AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:55 #21 Skrevet torsdag kl. 15:55 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): HI her igjen. Tittet på Finn og kommer over denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431313389 Er dette farger som hvis dere kikket på annonsen, bare ville klikket videre og tenkt: den var ikke hvit så ikke noe for meg? Jeg synes denne var fin og ikke det veldige industrielle/kliniske uttrykket som er på 95% av boliger i dag. Anonymkode: 5e00c...5bb Og jeg likte ingenting ved den leiligheten. Så jeg hadde byttet ut alt. Anonymkode: 2ee38...7b7 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:01 #22 Skrevet torsdag kl. 16:01 Boligstyling Søk bare på det. Så får du mange gode tips. Lykke til😊 Anonymkode: c2bba...7fe
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:11 #24 Skrevet torsdag kl. 16:11 Den er grei. HI over and out. Anonymkode: 5e00c...5bb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:11 #25 Skrevet torsdag kl. 18:11 Det som sjokkerer meg her i tråden er alle som ønsker å male en hel bolig etter at de har kjøpt bolig. Jeg vil at den er ferdig malt i farger jeg liker. Ingenting sort, mørk grå, mørkere farger i det hele tatt. Den største feilen for meg med den annonsen du fant er at hele leiligheten er malt i den fargen. Anonymkode: d2454...db9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:17 #26 Skrevet torsdag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har arvet et hus og huset er i dag hvitt alle rom. Ville du hatt litt mer farger i rommene for å splittet rommene mer eller skal jeg bare freshe det opp med ett nytt strøk med hvitt og ta igjen med litt farger på gardiner, puter, pyntegjenstander? Jeg er så usikker for jeg kjenner etter å ha sett etter inspirasjon på mange boligannonser at jeg personlig synes hvitt er deprimerende og synes alle boligannonser er kjedelige like nå, men ser jo også at det er den stilen som er i dag, ikke helt for meg som liker farger rundt meg. Har forskjellige farger i alle rom her jeg bor selv, ikke engang badet er det tradisjonelle hvite og jeg synes jo det er fint. Har du noen ideer å gi meg? Hva synes du er best og hva ville fått deg til å kjøpe et hus/leilighet? et blankt lerret nesten institusjonalisert eller noe som man ser er stilen til selgerne og huset ser bebodd ut og at de som har bodd der har vært glade i huset sitt så du ser deres stil? Anonymkode: 5e00c...5bb Du trenger ikke male huset. Meglere fargelegger veggene i #trendfarge i prospektet helt uten innsats fra deg. Det sagt så har vi statistikk på hva «kunden» ser etter når hen kjøper hus. Og det er ikke verken ting som gir mening eller ting som er dyre. Den gjennomsnittlige kunden er nemlig - gjennomsnittlig. Og dermed temmelig tett i nøtta. Det som lønner seg er det rent estetiske. Rent, møblert slik at huset ser ut som et evig opphold på spa. Fancy produkter og myke håndklær på badet (og ingen dobørsten vaskemidler eller annet som smaker av hverdag). Behagelige trendmøbler i stue/kjøkken (du kan leie dem), frukt på benken, et par store dekorasjoner som smaker av «luksus». Har du en flekk på tapetet? Heng et maleri over. Har du en stygg list? Sett sofaen fremfor. Pent sengeteppe og tomme gulvflater, nyklippet plen og friserte rosebusker. At det elektriske er skutt? Irrelevant. At dreneringen har gått heden? Den jevne kunde vet ikke hvor mye bry og penger slikt er. Bad fra 2005? De fleste tror det varer flere år lengre. Etc. Anonymkode: 8fa5e...737 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:23 #27 Skrevet torsdag kl. 18:23 Jeg får interesse for de som skiller seg ut med harmoniske farger som kler hverandre. Da jeg solgte min leilighet ble det budkrig kun fordi én av kjøperne hadde forelsket seg i fargevalgene (rosa og grønt). De andre leilighetene i blokka var vanskelige å få solgt, jeg fikk 400 000 over takst. Hun vant dessverre ikke og kjøper malte alt hvitt og begredelig, og de solgte med tap et par år senere. Har du et attraktivt salgsobjekt kan du kjøre safe, men om det er vanskelig marked så hadde jeg malt. Anonymkode: ab005...4d5 1
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 18:32 #28 Skrevet torsdag kl. 18:32 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har arvet et hus og huset er i dag hvitt alle rom. Ville du hatt litt mer farger i rommene for å splittet rommene mer eller skal jeg bare freshe det opp med ett nytt strøk med hvitt og ta igjen med litt farger på gardiner, puter, pyntegjenstander? Jeg er så usikker for jeg kjenner etter å ha sett etter inspirasjon på mange boligannonser at jeg personlig synes hvitt er deprimerende og synes alle boligannonser er kjedelige like nå, men ser jo også at det er den stilen som er i dag, ikke helt for meg som liker farger rundt meg. Har forskjellige farger i alle rom her jeg bor selv, ikke engang badet er det tradisjonelle hvite og jeg synes jo det er fint. Har du noen ideer å gi meg? Hva synes du er best og hva ville fått deg til å kjøpe et hus/leilighet? et blankt lerret nesten institusjonalisert eller noe som man ser er stilen til selgerne og huset ser bebodd ut og at de som har bodd der har vært glade i huset sitt så du ser deres stil? Anonymkode: 5e00c...5bb Meglerhvitt var trendy for 15 år siden. Hvis du først skal male, eller betale noen for å male, så synes jeg du skal gå for en fargepalett som kler huset òg som er moderne i dag. Her er et forslag til noen farger som burde passe sammen: LADY 1876 Hvit Te En dempet beige med gylne undertoner, fungerer som en myk “bakgrunn”farge. LADY 1931 Kokos Varm, lys beige som gir en lun og delikat følelse. LADY 1939 Sandbeige En varm, brunlig beige som kan være en mellomtone i paletten. LADY 11130 Shade En litt mørkere, dempet beige med “greige”-preg (blanding av grått og beige). LADY 12075 Soothing Beige En dempet beige med en balansert undertone mellom beige og grått. LADY 12076 Modern Beige Er litt mørkere enn Soothing Beige, men fortsatt innen det beige registeret. Disse passer til hvitfargen «Letthet». Ville ha brukt «Letthet» i taket og på lister. Hvis du har økonomi til det så kan det være lurt å gå for boligstyling. Gode bilder som treffer flest mulig mennesker er viktig for å få solgt raskest mulig. 3
AprilLudgate Skrevet torsdag kl. 18:44 #29 Skrevet torsdag kl. 18:44 Ang prospektet: Jeg kjøpte ifjor. Det vi så på var kjøkken og bad. På hus ville jeg også sett på drenering, tak og kledning. Og gulv. Ang farger så har jeg SUPERspesifikke ønsker innen grønt, blått osv. Hjelper ikke at du maler en grønn med gul undertone om jeg uansett vil ha blågrønn. Jeg vil ikke ha Kokos, hvit te osv. Andre vil ha marrakesh og orker ikke grønt. I hus ser folk det som koster mye penger. 1
Daria Skrevet torsdag kl. 18:54 #30 Skrevet torsdag kl. 18:54 Jeg liker farger - men jeg vil velge dem selv, og da er hvitt et bedre utgangspunkt. Det er også lettere å leve med en stund, til jeg får tid/ork/anledning til å gjøre noe med det. En leilighet i farger jeg følte at jeg "måtte" gjøre noe med umiddelbart ville vært mindre attraktiv enn en hvit. Jeg likte forsåvidt grønnfargen i annonsen det ble linket til i tråden, men det ble altfor mye av den. 5
Ginny Skrevet fredag kl. 13:57 #31 Skrevet fredag kl. 13:57 Det er veldig vanskelig det der TS, for fargene du velger kan være helt rett for noen og helt feil for andre. Så har du og forskjellige typer kjøpere, noen tenker at lokasjon er bra og fargene kan jeg endre, andre tenker at jeg skal hvertfall ikke kjøpe denne boligen fordi stuen er grå og jeg skal hvertfall ikke male. Dette huset du har arvet, er det møblert? Jeg ville tatt en runde og sett om det var noe som trakk ned veldig, er det slitt maling, er det tydelige TG3er som er relativt enkle å fikse, mangler det en list eller en knott eller et dørhåndtak, sånne passe lette ting å fikse for en ikke alt for stor penge. Så hadde jeg leid boligstylist (gitt at boligen er tom) som hadde med møbler. De kan alt dette om farger og plasseringer og hva rom trenger for å se bra ut. Og det er bedre å selge en møblert bolig enn en tom en. Ganske små triks kan hjelpe for å selge folk en visjon. Selg dem ideen om hvordan livet deres kan være i boligen. Men du kan ikke treffe alle. De som gjerne maler om og styrer på vil gjøre det uansett, det er bare enklere for dem hvis det er hvitt fra før. Mens de som har spesifikke fargekrav og ikke vil gjøre noe de er umulig å helgardere seg for, for noen vil ha beige i alle varianter mens andre spyr av det. Derfor kan hvit være en grei løsning, for å favne flest mulig 😊 Angående leiligheten du linket til så likte jeg grønnfargen, men det var for mye av den. Jeg hadde måttet male om der, uansett hvor mye jeg liker grønn, fordi det var for mye. Og jeg måtte byttet kjøkkenfronter. Og badet. Mest sannsynlig hadde jeg da droppet å kjøpe leiligheten, fordi jeg hadde ikke giddet å ta på meg jobbet med badet. Men det er jo meg, andre vil sikkert elske det.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:59 #32 Skrevet fredag kl. 13:59 Ikke mal. Med mindre det er vinduskarmer som bærer preg av dårlig vedlikehold. Kjøpere tenker bare "her kan jeg gjøre et kupp! Ingen andre ser at det bare er å male slik og slik.." Anonymkode: 28941...8d4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:03 #33 Skrevet fredag kl. 14:03 Med mindre du har spesielt gode evner innen interiørabeid selv hadde jeg hyret inn en profesjonell, eller ikke brukt ei krone. Anonymkode: 760c5...89a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:14 #34 Skrevet fredag kl. 14:14 Med hvite vegger, er det mye lettere å se for seg andre farger. Jeg hater svart og grått, og ser en del boliger som er veldig svarte og grå. De blir helt uaktuelle. Og det krever mye, og male mørke grå vegger, i forhold til vite vegger. Anonymkode: b832e...fb9 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:37 #35 Skrevet fredag kl. 14:37 Jeg synes fargene i den leiligheten du lenket til er sånne typiske "male for å style til salg"-farger. Alle bildene ga meg stylet, uten personlighet-vibber. Jeg er veldig glad i grønn, men ikke den nyansen. Så ikke en farge/bilder som hadde vekket min nysgjerrighet og fått meg til å klikke på den bare for å se. Jeg ville heller hatt hvitt med farger på interiøret. Men, skal jeg kjøpe noe så ser jeg på "alt" som passer kriteriene mine sånn ca, og det er ikke fargene som betyr noe for om jeg går på visning eller ikke. Anonymkode: bb051...d92 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:56 #36 Skrevet fredag kl. 16:56 Jobber i meglerfirma og her bruker stylistene ofte å anbefale selgere å male i sandfarger (sjekke eks Jotun sitt fargekart). Av møbler og interiør selger boliger med mye tre/eik, beige og brunt med små innslag av farger her og der. Personlig syns jeg «alle» har denne stilen og at den er kjedelig, men boliger med denne stilen oppleves nok harmonisk og lun. Anonymkode: 52b1a...d7c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:17 #37 Skrevet fredag kl. 20:17 Jeg foretrekker farger, men jeg tror at beige selger bedre nå for tiden. Anonymkode: 8e20c...30b
Slarti Skrevet fredag kl. 20:24 #38 Skrevet fredag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 16.47): HI her igjen. Tittet på Finn og kommer over denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431313389 Er dette farger som hvis dere kikket på annonsen, bare ville klikket videre og tenkt: den var ikke hvit så ikke noe for meg? Jeg synes denne var fin og ikke det veldige industrielle/kliniske uttrykket som er på 95% av boliger i dag. Anonymkode: 5e00c...5bb Google "Millennial gray" Jeg hadde tenkt her må jeg bruke masse penger på maling for å få bort den grå fargen. Skal jeg kjøpe så er alt annet en helt lyse vegger en ekstra utgift. Det er lettere å få en fin stue av hvite flater, en farvede flater. Da må man først få dem hvit så kan man male i fargene man ønsker. Så om det er nyoppusset er alle farger et minus for meg. Da må jeg bruke ekstra penger på maling for å komme tilbake til hvit grunning. Jeg vil har farver, men vil selg bestemme hvilke, og da er farvede vegger et stort minus for meg som kjøper.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:28 #39 Skrevet fredag kl. 20:28 AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 14.02): Overrasker meg litt at "alle" er så glad i hvitt. Jeg synes selv huset er "gørr kjedelig", men det er jo noen av "dere" jeg skal prøve å selge det til så da er det viktig å ta til seg. Da skal jeg høre med boligstylist og megler, de har nok god greie på det. HI Anonymkode: 5e00c...5bb Synes også det er gørrkjedelig, men det er jo lettere å pusse opp og male om det er hvitt, da... men du får nok helt sikkert råd fra megler Anonymkode: 3024f...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå