AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Skrevet 29. oktober Hei! Jeg ønsker å bli gravid, og slutta på prevensjon for 3 måneder siden. Ønsker ikke å være sånn som må ha sex annenhver time for å få det til, da jeg føler det gjør at vi mister gnisten. Så det blir litt «skjer det så skjer det». Jeg har fortsatt ikke fått tilbake eggløsning (har tatt flere tester), og vil høre deres erfaringer fra prevensjonsslutt til spira satt<3 Anonymkode: f6f86...096
mommyaka Skrevet 29. oktober #2 Skrevet 29. oktober For noen tar det 1 mnd andre 1 år. Dette kommer jo an på mye..men meste om hvordan din syklus blir og om du får eggløsning
Uanonym bruker Skrevet 30. oktober #3 Skrevet 30. oktober Det har tatt 0-4 måneder for meg (vært gravid 4 ganger). Har brukt p-piller, kobberspiral og hormonspiral forut for graviditetene. Jeg har forresten aldri fått en positiv eggløsningstest i mitt liv, selv om jeg prøvde det en periode. Men har åpenbart eggløsning likevel. Så ville ikke brydd meg så mye om disse testene. 3 måneder er kort tid. Ikke stress med tester og lignende ennå.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #4 Skrevet 30. oktober Uanonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har forresten aldri fått en positiv eggløsningstest i mitt liv, selv om jeg prøvde det en periode. Men har åpenbart eggløsning likevel. Så ville ikke brydd meg så mye om disse testene. 3 måneder er kort tid. Ikke stress med tester og lignende ennå. Samme her! Veldig mye kav og strev med de eggløsningstestene til ingen nytte, bare negativt resultat hver måned. Til slutt ble jeg så stressa av dem at syklusen fikk kluss. Ble gravid med toeggede tvillinger etter at jeg ga opp testene og fikk syklus på stell igjen. Så det slippes vitterlig egg ja😅 Anonymkode: 637e8...479 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #5 Skrevet 30. oktober hvor i alle dager har du fått for det at man skal ha sex annen hver time? man skal helst ha det annen hver dag Anonymkode: 83aac...53a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #6 Skrevet 30. oktober Jeg har aldri fått positiv eggløsningstest. Blitt gravid med fire barn på første forsøk. Mistet et mellom nr 1 og 2 i kjemisk. Anbefaler deg at dere har sex hver dag til hver tredje dag, hele den fertile perioden. Hvor lang syklus har du? Mine har etter fødsel vært varierende og uregelmessig, så jeg har alt fra 30 til 50 dagers syklus. Blir mye sex da Anonymkode: 1857b...0c3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #7 Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): hvor i alle dager har du fått for det at man skal ha sex annen hver time? man skal helst ha det annen hver dag Anonymkode: 83aac...53a Hun mener ikke annen hver time bokstavelig talt, da. Anonymkode: 02147...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #8 Skrevet 30. oktober Jeg har alltid fått positiv eggløsningstest og ble alltid gravid på første eggløsning. Det er nok veldig individuelt. Anonymkode: 8d35b...4c2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #9 Skrevet 30. oktober Blitt gravid en del ganger og alle gangene har vært på første forsøk. Jeg regnes ifølge legen min som veldig fruktbar men god match med partner også. Anonymkode: 721d1...c95
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #10 Skrevet 30. oktober Jeg rakk å ha mensen 1 gang før jeg ble gravid. Så det gikk veldig, veldig fort 😅 Satt på første forsøk Anonymkode: 31bad...c68
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #11 Skrevet 30. oktober Jeg sluttet på p-piller i mars fordi vi planla å begynne og prøve til sommeren og jeg ville gi kroppen tid til å komme tilbake i rytmen og bli kjent med syklusen min etter veldig mange år på prevensjon. I mai var vi sånn "skjer det så skjer det", men fra juni begynte vi å prøve aktivt(eggløsningstester+sørge for å ha nok sex i fertil period). Ble gravid på 4. prøveperiode. Spontanaborterte i uke 6, men ble gravid igjen på første eggløsning etter SA. Vet enda ikke hvordan dette svangerskapet går, men håper selvsagt det er nå spira sitter skikkelig 🤞🏻 Eggløsningstestene blir hos noen positive i bare noen timer, hos de som har kort hormontopp. Så når du sier du har tatt flere tester, har du tatt konsekvent og ofte nok? Hvis ikke har du nok hatt eggløsning uten å få det med deg 🙂 Anonymkode: 8150a...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå