AprilLudgate Skrevet søndag kl. 10:08 #61 Skrevet søndag kl. 10:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poenget med fargevalget er ikke egentlig at du skal ha lyst til å beholde det umalt, men at bildene fenger, fanger interessen din. Anonymkode: 4a540...dfa Nei. Ikke for meg iallefall. Jeg vet at bad/kjøkken og gulv blir dyrt og omfattende å endre - mens maling er helt OK. Jeg ELSKER grønt, men hadde likevel synes fargen TS viste ikke var «min grønn». Hvitt orker jeg flytte inn til og vente litt med malinga, endel annet ikke.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:10 #62 Skrevet søndag kl. 10:10 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jada. Men det handler om det umiddelbare, magefølelsen du får når du blafrer gjennom hundrevis av annonser. Det som taler til følelsene, ikke fornufen. Det som får deg til å velge ut akkurat denne boligen å se nærmere på i haugen av tilbud. Anonymkode: 4a540...dfa Nettopp. Helt irrasjonell holdning, og det er jo utrolig merkelig å tilegge DETTE velt når du kjøper bolig! her skal man bruke mange millioner, og så kjøper du hus basert på en følelse på grunn av farger på veggene?! Anonymkode: a6c4e...a6e 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:13 #63 Skrevet søndag kl. 10:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jada. Men det handler om det umiddelbare, magefølelsen du får når du blafrer gjennom hundrevis av annonser. Det som taler til følelsene, ikke fornufen. Det som får deg til å velge ut akkurat denne boligen å se nærmere på i haugen av tilbud. Anonymkode: 4a540...dfa Jeg er kun på fornuft når det gjelder bolig, innser at jeg er ganske alene om det. Med mindre man skal ha bo i Oslo, eller etablere seg på nytt hvor som helst i landet, er det vel også sjelden det reelle utvalget er på hundrevis av annonser. Hvis jeg tar mitt viktigste kriterium, som er beliggenhet/skolekrets, og deretter antall nødvendige rom og max pris, så har jeg ikke supermye å velge i. Planløsning, uteomgivelser, utsikt og boligstil blir da det avgjørende for valget. Veggfargen er det ikke rom for å vurdere en gang. Så det kommer nok veldig an på i hvilket marked man selger om dette har reell betydning. Anonymkode: 746f8...70f 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:32 #64 Skrevet søndag kl. 10:32 Kålrota skrev (3 timer siden): Folk flest ønsker vel ikke en merkostnad på 150 000-200 000? Det holder vel stort sett til mer en hvitevarer? Tror du må doble den prisen og vel så det 😅 Anonymkode: 1f828...046
minienthe Skrevet søndag kl. 15:43 #65 Skrevet søndag kl. 15:43 AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 16.47): HI her igjen. Tittet på Finn og kommer over denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431313389 Er dette farger som hvis dere kikket på annonsen, bare ville klikket videre og tenkt: den var ikke hvit så ikke noe for meg? Jeg synes denne var fin og ikke det veldige industrielle/kliniske uttrykket som er på 95% av boliger i dag. Anonymkode: 5e00c...5bb AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 16.55): Og jeg likte ingenting ved den leiligheten. Så jeg hadde byttet ut alt. Anonymkode: 2ee38...7b7 Må si meg enig her. Dette er en leilighet som etter min smak vipper på grensa til å måtte totalrenoveres. Kjøkkenet må ut, nytt kjøkken må inn, bort med den doble vaske på badet og inn med løsning som har enkel servant og benkplass samt bort med den spileveggen. Alle flater må males om osv. Men godt eksempel på hvordan folk oppfatter ting forskjellig. Ser jo det er flere her som liker den. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Poenget med fargevalget er ikke egentlig at du skal ha lyst til å beholde det umalt, men at bildene fenger, fanger interessen din. Anonymkode: 4a540...dfa Kjenner til en del som er i kjøpsprosess nå og når det gjelder hus så bryr de fleste jeg kjenner seg mindre om bildene i en annonse så lenge huset ligger i rett område og til rett pris. Kommer boligen igjennom det nåløyet så virker det som om de fleste foretrekker hvite/nøytrale farger som de enkel kan visualisere sitt eget preg på.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #66 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 16.47): HI her igjen. Tittet på Finn og kommer over denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431313389 Er dette farger som hvis dere kikket på annonsen, bare ville klikket videre og tenkt: den var ikke hvit så ikke noe for meg? Jeg synes denne var fin og ikke det veldige industrielle/kliniske uttrykket som er på 95% av boliger i dag. Anonymkode: 5e00c...5bb Ja den var fin🤩 Anonymkode: c5336...21c
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #67 Skrevet 21 timer siden Det eneste som ville holdt meg helt borte fra en bolig er nokså nyinnsatt svart kjøkken, og ditto bad som jeg ikke likte. Fordi jeg synes svarte kjøkken er veldig stygt og ukoselig, men jeg ønsker ikke å bytte ut et kjøkken som er ganske nytt og det samme gjelder for bad. Anonymkode: a72ec...48b
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #68 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2025 den 16.47): HI her igjen. Tittet på Finn og kommer over denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=431313389 Er dette farger som hvis dere kikket på annonsen, bare ville klikket videre og tenkt: den var ikke hvit så ikke noe for meg? Jeg synes denne var fin og ikke det veldige industrielle/kliniske uttrykket som er på 95% av boliger i dag. Anonymkode: 5e00c...5bb Jeg liker lyst, men ikke nødvendigvis hvitt, men lyse beige/greige farger. Denne leiligheten her, synes jeg imidlertid var veldig fin og sannsynligvis ikke boenhet ville endret på. Det er ikke bare fargen, men selve utførelsen og sammensetning, samt hvilket lys som kommer inn. Fin grønnfarge i stuen, selv om jeg ikke hadde valgt den ut selv, men absolutt kan leve med. Fint innredet leilighet i mine øyne Anonymkode: db2cf...98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå