Rødstrupa Skrevet 30. oktober #1 Skrevet 30. oktober (endret) Sorry, har ikke sans for Halloween. Later derfor som om jeg ikke er hjemme. Er drit lei tigging ved dørene. Hvorfor skal vi på liv og død importere alle mulige tradisjoner. Ja, gøy å kle seg ut men trenger ikke tigge på dørene 🙈🙉🙊 Endret 30. oktober av Rødstrupa 14 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #2 Skrevet 30. oktober man velger selv om man vil gi bort godt eller ikke. alle vet da det at dem som ikke har utelys på gir ikke bort noe Anonymkode: 72c26...ad2 2 3
AprilLudgate Skrevet 30. oktober #3 Skrevet 30. oktober Helt iorden Vi pynter hjemme og bjudar på (har barn). 5
17.11 Skrevet 30. oktober #4 Skrevet 30. oktober Jeg skulle gjerne gitt bort godteri, barn i kostymer er dritsøte. Men bikkja reagerer med bjeffing hver gang det ringer på, så jeg skrur av utelyset og satser på at det blir en rolig kveld. I verste fall får vi ta en lang luftetur mens det står på. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #5 Skrevet 30. oktober Gjør jeg vært år, det er en tradisjon jeg ikke bryr meg om. De får nok tak i nok godis allikevel Anonymkode: e5061...658
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #6 Skrevet 30. oktober Når ble Halloween amerikansk? Det er da en irsk tradisjon. Men gjør som du vil, ingen som hindrer deg. Anonymkode: a8d78...711 5 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #7 Skrevet 30. oktober You do you. Men ironien er jo at de fleste som ikke liker "tigging på dørene" ikke har noe imot julebukker 😅 Alle tradisjoner er importert på en eller annen måte. Juletreet kommer fra Tyskland og engang (for ikke så lenge siden var det en ny tradisjon som kom fra et annet land, men jeg antar fu ille liker det heller siden det er importert fra et annet land. Og hvis du bare har noe imot USA så antar jeg du ikke spiser hamburger, drikker Coca-Cola eller ser noe som helst av Disney siden det tross alt er fra USA. Jeg har adopterert halloween (som btw kommer fra Irland) fordi jeg synes det er gøy, det er en fin markering som lyser opp høstmørket, det er glade barn (våre barn synes halloween er minst like gøy som 17. mai). Vi har laget våre tradisjoner med gresskar skjæring hvor vi har konkurranse om det fineste gresskaret, vi våger å ha det gøy med kostymer og det er en dag for morro. Men selvfølgelig om en heller ønsker å syte og klage hvert eneste år istedenfor så er det jo ingen som hindrer deg i det.. Vi har hatt halloween i godt over 20 år nå og halloween er godt integrert i det norske samfunnet så å sitte å syte og klage hvert år på "denne nye forferdelige skikken" begynner å bli utdatert. Vi andre står heldigvis fritt til å stor koser oss i måren, så får heller sytepavene slå av lyset og bære sur og bitter for at andre har det gøy God halloween til alle 🎃 Anonymkode: bf9c1...8e8 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #8 Skrevet 30. oktober Vi importerer det vi synes er gøy, fint, interessant osv. Vi har hatt halloween i det norske samfunnet i et kvart århundre nå, det er blitt en del av den norske kulturen og barn som har vokst opp siden slutten av 1990 tallet er godt vandt til halloween. om en generasjon er det svært få som vil tenke engang at dette er noe som vi har importert fra et annet land. I halloween feiringen inngår knask eller knep, slik julebukken var innbefattet i julefeiringen før. Anonymkode: 8780a...f2f 1 3
Tabris Skrevet 30. oktober #9 Skrevet 30. oktober I morgen er jubileumsdagen til samboer og meg. Det er derfor for oss mer vår dag enn Halloween. Så vi skrur av alle lys, rigger oss til og ser film sammen. Dette er vår kveld. 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #10 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): You do you. Men ironien er jo at de fleste som ikke liker "tigging på dørene" ikke har noe imot julebukker 😅 Alle tradisjoner er importert på en eller annen måte. Juletreet kommer fra Tyskland og engang (for ikke så lenge siden var det en ny tradisjon som kom fra et annet land, men jeg antar fu ille liker det heller siden det er importert fra et annet land. Og hvis du bare har noe imot USA så antar jeg du ikke spiser hamburger, drikker Coca-Cola eller ser noe som helst av Disney siden det tross alt er fra USA. Jeg har adopterert halloween (som btw kommer fra Irland) fordi jeg synes det er gøy, det er en fin markering som lyser opp høstmørket, det er glade barn (våre barn synes halloween er minst like gøy som 17. mai). Vi har laget våre tradisjoner med gresskar skjæring hvor vi har konkurranse om det fineste gresskaret, vi våger å ha det gøy med kostymer og det er en dag for morro. Men selvfølgelig om en heller ønsker å syte og klage hvert eneste år istedenfor så er det jo ingen som hindrer deg i det.. Vi har hatt halloween i godt over 20 år nå og halloween er godt integrert i det norske samfunnet så å sitte å syte og klage hvert år på "denne nye forferdelige skikken" begynner å bli utdatert. Vi andre står heldigvis fritt til å stor koser oss i måren, så får heller sytepavene slå av lyset og bære sur og bitter for at andre har det gøy God halloween til alle 🎃 Anonymkode: bf9c1...8e8 Vel, de sier gjerne at de savner julebukker, men jeg skal vedde på at om julebukk faktisk var populært og noe mange gjorde, ville de ikke likt det. Tenk om det kom rennende utkledde unger på døra hele romjula! Ikke noe fred å ro, ingen måte å unngå det på, man kan ikke mørklegge huset og late som man ikke er hjemme ei hel uke. Bikkja ville bjeffe like mye for julebukker som for Halloween-barn. Noen er redde for at ungdommer skal bølle på Halloween, da julebukk var vanlig kom det ikke bare barn som gikk, men også halvfulle ungdommer og til og med godt voksne som ba om (mer) dram også. Og de kunne bli stående (eller gå inn!) og nekte å gå igjen før du hadde gjettet hvem de var. Halloween er tre timer på en ettermiddag, og det er veldig lett å unngå ved å la være å pynte. Godteri er alt de vil ha, så går de igjen. Tro meg, de som misliker Halloween ville hatet julebukker om det hadde vært vanlig og ikke noe som bare dukket opp en sjelden gang. Anonymkode: 7a66a...386 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #11 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): You do you. Men ironien er jo at de fleste som ikke liker "tigging på dørene" ikke har noe imot julebukker 😅 Skjønner ikke hvorfor det sammenlignes. Ekte julebukk er er slike som kler seg ut og klamper inn i stua og lager leven. Ikke den amerikanske versjonen med syngende bare. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alle tradisjoner er importert på en eller annen måte. Juletreet kommer fra Tyskland og engang (for ikke så lenge siden var det en ny tradisjon som kom fra et annet land, men jeg antar fu ille liker det heller siden det er importert fra et annet land. Og hvis du bare har noe imot USA så antar jeg du ikke spiser hamburger, drikker Coca-Cola eller ser noe som helst av Disney siden det tross alt er fra USA. Jeg har adopterert halloween (som btw kommer fra Irland) fordi jeg synes det er gøy, det er en fin markering som lyser opp høstmørket, det er glade barn (våre barn synes halloween er minst like gøy som 17. mai). Vi har laget våre tradisjoner med gresskar skjæring hvor vi har konkurranse om det fineste gresskaret, vi våger å ha det gøy med kostymer og det er en dag for morro. Men selvfølgelig om en heller ønsker å syte og klage hvert eneste år istedenfor så er det jo ingen som hindrer deg i det.. Vi har hatt halloween i godt over 20 år nå og halloween er godt integrert i det norske samfunnet så å sitte å syte og klage hvert år på "denne nye forferdelige skikken" begynner å bli utdatert. Vi andre står heldigvis fritt til å stor koser oss i måren, så får heller sytepavene slå av lyset og bære sur og bitter for at andre har det gøy God halloween til alle 🎃 Anonymkode: bf9c1...8e8 Anonymkode: 7f41f...f46
k4ren Skrevet 31. oktober #12 Skrevet 31. oktober Tabris skrev (14 timer siden): I morgen er jubileumsdagen til samboer og meg. Det er derfor for oss mer vår dag enn Halloween. Så vi skrur av alle lys, rigger oss til og ser film sammen. Dette er vår kveld. Her og er det vår dag, men vi kler oss ut med ungene og blir med på moroa 🎃
Tabris Skrevet 31. oktober #13 Skrevet 31. oktober k4ren skrev (3 minutter siden): Her og er det vår dag, men vi kler oss ut med ungene og blir med på moroa 🎃 Ja, blir noe annet når man har barn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #14 Skrevet 31. oktober Hvorfor i morgen og ikke i dag? Er i dag det er halloween, i morgen er det 1. november og halloween er over. Anonymkode: 3840c...3f4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #15 Skrevet 31. oktober Kjører meg en tur i de timene der pågår. I fjor satt jeg på kafé på kjøpesenteret . Anonymkode: cba3d...749
k4ren Skrevet 31. oktober #16 Skrevet 31. oktober Tabris skrev (5 minutter siden): Ja, blir noe annet når man har barn. Ja det er helt sant 😊 men før vi fikk dem, pleide vi å skumle til inngangspartiet, kle oss ut skrekkelig og dele ut snop. Så var det film og kos etter 19-20ish ^^ 1
k4ren Skrevet 31. oktober #17 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor i morgen og ikke i dag? Er i dag det er halloween, i morgen er det 1. november og halloween er over. Anonymkode: 3840c...3f4 Men hun skrev det jo for 15 timer siden. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #18 Skrevet 31. oktober Rødstrupa skrev (15 timer siden): Sorry, har ikke sans for Halloween. Later derfor som om jeg ikke er hjemme. Er drit lei tigging ved dørene. Hvorfor skal vi på liv og død importere alle mulige tradisjoner. Ja, gøy å kle seg ut men trenger ikke tigge på dørene 🙈🙉🙊 Jeg later også som jeg ikke er hjemme, men det gjør jeg hele året. Vil ikke risikere noe av "uanmeldt besøk er toppen"-gjengen fra kg på døra 😅 AnonymBruker skrev (15 timer siden): You do you. Men ironien er jo at de fleste som ikke liker "tigging på dørene" ikke har noe imot julebukker 😅 Anonymkode: bf9c1...8e8 Finnes det spørreundersøkelser som sier det? Jeg har ikke sett en julebukk siden jeg selv gikk på 70-tallet. Men vi gikk for å synge og kle oss ut, ikke for å tigge. Hendte vi fikk en klementin. Og vi kastet definitivt ikke egg på døra om noen ikke åpnet 😆 Anonymkode: 8c0c4...de4 2
Macro Skrevet 31. oktober #19 Skrevet 31. oktober Vi digger halloween! Der er bare å slå av utelyset. Eldgammel regel. Du trenger ikke melde ifra noe sted, det er mange som ikke deltar i feiringen☺️ 3 1
Brunello Skrevet 31. oktober #20 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjører meg en tur i de timene der pågår. I fjor satt jeg på kafé på kjøpesenteret . Anonymkode: cba3d...749 Og det er mye tristere enn å måtte åpne døra noen titalls ganger for blide barn. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå