å skylde på at mange rundt der du bor får jobb pga nettverk er igjen en unnskyldning. Jeg kjenner vwli Anonymkode: 83c33...f13 veldig få som får jobb via nettverket sitt, de søker på lik linje med x antall andre på stillinger som er utlyst. Men de står jo sterkt siden de ikke er ute av arbeidslvet i årevis. De fleste ansetter ikke en person som ikke har vært i jobb på mange år,lite referanser å vise til. Og er veldig lite attraktiv å ansette. Spiller ingen rolle hva du sier du har av bachelor eller årsstudium. Du vil mest sannsynlig aldri få en fot innenfor om du ikke starter et sted hvor det er lite krav til noe utdannelse eller erfaring. Men skal mye til uansett i din alder, hjelperikke være ferdig utdannet, om du ikke har jobbet på ca 10+ år Anonymkode: 83c33...f13 2
Goodtimes Skrevet 12 timer siden #476 Skrevet 12 timer siden Den harde fakta er at du må leve nøkternt en god periode for å komme ovenpå igjen. Må du kjøpe nye klær, eller funker det med det du har? Må du kjøpe nytt kjøkkenutstyr, eller klarer du deg med det du har? Må du reise til en storby, eller går det fint å spare de pengene? Har du sjekket med banken din om du kan låne en sum for å slette all forbruksgjeld og forholde deg kun til banklånet? Det vil i hver fall være lavere renter og mye mer forutsigbart. Et såkalt refinansieringslån. Jeg hjalp en tidligere kollega med dette. Han hadde rundt 160 000,- i forbrukslån (ulike lån) og ble trukket mye her og der. Var vanskelig for han å skaffe oversikt. Han kom inn på kontoret mitt, vi tok kontakt med banken og fortalte ståa, han fikk sletta alle lån og samlet det inn til et oversiktlig lån i banken. Ikke måtte han ut med mye i mnd heller.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #477 Skrevet 11 timer siden Goodtimes skrev (1 time siden): Den harde fakta er at du må leve nøkternt en god periode for å komme ovenpå igjen. Må du kjøpe nye klær, eller funker det med det du har? Må du kjøpe nytt kjøkkenutstyr, eller klarer du deg med det du har? Må du reise til en storby, eller går det fint å spare de pengene? Har du sjekket med banken din om du kan låne en sum for å slette all forbruksgjeld og forholde deg kun til banklånet? Det vil i hver fall være lavere renter og mye mer forutsigbart. Et såkalt refinansieringslån. Jeg hjalp en tidligere kollega med dette. Han hadde rundt 160 000,- i forbrukslån (ulike lån) og ble trukket mye her og der. Var vanskelig for han å skaffe oversikt. Han kom inn på kontoret mitt, vi tok kontakt med banken og fortalte ståa, han fikk sletta alle lån og samlet det inn til et oversiktlig lån i banken. Ikke måtte han ut med mye i mnd heller. Men ts har kun ca 6000,- i lån/ubetalte regninger og trenger ingen refinansiering. Hun trenger måtehold et par måneder mtp mat, streaming og shopping, så er hun gjeldfri. Anonymkode: ebad7...f31 6 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #478 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men ts har kun ca 6000,- i lån/ubetalte regninger og trenger ingen refinansiering. Hun trenger måtehold et par måneder mtp mat, streaming og shopping, så er hun gjeldfri. Anonymkode: ebad7...f31 Nettopp! Men TS planlegger heller å late som ingenting og kjøpe julegaver.. 🙃 Anonymkode: b2a15...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #479 Skrevet 11 timer siden Goodtimes skrev (1 time siden): Den harde fakta er at du må leve nøkternt en god periode for å komme ovenpå igjen. Må du kjøpe nye klær, eller funker det med det du har? Må du kjøpe nytt kjøkkenutstyr, eller klarer du deg med det du har? Må du reise til en storby, eller går det fint å spare de pengene? Har du sjekket med banken din om du kan låne en sum for å slette all forbruksgjeld og forholde deg kun til banklånet? Det vil i hver fall være lavere renter og mye mer forutsigbart. Et såkalt refinansieringslån. Jeg hjalp en tidligere kollega med dette. Han hadde rundt 160 000,- i forbrukslån (ulike lån) og ble trukket mye her og der. Var vanskelig for han å skaffe oversikt. Han kom inn på kontoret mitt, vi tok kontakt med banken og fortalte ståa, han fikk sletta alle lån og samlet det inn til et oversiktlig lån i banken. Ikke måtte han ut med mye i mnd heller. Hvorfor tenker du at banken skal låne ut penger til en som ikke har fast inntekt bortsett fra sosialstønad? Det er snakk om ca 6000 ts har i gjeld Anonymkode: 83c33...f13 1
Goodtimes Skrevet 11 timer siden #480 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tenker du at banken skal låne ut penger til en som ikke har fast inntekt bortsett fra sosialstønad? Det er snakk om ca 6000 ts har i gjeld Anonymkode: 83c33...f13 Har ikke fått med meg at det kun er snakk om kr. 6000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå