Gå til innhold

Hva bruker dere fritiden på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i midten av 40-årene. Barna begynner å bli store og mer selvstendige. Trodde jeg kom til å elske dette, men nå føles kveldene veldig lange, og livet litt ensformig og kjedelig. Hva fyller dere tiden med? 

Anonymkode: 0388c...71b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Scrolle på KG.

Anonymkode: 933b9...34c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva savnet du å gjøre da barna var små? Hva likte du å gjøre før du fikk barn? 😊

Jeg er kvinne på 41 - barna mine er 11 og 7, så mye av tiden på kveldstid går fremdeles med til matlaging, rydding, leksehjelp, kveldsmat og den regla der. Jeg er dog på AAP, og synes ikke det er noe problem å få tiden til å gå når jeg er alene 😅 jeg leser bøker, trener, går tur, tegner/maler, hviler, pusler litt i huset, møter venninner som også er hjemme av ulike grunner osv.

Anonymkode: 3f36c...338

• Liker 1
Skrevet

Nja… det er det. Jeg fikk tidlig barn og har brukt nesten hele voksenlivet mitt på det, føler jeg. Er et helt annet sted nå enn det jeg var før.  Prøver å finne litt tilbake til meg selv og finne ut hva jeg vil og liker.. Rart å prioritere meg selv. Derfor jeg trenger tips. Har lenge tenkt på å lære meg noe nytt eller begynne å trene, kommer bare ikke igang. Jobber fullt, men fortsatt for mye fritid. Luksusproblem men dog… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Scrolle på KG.

Anonymkode: 933b9...34c

Jepp, det jeg nettopp har begynt med også 😅 Litt gøy da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er en kvinne i midten av 40-årene. Barna begynner å bli store og mer selvstendige. Trodde jeg kom til å elske dette, men nå føles kveldene veldig lange, og livet litt ensformig og kjedelig. Hva fyller dere tiden med? 

Anonymkode: 0388c...71b

Hvilken fritid? Det er trening 5 kvelder i uka, jeg tar noen fag på universitetet, driver med håndarbeid som strikking, hekling, lærarbeid, sy i skinnfeller, det er evig mange bøker jeg vil lese, spille piano og gitar, lage ordentlig god mat, og skulle gjerne hatt tid å henge mer med venner. Det er ingen tid. Fatter ikke at folk har tid å se på TV 😳

Anonymkode: d6b4a...9e1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv 42. Gå eller kjøre en tur, se på tv, onanere, ta lange bad, besøke venninner etc. Ungene her har blitt store, men de har bodd mest i huset til far. Jeg flyttet fra han for 7 år siden, så har hatt mye fritid. 

Anonymkode: 17625...b63

• Liker 3
Skrevet

Se der… mange tips. Takker. Du har mange hobbyer da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart i midten av 30-årene, og har foreløpig fremdeles små barn. Jeg kunne ikke hatt NOK fritid jeg. Tror mye handler om å finne en hobby man brenner for. For min del er det håndarbeid. Jeg kan ALDRI kjede meg lenger, for jeg har alltid minst 5 prosjekter gående, enten det er strikking, hekling, brodering eller tegning og maling. ELSKER å bruke hvert eneste ledige minutt på hobbyene mine, og leeeeengter etter mer selvstendige barn (men prøver selvfølgelig også å nyte denne tiden best mulig ❤️

Anonymkode: bd1ad...e40

AnonymBruker
Skrevet

Reising, trening, kunstutstillinger/arrangement, tar også noen fag på universitetet. K46.

Anonymkode: 43b2a...375

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten, leser og tv.

Anonymkode: 61fef...47a

AnonymBruker
Skrevet

K41, har barn på 14 og 16, og jeg er for tiden på AAP, så da kan jeg ikke bare henge hjemme. Driver derfor med Fjelltoppjakten (app hvor man henter poeng på små og store fjelltopper), og det holder meg aktiv og fornøyd (hadde blitt sprø av å sitte inne hele tiden).

Anonymkode: cff27...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Leser et par bøker i uka, går tur, hage og drivhus. Treffer venninner, uten å måtte lete etter tidspunkt det passer på, er alltid ajour med husarbeid. Ikke glad i TV, så ser kanskje 1 - 2 timer i uka på det. Og mannen min og jeg har bedre tid til hverandre. Lange, uavbrutte samtaler 😄.

Har voksne barn, som har flyttet ut. Merket fort hvor mye tid jeg fikk til overs da det ble slutt på å følge opp fritidsaktiviteter, for der var vi sterkt engasjert.

Anonymkode: 3e7e3...02b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg evner å kjede meg egentlig 😅 

Når jeg kommer hjem fra jobb er det først tur med hunden, så alt husarbeid for den dagen. Jeg deler det opp sånn at alt husvask tas mandag - torsdag, helgene fri unntatt vanlig vedlikehold som oppvask og klesvask. 

Middagen blir de fleste dager mellom 17-18, så er det en kaffekopp og kanskje en episode av noe på tv. Leker litt med hunden, også ser vi kanskje et par episoder til av serier vi liker når mannen er hjemme. Jobber han kveldstid så ommøblerer jeg, ser meg en "jentefilm", tar hårkur, steller føttene, klipper hunden, maler et rom, flytter om på all pynten, går tur med venninne, går innom enslig tante- alt jeg ikke liker å gjøre med noen hengende rundt meg. Når alle prosjektene er ferdige så er det ingenting som er så deilig som å legge meg tidlig, våkne uthvilt og få trent før jobb 😅

Anonymkode: 889d1...a0e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 40 og har store ungdommer som trenger meg mindre og mindre. Jeg trener og går på yoga, leser bok eller hører på lydbok/podcast, strikker, syr bunadssøm, går tur med hunden, ser serier på tv og nyter de timene på kvelden :) 

Anonymkode: 593ba...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Trening, tur, gaming, lese bøker, se videoer på YouTube, leke/kose med kattene, prate med samboer, se TV-serier/filmer. Stikker noen ganger til ei venninne og spiller MTG/brettspill.

Kjeder meg aldri.

Anonymkode: 9fc05...6b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en attpåklatt da jeg var 39,5 :P 

Anonymkode: 449ac...61a

AnonymBruker
Skrevet

Telle-trådene her på Kvinneguiden! 

:bolledeig:      

Anonymkode: b69c7...2df

AnonymBruker
Skrevet

Fritid? Det har jeg ikke. Nå om kvelden driver jeg med husarb,bakst,vasking,mat prepping osv .

Sjelden tid til overs men det er slik jeg liker det. 

Anonymkode: c3810...da3

Skrevet

Brettspill

Swing

Kampsport

Lese bøker

Bullet journal

Se film eller tv-serie

Tegner

Skriver dikt

Er på KG, og surfer. 

Reiser

Stolpejakt

Gå tur

Stå på slalåm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...