AnonymBruker Skrevet 30. oktober #21 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tro meg, vi har prøvd det. Da dukker de opp her tidlig, selv om vi gir beskjed. Og de ringer på til noen åpner. ( De har litt reisevei ) . Så passer de på at barna spør om de kan overnatte,gjerne alle samtidig, og da er de sen dagen etter,men akkurat tidsnok til middag.. Har sagt nei flere ganger eller at det ikke passer! Har og plalagt å ha besøk hos de, som de snur 1-2dager før om vi kan ta det istedet, måtte jobbe eller ikke tid å ordne til osv.. De har alltid vært sånn, og det forandrer seg ikke. Så til de som lurer på hvorfor noen feirer alene. Enten har de ikke familie, eller så er det slike ting som gjør at folk får nok! Anonymkode: f50ff...f0c «Så dumt Bolla ikke kan komme likevel, si i fra neste gang det passer. Nå har jo Trulte vært hos oss så mye og det blir veldig gøy for dem å være hos dere neste gang». Bare avvis, avvis, avvis, også når det gjelder julaften. Butikkene har åpent og de kan finne seg en cafe å henge på eller gå på kirkegården og tenne lykt. Men skjønner dette er siste jul med alle sammen så da får du vel bite tenna sammen og heller glede deg til 2026. Anonymkode: 0c67b...d16 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #22 Skrevet 30. oktober Sånn holdt mamma på i alle år, bare motsatt: vi feiret alltid hos bestemor mens mamma gauket og gråte om at "hun ville ha jul hos seg" bla bla bla.. straks bestemor gikk bort forlangte mamma å bli invitert hjem til meg (ikke aktuelt). Vi har jul bare oss fire, av og til har vi invitert eksen til grøt på formiddagen, thats it. Anonymkode: b2d09...54e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #24 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi gjør det for barn, er godt å samle alle. Om vi ikke samler folk, gjør ingen det. Hjelper ikke å be noen ta med noe eller ordne noe. De glemmer, har ikke tid, skal på jobb, bla bla! Men da får de glemme og skjemmes når viktige ting mangler på grunn av dem. Du MÅ fordele og sette ned foten med oppmøte og overnatting. Hvis du alltid gir etter så er det ikke rart at de fortsetter å utnytte deg. Kommer de på døra for tidlig får du sende de til en koselig kaffe. Maser de etter overnatting får du si "NEI, det passer ikke/jeg orker ikke". Det hjelper iallfall ikke å si at du har prøvd, at de gir blaffen, de drar andre steder eller at de ikke slutter mase. Anonymkode: 7915b...070 1
Daria Skrevet 30. oktober #25 Skrevet 30. oktober Velger du å legge deg til rette dom dørmatte, vil folk fortsette å tråkke på deg... Det hjelper ikke at du sier nei hvis du endrer det til ja så fort de står på døra og aksepterer alle unnskyldninger, bortforklaringer og endringer, mens du skyver barna foran deg. Vil du ha endringer, må du stå i den kampen og de ubehagelighetene som kreves for å oppnå det. Du kan ikke endre hva andre sier og gjør, men du kan endre hvordan du velget å håndtere og respondere på det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #26 Skrevet 30. oktober Som jeg skrev, jeg har satt ned foten! Jeg er ferdig! Bare lurer pp hva som rører seg oppi hodet på sånne folk som aldri bidrar eller drar nytte av andre hele tiden uten å ha ett snev av dårlig samvittighet! Anonymkode: f50ff...f0c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #27 Skrevet 30. oktober Men kjære voksne menneske! Slutt å være så stakkarslig. Du har klart å få unger. Sett ned foten, si nei! Ta ansvar for eget liv! Ikke inviter. Dukkwr de opp, ikke åpne, eller reis bort. Barna overlever jo noen juler uten kusiner og fettere. De husker jo ikke årene fra hverandre uansett. Skap andre minner. Anonymkode: 76ecf...747 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #28 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som jeg skrev, jeg har satt ned foten! Jeg er ferdig! Bare lurer pp hva som rører seg oppi hodet på sånne folk som aldri bidrar eller drar nytte av andre hele tiden uten å ha ett snev av dårlig samvittighet! Anonymkode: f50ff...f0c det som "Rører seg" er jo at du har muliggjort det hele - alle er jo glad og fornøyd bortsett fra deg tydeligvis som ikke har sagt fra.. Anonymkode: c7065...f2b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #29 Skrevet 30. oktober Takk for svar alle! Innlegget var ment som en utblåsning! Ingen trakker på meg, jeg gjør det fra hjertet for alle barna! Ikke de voksne! Skal de treffes så må noen ordne det! Hadde vært fint med litt støtte framfor at folk jer skal trakke pp meg og, men kvinneguiden det! Løfte hverandre oop og heie på hverandre nei det går ikkeA Anonymkode: f50ff...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #30 Skrevet 30. oktober Om du er konfliktsky og synes det er vanskelig å sette grenser og krav så kan dere alltids bestille utenlandsopphold til neste jul. Anonymkode: 6ee51...64a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #31 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar alle! Innlegget var ment som en utblåsning! Ingen trakker på meg, jeg gjør det fra hjertet for alle barna! Ikke de voksne! Skal de treffes så må noen ordne det! Hadde vært fint med litt støtte framfor at folk jer skal trakke pp meg og, men kvinneguiden det! Løfte hverandre oop og heie på hverandre nei det går ikkeA Anonymkode: f50ff...f0c nummin så fiiiint for de 😂 ikke noe martyr å spore her.. Støtte får man ofte i haug og dunger på KG faktisk når man ikke selv har satt seg i den situasjonen man kalger på uten å være mottagelig for at man selv kan endre noe osv osv da er nemlig KG ofte flinke til å sette søkelys på hva man selv kan gjrøe for å få det bedre, det er ikke åt råkke ned noe, det er å hjelpe dem videre.. Anonymkode: c7065...f2b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #32 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du er konfliktsky og synes det er vanskelig å sette grenser og krav så kan dere alltids bestille utenlandsopphold til neste jul. Anonymkode: 6ee51...64a Er ikke konfliktsky, klarer fint å gi beskjed! Men skulle trodd at voksne mennesker klarte å tenke selv, eller i det minste høre når man gir klar beskjed! Ja vi har vurdert syden neste år, uansett så bli det oss 5 alene! Anonymkode: f50ff...f0c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #33 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke konfliktsky, klarer fint å gi beskjed! Men skulle trodd at voksne mennesker klarte å tenke selv, eller i det minste høre når man gir klar beskjed! Ja vi har vurdert syden neste år, uansett så bli det oss 5 alene! Anonymkode: f50ff...f0c Da er det bare å bestille billetter slik at det blir et faktum og de andre må finne på noe annet for å bryte rutinen. Vi feiret på Gran Canaria et år, hotellet pyntet til jul og vi kom til dekket bord. Anonymkode: 6ee51...64a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #34 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Da er det bare å bestille billetter slik at det blir et faktum og de andre må finne på noe annet for å bryte rutinen. Vi feiret på Gran Canaria et år, hotellet pyntet til jul og vi kom til dekket bord. Anonymkode: 6ee51...64a Så deilig! Kanskje vi skulle prøvd det! Har sagt at vi skal være alene neste år så det er ikke ett problem! Anonymkode: f50ff...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå