AnonymBruker Skrevet 30. oktober #21 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): synes det er veldig urettferdig at utseendet spiller en rolle i dagens samfunn i det hele tatt. Anonymkode: 3fff2...c63 Livet er urettferdig. Synes vel ikke det at skjønnhet er ulikt fordelt er mer urettferdig enn at rikdom, flaks, intelligens osv. også er ulikt fordelt. Anonymkode: 313c8...585 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #22 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du bidrar jo til dette selv, ved å ha det fokuset du har. Anonymkode: 1c601...7a1 Tror du misforsto min holdning til dette. Jeg har aldri hatt stor fokus på det, men bare begynte å tenke på det etter å ha sett forskjellen som jeg beskrev. Anonymkode: 3fff2...c63
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #23 Skrevet 30. oktober Jeg er som kollegaen din. Det enkle svaret er nei. Jeg har alltid fått mye oppmerksomhet og blitt stirret på. Når jeg er ute tar jeg meg automatisk på kinnet fordi jeg tror jeg har matrester der, selv om jeg ikke har spist av ren refleks når jeg merker at jeg blir stirret på. Blir aldri vant til det, eller jeg synes det er ubehagelig. Vil bare være i fred. Andre jenter blir automatisk sjalu eller mistenksom, blir derfor utsatt for både rykter og utestengelse. Gutter tolker absolutt all kontakt for en invitasjon til noe mer. Alle forventer jeg ikke har noe mellom ørene, og blir overrasket når de blir kjent med meg. Blir møtt med mye fordommer. Jeg sier ikke at alt er negativt, jeg bare nevner det som kanskje en ikke tenker på. Jeg får feks mye hjelp av fremmede osv. Det er nok på grunn av overfladiskheten i mennesker. Lite tips til deg ts. Gi litt mer f. Det finnes en bok om det «the subtle art of not give a fuck». Jeg tror du vil få det bedre med deg selv om du ikke brydde deg så mye om hva andre sier. Hva så om de tenker du er x? Hva betyr det for deg? Hva betyr dem for deg? Det viktigste er hvordan venner og familie ser på deg, og derfor er det viktig å luke ut venner som ikke er bra for deg. Det viktigste jeg har lært er at det ikke handler om hvordan du har det, men hvordan du tar det. Velg å se på det positive, ikke fokuser eller gruble på det negative. Smil og gjør ting som gjør deg glad. Du kan også velge mer sunne matvarer og trene, det vil også få deg til å føle deg godt. Ta vare på deg selv, fremstå velstelt da det også vil hjelpe på å føle seg bedre. Det smitter og andre vil bli påvirket om hvordan du tenker om deg selv. Det koster ikke mye med hårextension om du vil prøve å se hvordan det føles med en fyldigere manke. Det viktigste jeg tenker du blir inspirert av er at hun ikke snakker negativt om andre. Å kalle noen feit, gjør ikke at en selv blir tynnere, om du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 5ddac...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #24 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg synes det er urettferdig at en person kan få mer ut av livet på grunn av utseendet sitt. Men det virker som om man kan føle seg bedre på grunn av det, og da blir alt annet også lettere. Ts. Anonymkode: 3fff2...c63 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Enig i det. Men det er likevel forskjell når en person har useendemessig nesten alt på plass av naturen (tykt hår, fyldige lepper, fin hud, vakkert smil, høyde, vekt, tenner) og når en må jobbe så mye at det ville vært veldig tungt. Derfor er det lettere for meg å bare gi opp utseendet.😄 Ts. Anonymkode: 3fff2...c63 Du må snu tankegangen din. Livet er urettferdig. Også for meg! Du er hovedpersonen i ditt liv. Begynn å lev og ta ansvar for å gjør det beste ut av situasjonen du er i. Jeg vet om mange som ikke er naturlig vakre, men som likevel har oppnådd å bli vakker. Jeg vet om mange som ikke er naturlig slanke, som har valgt å bli det. Osv. Når andre klarer, så klarer du det også. Alt du har remset opp er ting du faktisk kan gjøre noe med, om du vil. Jobbe med selvfølelsen, selvtilliten, tankegangen, utseendet osv. Anonymkode: 5ddac...f5d 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #25 Skrevet 30. oktober Jeg er pen, og har alltid fått små og store fordeler av det. Jeg tror ikke det gjelder for alle pene mennesker, for alt for mange pene (særlig kvinner) tror ikke selv på at de er pene, og får derfor ikke utnyttet ressursen. Jeg har en søster som er like pen som meg, egentlig enda penere, som aldri har fått fordeler fordi hun hverken tror selv at hun er pen eller fremhever det. Jeg gidder ikke å style meg opp hele tiden, går ofte rundt i chilleklær og uten sminke, men hvis jeg ønsker å bruke utseendet mitt som verktøy, kler jeg meg og styler meg slik at jeg fremhever mine beste trekk. Blant fordeler jeg har fått er godkjent fravær fra vgs og universitet, gratis manuelt arbeid som dekkskifte og installasjoner i huset av fagfolk, gratis produkter i butikker, jobbfordeler, gratis inngang på klubber og arrangementer, lett venner og kjæreste. Jeg tror at alle mennesker kan få fordeler av å se så bra ut som de kan, ved å spise sunt og trene, kle seg bra, ha en hårfrisyre og sminkestil som kler dem og være blid og sprudlende mot andre. Kanskje ikke så mange som en veldig naturlig pen person, men mye mer enn noen som neglisjerer/har gitt opp utseendet sitt. Du kaster bort dine beste år selv om det kanskje ikke føles sånn TS. Jeg nærmer meg 50 nå, og tiden der jeg kunne surfe på utseendet mitt er over. Nå er jeg "pen for alderen", og det åpner ikke like mange dører. Men jeg gjør fortsatt en innsats for å holde meg slank og velstelt, og det gir meg lengst flere positive opplevelser og møter enn hvis jeg hadde latt meg selv ese ut og kledde meg som en dass. 😶 Anonymkode: 1992e...47f 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #26 Skrevet 30. oktober Ja, absolutt. Det har til og med et navn, pretty privilege. Anonymkode: a8d19...347
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #27 Skrevet 30. oktober Selvfølgelig er livet lettere om man er pen, samme om man er rik. Det betyr ikke at man ikke har problemer, men man har det generelt lettere enn andre. Anonymkode: 4827a...45a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #28 Skrevet 30. oktober Jeg tror nok det handler om den mentale innstillingen til kollegaen din: hun er positiv og ser lyst på livet. Jeg er pen, men jeg har allikevel hatt mye motgang i livet. Foreldre med rusproblemer, selv sliter jeg med "flink pike syndromet" og har vært både utbrent og deprimert. Den viktigste fordelen jeg har fått med å være attraktiv er at jeg har drømmemannen. Han er veldig kjekk og pen, og i tillegg snill, omsorgsfull og raus. Jeg vet han liker personligheten min, men jeg tviler sterkt på jeg hadde klart å fått han om jeg hadde vært lite vakker/uattraktiv. Anonymkode: 8dfa6...080 1 1
Hololo Skrevet 30. oktober #29 Skrevet 30. oktober noen er født pene, noen er født smartere, noen med arvelige sykdomer og noen er uheldig med alt, slik er det dessverre. Det er klart det hjelper å vær pen, men det er bare et stykke av mange kakestykker, de fleste har noen kakestykker som er gått dårlig. det store spørsmålet er, hvilke kakestykker skal du fokusere på? de gode eller de dårlige? 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #30 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvfølgelig er det lettere å være pen. Akkurat som det er en fordel å være høy. Og selvfølgelig en fordel å være veltrent. Ingen regel uten unntak da. Du TS, har jo muligheten til å oppgradere utseendet ditt. Du trenger jo ikke være overvektig. Få deg en trener. Anonymkode: 91878...4f8 Uenig i at det er en fordel å være høy. Jeg er liten, nett og veltrent, og har aldri noen gang ønsket meg å være høy, eller fått noen tilbakemeldinger om at høyden min er noe negativt. Anonymkode: 4a2e1...765 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #31 Skrevet 31. oktober Jeg hadde en vanskelig periode i livet og gikk opp til 120kg. Jeg gikk deretter ned på egenhånd igjen til 65kg. jeg ble behandlet ekstremt mye dårligere av storsamfunnet da jeg var stor. Det var faktisk sjokkerende hvor dårlig folk behandlet meg, også i hverdagslige omstendigheter som matbutikk, hos lege o.l. Da jeg gikk ned i vekt var det som om hele verden endret seg igjen. Folk var hjelpsomme, inviterte meg til ting o.l. Fin måte å finne ut av hvem som er genuine og ikke i omgangskretsen. Anonymkode: 9c024...e67 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #32 Skrevet 31. oktober Det er helt klart lettere for folk som er penere, ja. Helt klart. Anonymkode: f385c...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #33 Skrevet 31. oktober Så klart er livet lettere når man er vakker. Det høres ikke ut som du tar vare på utseende ditt. Anonymkode: a1115...808
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #34 Skrevet 31. oktober Selvsagt er livet lettere når man er pen. Har ei smellvakker venninne som nekta på det helt til hun fikk to barn. Et vakkert og et vanlig utseende barn. Hun som i alle år trodde hun ikke hadde fått noen fordeler pga utseende fikk sjokk da hun så hvor forskjellig de blir behandlet. Man trenger ikke være så veldig vakker heller. Holder lenge med et pent smil og hyggelig personlighet. Og for kvinner å være relativt unge. Dører åpnes, bokstavelig og i overført betydning, pga utseende. Anonymkode: 03cff...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #35 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 14.27): Jeg synes det er urettferdig at en person kan få mer ut av livet på grunn av utseendet sitt. Men det virker som om man kan føle seg bedre på grunn av det, og da blir alt annet også lettere. Ts. Anonymkode: 3fff2...c63 Men utseende forfaller, uansett hvem vi er. Hva står man igjen med da?😊 Selvtillitt må man jobbe med, alle sammen. I varierende grad selvsagt, men likevel. Ikke gi opp! Og så er man sin egens verste fiende også. Du ser neppe deg selv slik andre ser deg🩷 Anonymkode: d6b10...d18 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #36 Skrevet 31. oktober På gruppenivå så gir det nok noen fordeler. Jeg har også lest en artikkel her og der som skal bygge på forskning som viser det. Men samtidig så er jeg helt sikker på at ikke alle som er pen alltid har det lettere enn alle som ikke er det. Det er jo så mye som spiller inn. Og på kan man få en fordel gjennom å f.eks. ha høyere EQ eller IQ enn gjennomsnittet, og være veldig musikalsk, å ha et talent innen idrett eller noe annet, å være født inn i en familie med mye ressurser og mye mer. Jeg er nok under gjennomsnittet pen, med overbitt, kviser hadde jeg i mange år (nå som jeg har passert 40 er de endelig nokså borte, men nå kommer rynkene i stedet), liten og tynn, og det innebærer også at jeg bokstavelig talt ikke har pupper. Jeg har blitt fortalt at jeg ikke er så pen, og ser det jo selv også. Ingen gutter ville være sammen med meg på ungdomsskolen. Og så er jeg sjenert. Men jeg har hatt en trygg oppvekst, og jeg er kanskje "født med et lyst sinn". For jeg syns livet er godt, jeg har gode venner, samboer som syns jeg er nydelig som jeg er. Jeg er veldig glad i mennesker og har noen fritidsinteresser jeg elsker å holde på med og som ikke krever pent utseende. Samboeren min er ikke langt fra verdens peneste han og, men for en mann, jeg ville ikke hatt noen annen! Jeg var misfornøyd med utseendet mitt som tenåring, men det har gått helt over. Jeg kjenner flere veldig pene personer som ikke alltid stråler, som jeg vet kjenner på å manglende mestringsfølelse, selvtillit og selvfølelse, en gang i blant eller ofte. Og jeg kjenner mennesker som ikke objektivt sett er så pene som har en utstråling som gjør dem attraktive og gjør at man bare får lyst til å være sammen med dem. Jeg tror ikke jeg har dét en gang, siden jeg altså er sjenert og ganske stille frem til jeg blir kjent med folk. Men jeg har det altså veldig fint likevel. Anonymkode: f6959...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #37 Skrevet 31. oktober Jeg er over gjennomsnittet pen, ser mye yngre ut enn alderen, og får mye oppmerksomhet fra andre menn. Jobber i et kvinnedominert yrke og du skulle bare visst hvor mye stygge rykter det går om meg!! Alle mannlige kolleger jeg har «ligget» med bare fordi vi snakker sammen. (Har ikke ligget med en eneste en av de, jeg har samboer). Hver eneste jobbfest har jeg «ligget» med disse mennene, og det har resultert i at jeg har sluttet å være sosial i jobbsammenheng og unngår å prate mer enn jeg må. Anonymkode: 9bea3...dd0 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #38 Skrevet 31. oktober Ja, absolutt og det er trist Anonymkode: 6c457...b71
Solstråle55 Skrevet 31. oktober #39 Skrevet 31. oktober Hvis man er pen OG har den rette holdningen kan livet være tilsynelatende mye enklere. Men , jeg kjenner mange som ikke nødvendigvis er veldig pen MEN som har en selvtillit og karisma som er fortryllende. Du kan gå på fest med kjedelige klær, og med den rette utstråling ( oftest har det med selvtillit å gjøre) kan den person bli festens midtpunkt. Holdningen er viktigere enn utseende. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #40 Skrevet 31. oktober Jeg tror dem har det mer vanskelig Jeg er glad jeg er mer usynlig for folk flest. Ikke bokstavelig Anonymkode: 23b11...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå