AnonymBruker Skrevet 30. oktober #1 Skrevet 30. oktober Er det noen navn som passer like bra til jente og gutt? Anonymkode: 9733c...620
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #3 Skrevet 30. oktober Skjønner ikke helt hvorfor man ønsker det for sønnen eller datteren sin?! Anonymkode: 28561...736 3
rhubarb Skrevet 30. oktober #5 Skrevet 30. oktober Jeg har alltid likt navnet Mika. Kjenner en mann og en kvinne med navnet 😊
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #6 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): But why? Anonymkode: 1950c...2ce Bare nysgjerrig! 😂 Anonymkode: 9733c...620
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #9 Skrevet 30. oktober Det finnes mange navn som kan brukes på både gutt og jente (Kim, Janne, Tore, Iben, Inge, Maria, Nicola, Vanja, Benny, Andrea, Eli og mange, mange flere). Men i norsk standard er ingen av de egentlig kjønnsnøytrale. Hører vi navnene Kim, Tore eller Benny vil vi automatisk tro det er en gutt/mann og en Maria, Vanja eller Eli oppfattes automatisk som ei jente/kvinne. Ting vil offattes annerledrs i Iyalia, Mexico, Korea eller Israel, men nå er vi på et norsk forum og jeg antar du som spør i en eller annen annen grad vil oppdra barnet i Norge. Anonymkode: 99759...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #11 Skrevet 30. oktober Marie Louis Kim Robin Kyle Luca Janne Anonymkode: 61945...97a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #12 Skrevet 30. oktober Kim, Iben, Janne kjenner jeg både jenter og gutter som heter. Anonymkode: 1ab53...8d5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #13 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det finnes mange navn som kan brukes på både gutt og jente (Kim, Janne, Tore, Iben, Inge, Maria, Nicola, Vanja, Benny, Andrea, Eli og mange, mange flere). Men i norsk standard er ingen av de egentlig kjønnsnøytrale. Hører vi navnene Kim, Tore eller Benny vil vi automatisk tro det er en gutt/mann og en Maria, Vanja eller Eli oppfattes automatisk som ei jente/kvinne. Ting vil offattes annerledrs i Iyalia, Mexico, Korea eller Israel, men nå er vi på et norsk forum og jeg antar du som spør i en eller annen annen grad vil oppdra barnet i Norge. Anonymkode: 99759...3ce Med navene Kim og Iben tenker jeg like gjerne på gutt eller jente! Da jeg kjenner gutter og jenter med de navnene! Anonymkode: 9733c...620
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #15 Skrevet 30. oktober Iben er kanskje det jeg vet om flest av begge kjønn. Alex på en andre plass. Kim på tredje. Luca også kanskje? Anonymkode: 4a641...3a5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #16 Skrevet 30. oktober Det finnes få norske unisex navn, men Ravn, Kai og Kim er noen av dem jeg kan komme på i farten. Iben? Er det et unisex navn? Er ikke Janne brukt på gutter kun på finsk? Marie er et unisex navn på fransk, Maria og Jose på spansk, og ellers har det engelske språket veldig mange unisex navn, som ofte forbindes med et bestemt kjønn, men som likevel passer til begge, som f.eks Avery, Dylan, Morgan, Shannon, Tracy. Men, om ikke barnet ditt er av annen etnisk tilhørighet enn norsk, burde vel ikke navnet ditt være engelsk heller. Jeg synes det er så rart med klart engelske navn (som ikke passer på norsk) på folk med tydelig norske etternavn uten noen annen tilknytning til det engelske språket. Anonymkode: 54d5f...4bc 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #17 Skrevet 30. oktober Kommentator over: Alex var ikke dumt Anonymkode: 54d5f...4bc
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #19 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Med navene Kim og Iben tenker jeg like gjerne på gutt eller jente! Da jeg kjenner gutter og jenter med de navnene! Anonymkode: 9733c...620 Jeg har aldri i virkeligheten hørt om en gutt som heter Iben, men mulig det finnes. Vet om flere jenter som har Kim som mellomnavn. Samtlige er adoptert fra Korea og har beholdt deler av opprinnelig navn som mellomnavn. Alle andre Kim jeg vet om (og det er mange) er gutter. Anonymkode: 99759...3ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå