AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:34 #1 Skrevet torsdag kl. 14:34 Helt siden fødsel hvor jeg fikk en avrivning har jeg slitt med smerter, spesielt under og i flere timer etter orgasme. Er det noen som har opplevd lignende og funnet noe som hjelper? Har gått veldig utover sexlysten.. Anonymkode: fcf1d...a6b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:38 #2 Skrevet lørdag kl. 17:38 Hei! Leit å høre at du har fått en avreven muskel.. Det har jeg og. Min levator ani muskel er delvis avreven fra symfysebenet, altså over halvparten av muskelen er fortsatt festet, men typ 20 til 30% er muligens borte. Jeg har ingen smerter under orgasme, men nå er det 2 år siden jeg fødte baby som ga meg skader. Om du har totalreven muskel så kan det jo være annerledes, eller så ville jeg tatt det litt rolig i tankeboksen om det er kort tid siden fødsel. Mye spontan heling foregår under det første året! At du får orgasmer i det hele tatt er faktisk et veldig godt tegn, det betyr at nervene til klitoris er intakte! Jeg tenker nok dette går seg til etterhvert, en avreven muskel av levator ani gruppen som jeg har tolket nå at du har, skal ikke påvirke klitoris. Så mulig du heller har en annen liten skade i tillegg som holder på å gå seg til istedenfor. Sex var skikkelig kjipt de første 18 mnd for meg, men nå er det endelig fint igjen. Håper det samme for deg! Anonymkode: 8b0c0...545
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:23 #3 Skrevet lørdag kl. 20:23 Hvilke muskel har du revet av? Anonymkode: 22431...9af
AnonymBruker Skrevet i går, 07:37 #4 Skrevet i går, 07:37 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Leit å høre at du har fått en avreven muskel.. Det har jeg og. Min levator ani muskel er delvis avreven fra symfysebenet, altså over halvparten av muskelen er fortsatt festet, men typ 20 til 30% er muligens borte. Jeg har ingen smerter under orgasme, men nå er det 2 år siden jeg fødte baby som ga meg skader. Om du har totalreven muskel så kan det jo være annerledes, eller så ville jeg tatt det litt rolig i tankeboksen om det er kort tid siden fødsel. Mye spontan heling foregår under det første året! At du får orgasmer i det hele tatt er faktisk et veldig godt tegn, det betyr at nervene til klitoris er intakte! Jeg tenker nok dette går seg til etterhvert, en avreven muskel av levator ani gruppen som jeg har tolket nå at du har, skal ikke påvirke klitoris. Så mulig du heller har en annen liten skade i tillegg som holder på å gå seg til istedenfor. Sex var skikkelig kjipt de første 18 mnd for meg, men nå er det endelig fint igjen. Håper det samme for deg! Anonymkode: 8b0c0...545 Den er ikke totalrevet, men kanskje jeg har andre skader også, hvordan finner man ut det? Det er over 5 år siden siste fødsel, trodde det skulle gå seg til men det gjorde det ikke.. Jeg kjenner bare smerten på venstre side hvor avrivning er så tenkte det hang sammen, men ja kan jo være en annen skade i tillegg. Anonymkode: fcf1d...a6b
AnonymBruker Skrevet i går, 07:37 #5 Skrevet i går, 07:37 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilke muskel har du revet av? Anonymkode: 22431...9af En av levatormusklene, men vet ikke hvilken/hvilke. Hvordan kan man finne ut det? Anonymkode: fcf1d...a6b
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #6 Skrevet i går, 07:43 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En av levatormusklene, men vet ikke hvilken/hvilke. Hvordan kan man finne ut det? Anonymkode: fcf1d...a6b Skal jo være en epikrise på inngrepet som ble gjort å rette opp i det. Hør mes sykehuset/fastlege. Anonymkode: c9e3a...8bb
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #7 Skrevet i går, 07:57 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skal jo være en epikrise på inngrepet som ble gjort å rette opp i det. Hør mes sykehuset/fastlege. Anonymkode: c9e3a...8bb Inngrepet? Jeg har ikke gjort noe inngrep? Anonymkode: fcf1d...a6b
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skal jo være en epikrise på inngrepet som ble gjort å rette opp i det. Hør mes sykehuset/fastlege. Anonymkode: c9e3a...8bb TS snakker ikke om en rift i perineum. Hun snakker om en større, ufikselig skade på levatormuskelen. Det vil ikke stå i noen epikrise. Du bør oppsøke en Urogynekolog! De kan ta MRI av bekkenbunnen og bekrefte med sikkerhet. Om du har prolaps i tillegg så kan de hjelpe med det og. Anonymkode: 8b0c0...545
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): TS snakker ikke om en rift i perineum. Hun snakker om en større, ufikselig skade på levatormuskelen. Det vil ikke stå i noen epikrise. Du bør oppsøke en Urogynekolog! De kan ta MRI av bekkenbunnen og bekrefte med sikkerhet. Om du har prolaps i tillegg så kan de hjelpe med det og. Anonymkode: 8b0c0...545 Hvordan får man time hos en slik? Jeg har bare fått timer på gynekologisk avdeling til nå. Anonymkode: fcf1d...a6b
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #10 Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan får man time hos en slik? Jeg har bare fått timer på gynekologisk avdeling til nå. Anonymkode: fcf1d...a6b Jeg hadde ikke så mye hell med offentlig, så måtte skaffe time hos Aleris. Om privat er et alternativ for deg så ville jeg hørt med Aleris, volvat, C-medical osv. Om du ønsker å gå videre offentlig så må du klare å snakke for deg, rett og slett overbevise legen om en henvisning. Har du andre smerter eller plager enn det ved orgasme du kan nevne? Anonymkode: 8b0c0...545
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #11 Skrevet 36 minutter siden Vil også tipse om å bli med i "Lukket gruppe fødselsskader" på fb om du har det. Mange damer med forskjellige fødselsskader som kan tipse om hvordan en går frem mtp. helsevesenet. Anonymkode: 8b0c0...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå