Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minst annenhver dag hvis det skal se OK ut. Man hører overalt at man skal vaske håret sjeldnere, det blir slitt osv., men jeg har til slutt funnet ut at disse rådene gjelder folk med en helt annen hårtype enn jeg har - folk med tynt, fint hår som blir fort tørt. Mitt hår er kraftigere og definitivt ikke tørt. Det blir ikke slitt av hverken vasking eller føning (som jo også framstilles som en dødssynd). 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver 4-5 dag. Kun for å skåne håret, skulle gjerne vasket det annenhver dag.

Anonymkode: a0345...932

AnonymBruker
Skrevet

Skyller og bruker balsam de dagene jeg trener. Så 3-6 dager i uken. Bruker low-poo sjampo 2-4 ganger i måneden. Tykt bølgete hår til midja. 

Men, jeg begynte gradvis redusere sjampo og vask, og det tok månedsvis før jeg kunne redusere til å kun bruke sjampo så sjeldent. Jeg svetter noe helt sinnsykt når jeg trener også, så håret blir søkkvått. 

AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 23.14):

Har ikke noe valg, pga. høy oljeproduksjon i hodebunnen. Vasker jeg det ikke annenhver dag, så blir det fett. Mister også mye hår av tørrshampoo, eller å gå lenger uten hårvask. Sånn er livet. Én uke er i meste laget, mye baselusker som som samler seg i håret som man gnukker på puta.

Anonymkode: e96f3...6c7

Tørrsjampo er døden for min hodebunn... Har brukt det noen få ganger, og hodebunnen gpr helt bananas med fettproduksjonen da. De gangene jeg har brukt tørrsjampo er de eneste gangene jeg må vaske håret flere ganger i uken, fordi den øker fettproduksjonen så sinnsykt. 

Kan gå 3 uker uten å bruke sjampo og uten å få spesielt fett hår ellers, men i ukene etter jeg har brukt tørrsjampo må jeg bruke sjampo hver gang jeg dusjer... 

Anonymkode: 84bd2...21d

Skrevet

5 - 6 ganger i uken

AnonymBruker
Skrevet

Vasker håret annenhver dag. 

Syns faktisk skitten hodebunn lukter verre enn svette av folk, og er livredd for å lukte sånn.

Anonymkode: 81cf5...61f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag. 

Anonymkode: dc875...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag på sommeren, hver uke eller ved behov om vinteren. 

Anonymkode: f4562...29b

AnonymBruker
Skrevet

vasker håret 6 dager i uka. Ser mange der ute i ville verdenen som burde vaske håret oftere 🤢 mulig, det er ukevaskene jeg ser. 🤭

Anonymkode: fd96c...862

AnonymBruker
Skrevet

Vasker håret en gang i uka. Har tørt bølgete hår og tørr hodebunn. 

Anonymkode: 29ed8...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker det max 1 gang i uka.

Anonymkode: fcdd5...c04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fint nordisk hår. Må vaske det hver andre dag. Og det er bullshit at det er mulig å "trene" hår og hårbunn til å ikke måtte vaske like ofte. 

Anonymkode: 206f8...1db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (På 30.10.2025 den 10.19):

Minst annenhver dag hvis det skal se OK ut. Man hører overalt at man skal vaske håret sjeldnere, det blir slitt osv., men jeg har til slutt funnet ut at disse rådene gjelder folk med en helt annen hårtype enn jeg har - folk med tynt, fint hår som blir fort tørt. Mitt hår er kraftigere og definitivt ikke tørt. Det blir ikke slitt av hverken vasking eller føning (som jo også framstilles som en dødssynd). 

Frisøren min mener det er bedre for håret å føne. For det sliter på håret å være vått.

Men ikke maks temperatur, og ikke mens man grer kraftig samtidig. Samt at man bruker varmebeskyttende og pleiende midler. 

Anonymkode: 05316...6dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frisøren min mener det er bedre for håret å føne. For det sliter på håret å være vått.

Men ikke maks temperatur, og ikke mens man grer kraftig samtidig. Samt at man bruker varmebeskyttende og pleiende midler. 

Anonymkode: 05316...6dd

OK, så bra da.

Jeg liker føning fordi jeg føler luft til hodebunnen gjør at håret ikke blir så fort fett.

• Liker 1
Skrevet

Enten en gang i uka, ellers kan det gå nærmere to uker uten vask.

Anonymkode: 3a068...798

Skrevet

Vasker håret sånn hver andre til tredje dag. Prøver å time det med trening som gjør meg svett. Håret blir ikke fett, men det føles best med rent hår og hodebunn. Tørrsjampo bruker jeg aldri. 

Anonymkode: 0635d...db9

Skrevet

Annenhver eller hver tredje dag. Bruker tørrsjampoo på dag 3 dersom jeg ikke vasker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...