AnonymBruker Skrevet 9. november #61 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 14.09): Jobber som elektriker og automatiker i olje/gass industrien og er overrasket over at ikke flere kvinner har fått øynene opp for denne bransjen. Godt betalt, gøye arbeidsoppgaver, dekket kost/losji med god mat og jeg har fått reist mye over hele verden. Jeg skjønner det går på interesse, men samtidig synes jeg flere burde vurdert denne typen fag for det hadde kanskje avdekket en interesse inne i seg Anonymkode: 1b1a2...0bb Har du noen tips til hvordan en kvinne kan komme seg inn i denne bransjen dersom hun allerede er utdannet og jobbet lenge med annet? Anonymkode: 84f57...fa7
AnonymBruker Skrevet 9. november #62 Skrevet 9. november Juleeees skrev (På 2.11.2025 den 10.04): Jeg jobber som leder i en industribedrift. Det som overrasker meg aller mest er hvor mye issues og bagasje folk har. Jeg har mye empati og bruker veldig mye av min energi på de ansatte som sliter med diverse, som akan-saker, psykologiske problemer og dårlig økonomistyring i heimen. Det går i perioder ganske mye utover de andre oppgavene jeg har og er sliten de dagene det stormer som verst med enkeltansatte. Jeg jobber noe liknende. Jeg må si meg enig. Føler jeg noen ganger psykolog for medkolleager og ledere, nesten mer enn jeg får tid til å få gjort jobben min. Kontoret er virkelig en plass hvor folk snakker ut om livet og følelser. Anonymkode: 84f57...fa7
AnonymBruker Skrevet 9. november #63 Skrevet 9. november At vi er kun 2 norske pleiere i hjemmesykepleien, på vårt team. Visste ikke at nordmenn flykter fra både sykehjemsjobb og hjemmesykepleie 😅 Uansett er det et fint miljø og at det er flerkulturelt er hyggelig. Ble bare overrasket over dette som nyutdannet sykepleier. Anonymkode: a31b4...6de
AnonymBruker Skrevet 9. november #64 Skrevet 9. november Jeg jobber på en barneskole og det som overrasker meg positivt er hvor glade jeg blir i elevene og kollegaene mine. Og hvor gøy det er å se når de får til ting i klasserommet og du ser at selvfølelsen vokser. Det som overrasker meg negativt er hvor lite foreldrene følger med på om barna har nok skifteklær, uteklær og at de slurver med merking av klær. Andre ting er at foreldrene klager på så mye når vi egentlig bare gjør vårt beste og at barna driver med hærværk uten å angre på det. Anonymkode: 97c26...b42 1
AnonymBruker Skrevet 9. november #65 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 13.45): Det som har overrasket meg mest negativt i jobben som butikkmedarbeider er hvor mange kunder som er uhøflige og kommer med stygge kommentarer. I går f.eks. satt jeg i kassa da det kom en middelaldrende dame som skulle betale. Hun spurte hvorfor alt var så dyrt i butikken. Da sa jeg at det var noe jeg dessverre ikke kunne gjøre noe med. Da kom hun med et frekt svar tilbake at jeg burde lette på den tjukke ræva mi og jobbe litt hardere for lønna så kanskje butikken kunne senke prisene litt. Dette var bare en av mange mange dårlige kundeopplevelser. Anonymkode: fb884...c25 Dette var stygt sagt av hun dama. Hadde jeg vært kunde der så hadde jeg blitt sint på dine vegne. Anonymkode: 97c26...b42
Denrosakon Skrevet 9. november #66 Skrevet 9. november Jobber i en privat bedrift innen helsevesenet. Har en relativt kritisk stilling da våre avgjørelser kan avbryte og kansellere operasjoner (med og uten sederte pasienter). Kommer ikke gå inn på tittel. Positivt: Svært god lønn og veldig fine bonuser. Herlige kollegaer og et svært kompetent team. Kan love dere en god opplevelse uansett utfall 😌 Negativt: Lite fleksibilitet til tider (kan for eksempel ikke levere/hente i barnehagen til tider). Høyt press og mye stress.
AnonymBruker Skrevet 9. november #67 Skrevet 9. november Barnehage: positivt: hvor mye vi får styre hverdagen selv i forhold til hvor mye vi vil være ute. Jeg elsker å være ute, og fra april-sept er vi ute 5-6 timer om dagen negativt: at jeg må koste gangen for sand, tømme tungt søppel (og det er mye), rydde inn og ut av oppvaskmaskin, skrape fastlimte riskorn fra triptrapstoler og vaske gulv for youghurtflekker. Ikke derfor jeg tok en pedagogisk utdanning Anonymkode: fbf87...a5e 1
RedBull91 Skrevet 9. november #68 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 23.28): Jeg jobber i en butikkkjede som er så korrupt at om det hadde vært en TV-serie, ville seerne bare rullet med øynene, fordi det ville virket så tåpelig at det ville vært umulig å leve seg inn i. Dette er et stort børsnotert selskap (ikke matbutikk) de fleste nordmenn handler i. Helt sykt at ingenting noen gang får konsekvenser i Norge, har du 8-sifret lønn kan du gjøre akkurat hva du vil. Varslere derimot, de får livet sitt ødelagt og får ingen hjelp. Anonymkode: c0408...19e Clas Ohlson? Er på børs i Sverige ihvertfall 😂
Portia Catonis Skrevet tirsdag kl. 05:53 #69 Skrevet tirsdag kl. 05:53 AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 14.09): Jobber som elektriker og automatiker i olje/gass industrien og er overrasket over at ikke flere kvinner har fått øynene opp for denne bransjen. Godt betalt, gøye arbeidsoppgaver, dekket kost/losji med god mat og jeg har fått reist mye over hele verden. Jeg skjønner det går på interesse, men samtidig synes jeg flere burde vurdert denne typen fag for det hadde kanskje avdekket en interesse inne i seg Anonymkode: 1b1a2...0bb Jeg er også overrasket over hvor få kvinner som jobber «ute» i felten. Tross alle år med kvinnekamp tviholder vi på de samme kjønnsrollene som på 50-60 tallet. I vårt firma er det 3% kvinner som jobber ute, og arbeidsgiver synes å være stolt av at tallet ikke er 0😜. Vi har flere tusen ansatte. Masse damer på kontoret, da. Spesielt innen HR.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå