AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Skrevet 29. oktober I Dagbladet leser jeg at ernæringsrådgiver (hva nå enn det er for noe) synes tilbudet er veldig uheldig. Jeg skjønner faktisk ikke hva som er problemet. Én uke varer tilbudet. Skulle det ta livet av Norges befolkningen? Hvor langt skal dette hysteriet gå? Jeg tror faktisk ikke mennesker har psykisk godt av å stadig bli overøst med advarsler om at vanlig mat er farlig. Hvorfor absolutt gi folk unødvendig dårlig samvittighet? Veldig mye av det disse "mat fra bunnen av" menneskene komme med er ren synsing. Personlig synes jeg Grandiosa gir god metthetsfølelse i forhold til kalorier. Er jo ikke mye som er usunt i den heller, hvis man ikke absolutt må klage på bagateller. Anonymkode: 79ce3...22c 12 1
Purple_Pixiedust Skrevet 29. oktober #2 Skrevet 29. oktober Gåt greit av og til, men ville ikke spist det ukentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #3 Skrevet 29. oktober Det sier vel nok at du leste det på Dagbladet... Anonymkode: c93d0...085 2
I Grosny Skrevet 31. oktober #4 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 11.55): I Dagbladet leser jeg at ernæringsrådgiver (hva nå enn det er for noe) synes tilbudet er veldig uheldig. Jeg skjønner faktisk ikke hva som er problemet. Én uke varer tilbudet. Skulle det ta livet av Norges befolkningen? Hvor langt skal dette hysteriet gå? Jeg tror faktisk ikke mennesker har psykisk godt av å stadig bli overøst med advarsler om at vanlig mat er farlig. Hvorfor absolutt gi folk unødvendig dårlig samvittighet? Veldig mye av det disse "mat fra bunnen av" menneskene komme med er ren synsing. Personlig synes jeg Grandiosa gir god metthetsfølelse i forhold til kalorier. Er jo ikke mye som er usunt i den heller, hvis man ikke absolutt må klage på bagateller. Anonymkode: 79ce3...22c Grandiosa har mye lyst mel, og sammen med andre karbohydratbomber så øker faren for sukkersyke og metabolsk syndrom 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #5 Skrevet 31. oktober Det at du ser på Grandiosa som vanlig mat sier jo ganske mye om at hysteriet om ren mat ikke har gått for langt, det har gått altfor KORT. Anonymkode: 72176...79b 10 1 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #6 Skrevet 31. oktober Grandiosa er ikke vanlig mat. Det går i kategorien "egentlig godteri" sammen med f.eks. hamburger, loff, boller, kakao og pommes frites. Jeg spiser grandiosa av og til. Problemet er jo at noen nå spiser dobbelt så mye grandiosa som før, fordi det er billig. Jeg vedder på at det finnes noen som nå har fyllt fryseren og spiser grandis fire ganger i uka frem til jul. Det finnes jo en mellomtimg mellom "vegansk-økologisk-uprosessert"-folka og "grandiosa-er-faktisk-sunt"-folka. Anonymkode: 8f542...482 11 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #7 Skrevet 31. oktober Håperikke noe er gale med pizzaen det sto vel mellom å kaste eller å selge unna... Anonymkode: ea530...b88
Grønncaps Skrevet 31. oktober #8 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grandiosa er ikke vanlig mat. Det går i kategorien "egentlig godteri" sammen med f.eks. hamburger, loff, boller, kakao og pommes frites. Jeg spiser grandiosa av og til. Problemet er jo at noen nå spiser dobbelt så mye grandiosa som før, fordi det er billig. Jeg vedder på at det finnes noen som nå har fyllt fryseren og spiser grandis fire ganger i uka frem til jul. Det finnes jo en mellomtimg mellom "vegansk-økologisk-uprosessert"-folka og "grandiosa-er-faktisk-sunt"-folka. Anonymkode: 8f542...482 Hvordan er burger egentlig godteri? en burger kan jo være et fullverdig måltid med både fett, karbohydrater og proteiner. Og som regel er det jo også med grønnsaker. 8 2
Maia70 Skrevet 31. oktober #9 Skrevet 31. oktober Når man ser på ingrediensene i vanlig Grandiose under, så kan man f.ex. lage noen ostesmørbrød og karbonadesmørbrød med grovere brød, så har man sunnnere mat som er enkel. Og på karbonadesmørbrødet kan man ha rå løk, tomater og salat også, så blir det enda bedre. hvetemel, vann, Jarlsbergost 21%, pizzakjøtt(storfekjøtt,vann, soyaprotein, hvetestivelse, potetmel, salt, krydder,krydderekstrakt, konserveringsmiddel (natriumnitritt)), tomatpuré,paprika, krydder, gjær, sukker, salt. Men når man først har Grandiosa, så er det mye man kan gjøre der også, her er en KG-tråd med tips: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1394326-ekstra-fyll-på-grandiosa/ 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #10 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Håperikke noe er gale med pizzaen det sto vel mellom å kaste eller å selge unna... Anonymkode: ea530...b88 Dette er et medlemstilbud som er planlagt mage mnd fram i tid. Er nok ikke noe restlager.. Anonymkode: ebcfa...bc0 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #11 Skrevet 31. oktober Coop har jo alltid tilbud på frossen- pizza. Forrige gang kjørte de Grandiosa ene uka, neste Big One og så Dr. Oetker. Det er svært populært tilbud og trekker sikkert mange ekstra kunder. Jeg spiser selv 1 Big one og kanskje 2 dr.oetker i året, men det er jo mange som er frossen- pizza- misbrukere Så enig, kampanje en gang i blant er greit, men jeg syns det blir for mye. Savner flere kampanjer på sunn mat. Føles som det enten er Toro eller pizza liksom hele tiden. De hadde kampanje på bananer nå sist 20 kr/kg. Det var fint men det er ikke ofte. Anonymkode: 645f9...f68 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #12 Skrevet 31. oktober Grønncaps skrev (32 minutter siden): Hvordan er burger egentlig godteri? en burger kan jo være et fullverdig måltid med både fett, karbohydrater og proteiner. Og som regel er det jo også med grønnsaker. Akkurat kjøttstykket og bitene med grønnsaker gir noe næring. Men hvor mye utgjør dette i forhold til søtt hvitt burgerbrød, pommes frittes og haugevis av ulike dressing og sauser? Anonymkode: 89d58...e42 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #13 Skrevet 31. oktober Grønncaps skrev (40 minutter siden): Hvordan er burger egentlig godteri? en burger kan jo være et fullverdig måltid med både fett, karbohydrater og proteiner. Og som regel er det jo også med grønnsaker. En tomatskive og litt løk er ikke grønnsaker. Kjøttet er ofte veldig høyt i fettinnhold Burgerbrød er som relgel UP, og med mange tilsetningsstoffer. Man bruker gjerne sauser/dressinger som er særeles usunne. Og mange har pommes frites til i tillegg. Anonymkode: a88f9...a8f 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #14 Skrevet 31. oktober Jeg synes det er vanskelig å mene noe om tilbudet i seg selv. Jeg setter pris på det. Det er greit å ha noen grandiosa i fryseren. Vi spiser ikke mer eller mindre basert på pris. Men er jo greit å få det så rimelig. Men om det å sette ned prisen betyr at andre vrir kostholdet sitt mye så er det jo veldig uheldig. Samditig er det jo mange bias. Velger disse en dobbel cheeseburger i stedet om det er rimeligst? Da er det jo ikke akkurat prisen på Grandiosa som avgjør folkehelsen. Anonymkode: a88f9...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #15 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er jo at noen nå spiser dobbelt så mye grandiosa som før, fordi det er billig. Jeg vedder på at det finnes noen som nå har fyllt fryseren og spiser grandis fire ganger i uka frem til jul. Anonymkode: 8f542...482 Du tror disse «noen» spist sunt dersom de ikke fant Grandiosa på tilbud? Det tror ikke jeg. Anonymkode: 399cf...aea 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #16 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 29.10.2025 den 11.55): I Dagbladet leser jeg at ernæringsrådgiver (hva nå enn det er for noe) synes tilbudet er veldig uheldig. Jeg skjønner faktisk ikke hva som er problemet. Én uke varer tilbudet. Skulle det ta livet av Norges befolkningen? Hvor langt skal dette hysteriet gå? Jeg tror faktisk ikke mennesker har psykisk godt av å stadig bli overøst med advarsler om at vanlig mat er farlig. Hvorfor absolutt gi folk unødvendig dårlig samvittighet? Veldig mye av det disse "mat fra bunnen av" menneskene komme med er ren synsing. Personlig synes jeg Grandiosa gir god metthetsfølelse i forhold til kalorier. Er jo ikke mye som er usunt i den heller, hvis man ikke absolutt må klage på bagateller. Anonymkode: 79ce3...22c Det blir solgt 28 millioner Grandiosaer i året Metter noen munner det. Pluss alle de andre pizzaene, tror 70 % av norges befolkning har et rimelig usunt kosthold. Anonymkode: 95cba...0d1
Maia70 Skrevet 31. oktober #17 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat kjøttstykket og bitene med grønnsaker gir noe næring. Men hvor mye utgjør dette i forhold til søtt hvitt burgerbrød, pommes frittes og haugevis av ulike dressing og sauser? Anonymkode: 89d58...e42 Poteter har ikke næring? Poteter er en av de mest næringsrike grønnsakene man kan spise. Det er kun friteringsoljen som er usunn med pommes frites. https://cipotato.org/potato/potatonutrition/?utm_source=chatgpt.com https://www.eufic.org/en/healthy-living/article/the-goodness-in-potatoes?utm_source=chatgpt.com
AnonymBruker Skrevet 1. november #18 Skrevet 1. november Maia70 skrev (10 timer siden): Poteter har ikke næring? Poteter er en av de mest næringsrike grønnsakene man kan spise. Det er kun friteringsoljen som er usunn med pommes frites. https://cipotato.org/potato/potatonutrition/?utm_source=chatgpt.com https://www.eufic.org/en/healthy-living/article/the-goodness-in-potatoes?utm_source=chatgpt.com Ikke etter at de er fryst, for-frityrstekt, tilsatt modifisert stivelse, store mengder salt, sukker, stabilisatorer og konserveringsmidler. Og de fleste velger jo kjøpe-pommes-frites til burgeren. Det kommer, som grandiosa, bare unntaksvis inn i dette huset. Anonymkode: a88f9...a8f
AnonymBruker Skrevet 1. november #19 Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke etter at de er fryst, for-frityrstekt, tilsatt modifisert stivelse, store mengder salt, sukker, stabilisatorer og konserveringsmidler. Og de fleste velger jo kjøpe-pommes-frites til burgeren. Det kommer, som grandiosa, bare unntaksvis inn i dette huset. Anonymkode: a88f9...a8f Eller man kan lage pommes frites selv Anonymkode: 5c8bd...361 1 2
Kålrota Skrevet 1. november #20 Skrevet 1. november (endret) Hovedutfordringen er vel at sunn mat ofte er dyrere og har definitivt ikke salg som dette. Mange velger lettvint og nå da billig, det er selvsagt ikke bra på sikt. Grandiosa er en vare som blir solgt, tilbud eller ei. Det hadde vært fint med mer fokus på den sunne maten. Vi spiser ikke Grandiosa, eller annen frossenpizza, men det er fordi jeg ikke liker smaken. En gang i blant er det selvsagt ikke skadelig. Endret 1. november av Kålrota 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå