Gå til innhold

Sette grenser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan lære seg å sette grenser når du aldri før har gjort det? Er på AAP, og merker at ting på jobb sliter meg ut mer ved siden av sykdommen. Problemet er meg, at jeg ikke klarer å si i fra/si nei. Jeg veit at ingen takker meg når jeg ikke klarer mer, og vil lære meg å stå opp for meg selv. Men jobbet snart 20 år og alltid vært et «ja-menneske». 

Anonymkode: 5362d...952

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største takken er at du selv vet at du har gjort en god jobb og innsats. Hva andre mener spiller ikke så stor rolle. Et klapp på skulderen kan være hyggelig det, men det som virkelig betyr noe er at du selv føler at du utretter noe og bidrar. At noen får noe godt ut av det du gjør. 

Anonymkode: 44a8b...853

• Nyttig 2
Skrevet

Øv på å si nei til det som du egentlig ikke vil gjøre eller har tid til. Du trenger ikke å forklare noe til noen - et enkelt nei holder.

Anonymkode: 67056...56b

Skrevet

Har sikkert vært sånn i «alle år», men først nå jeg begynner å føle meg utnytta. Vanskelig med aap og, for vil ikke bli sett på som syk - men vil at hvertfall sjefen skal huske at jeg er syk. Og det virker som han tror at syk bare betyr at jeg skal jobbe kortere. Så gir meg så sykt mye å gjøre hver dag. Er bare sliten, og da føler jeg det er lettere (hvertfall for huet der og da) å bare si ja til ting 🫣

ts

Anonymkode: 5362d...952

• Hjerte 1
Skrevet

Nå er du jo obs på det, så da er det egentlig bare å sette det ut i livet. Det vil være ubehagelig de første gangene, men stå i det, så vil ting bli bedre.

Slik jeg gjorde det var at når sjefen ville gi meg en ny oppgave sa jeg at jeg ikke kunne ta på meg mer. Begrunnet dette med at jeg ikke får gjort ferdig de oppgavene jeg har fra før. Ba sjefen om å fortelle meg hvilke oppgaver jeg skulle prioritere og hvilke som kunne vente. Vi har nå samtaler om dette med jevne mellomrom og det fungerer veldig godt for begge parter.

Anonymkode: a1021...d68

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...