Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å begynne å tenke på å fryse egg pga eggstokkene har krympet. Jeg kjenner ikke noen som har gjort dette, er det noen her som har erfaring? 

Anonymkode: 758e8...0d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem har anbefalt dette?

Det krever en del - både tunge hormoner, penger og psyke. Og det skal faktisk ganske mye til at det lykkes, da egget skal være av god kvalitet for å kunne bli fryst, og at det skal litt til at egget kommer seg gjennom fryseprosessen og opptining. 

Anonymkode: bcd44...e1f

Skrevet

Gynekologen min…

Anonymkode: 758e8...0d6

Skrevet

Anbefaler å høre podcasten Fremtid på frys

Anonymkode: 34ac6...9c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvem har anbefalt dette?

Det krever en del - både tunge hormoner, penger og psyke. Og det skal faktisk ganske mye til at det lykkes, da egget skal være av god kvalitet for å kunne bli fryst, og at det skal litt til at egget kommer seg gjennom fryseprosessen og opptining. 

Der "skal ikke litt til", de aller fleste egg tåler nedfrysning / tining helt fint. 

Anonymkode: 0c8b1...a65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har gjennomgått Ivf for å bli gravid, mange runder med hormoner og egguttak. Og jeg vil si at hormonene var ikke så ille for min del. For meg var det psykisk vanskelig å ikke vite om vi klarte å få barn (pga alder), men fysisk så hadde jeg det ganske enkelt. Så ikke la det skremme deg. 

I din situasjon, hvis du har råd til det og ønske barn i fremtiden, så hadde jeg fryst egg. Men viktig å være klar over både kostnader og at det ikke er noen garanti for å lykkes. 

Anonymkode: 096b7...10d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der "skal ikke litt til", de aller fleste egg tåler nedfrysning / tining helt fint. 

Anonymkode: 0c8b1...a65

Du.. jeg har hentet ut ca 70 helt egg. Det er mye svinn før de i det hele tatt er gode nok for nedfrysning. Derfra er det også mye svinn videre. 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 11.32):

Du.. jeg har hentet ut ca 70 helt egg. Det er mye svinn før de i det hele tatt er gode nok for nedfrysning. Derfra er det også mye svinn videre. 

Det er så ufattelig mange faktorer som spiller inn. 

Anonymkode: 8341c...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...