Gå til innhold

Hvorfor dømmes eldre menn som går etter yngre damer, men ikke eldre damer som går etter yngre menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er en haug av eldre damer som går etter yngre menn her og de møtes med heia rop, mens eldre menn som går etter yngre damer blir kalt "ekle gamle griser" etc. Hvorfor er det slik dobbeltmoral?

Anonymkode: 655a2...c02

Nei, begge begge deler dømmes.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi det nesten ikke finnes kvinner som går etter yngre menn. Men omtrent alle menn går for yngre kvinner.

Anonymkode: b4702...f0b

Det er i hvert fall bare pissprat. 

Anonymkode: 839fd...e03

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Fordi det er damene  som er dømmende. Og de liker svært dårlig at menn av kvalitet har mulighet til å velge yngre og bedre jenter enn dem selv.

Anonymkode: 74d49...fab

Åh gud så lei man som kvinne blir av denne påstanden. Hvorfor skulle vi kvinner bry oss om slikt? Vi vil da ikke ha menn som ikke vil ha oss, og er man en normal til bra kvinne mangler vi ikke muligheter og oppmerksomhet. 

Nei vi ønsker å beskytte de yngste kvinner mot rovdyr av menn, og innimellom ønsker vi å vektlegge bedre verdier enn det å være yngst mulig. Som kjærlighet, familie og samhold. Som noen menn virker å glemme at har en stor verdi. 

Som godt voksen kvinne får man ennå mye mer oppmerksomhet fra menn enn de fleste menn får fra kvinner, så vi har ikke mangel på slikt, eller grunn til å føle sjalusi. Menn som kun tenner på yngre kvinner er ikke et tap for oss voksne kvinner. Vi ønsker selvfølgelig ikke slik mann. Hva skulle vi med en slik? Vaske hans underbukser? Være lei oss fordi han ikke tenner på oss? Hvilket tap skulle vi være sinte over?????????

Anonymkode: dc0ee...bce

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du har lest deg opp på kg diskusjonen om temaet ser jeg. Jeg skulle likt å vite hvor mange prosent av eldre kvinner som faktisk er tiltrukket av unge menn. Hvis det er en minoritet, så er det en ganske stor minoritet (kanskje 20 til 30%). Hos menn er tiltrekningen mot yngre damer mer universell, så hva er greia med damer som bryter med normen? Hvorfor er det så mye variasjon hos damer sammenlignet med menn?

De fleste kvinner jeg kjenner som har datet yngre menn dater likevel voksne menn. Det skjer tilnærmet aldri at kvinner hevder at 16 er lovlig og at 18 år er voksen, slik en del menn gjør, og med slike påstander provoserer oss kvinner som har vært jenter på 16 og 18 år. 

Flere av mine venninner datet også yngre menn da de var nyskilt. Slik at de var 40- 44 år, og datet menn fra 35 år. 

Yngre ja, men særdeles få voksne kvinner som (i motsetning til ganske mange voksne menn) som hevder at tenåringer er helt greit, og at et forhold med 20 års aldersforskjell ikke gir både maktbalanse, mental ubalanse og at statistikk dessuten tydelig viser at det ikke pleier å bli særlig vellykket. Fordi 40-50 åringer ikke er på god bølgelengde med 20 åringer, SELV OM de kan synes de er mest sexy. 

Både kvinner og menn ser selvfølgelig at yngre mennesker oftest ser bedre ut enn eldre. Ja, vi kvinner ser og synes det også. Likevel få kvinner på 40+ som går yngre på nivået en god del menn forsvarer og forklarer ut fra en logikk vi kvinner ikke kan kjøpe. Altså VI kvinner har opplevd og levd med hvordan slike menn oppleves for oss kvinner. Antagelig derfor vi lar de yngste være, og vet altfor godt at unge er unge. For unge. Selv om det skulle krible noen steder. 

Vi likte ikke slike menn da vi var unge selv, så hvorfor skulle vi like dem bedre nå når vi er voksen? Nå er det våre døtre som plages av dem, og verden hadde vært bedre uten DISSE mennene. 

At menn skal være de mest rasjonelle er vanskelig å se og oppleve på nettet, for vettuge menn er lykkelig gift og faniliefedre, og sitter ikke og forsvarer å knulle jenter i tenårene og begynnelsen av 20 årene når de er 40+ selv. 

Men dere kan ønske dere månen for det vi bryr oss, så lenge dere ikke ødelegger livene til unge kvinner. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men det er også mye mindre av det. De fleste menn som blir utsatt for seksuelle overgrep opplever det også av menn. 

Les og lær. På tide du lærer mer om dette 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er en haug av eldre damer som går etter yngre menn her og de møtes med heia rop, mens eldre menn som går etter yngre damer blir kalt "ekle gamle griser" etc. Hvorfor er det slik dobbeltmoral?

Det kalles "likestilling" 😅

Skrevet

Tro meg, vi blir kritisert og baksnakket til de grader! Det er i det hele tatt nokså ferskt at det i det hele tatt er noen lunde legitimt for kvinner å få seg en del år yngre menn. Vi jobber fortsatt for at det skal være mer akseptert i samfunnet. Dermed blir det nok også mer heiet frem.

Tror heller ikke det er de samme kvinnene som heier frem kvinner som har yngre menn som skjeller ut menn som går etter yngre damer. Damer som kaller menn som går etter mye yngre damer for griser o.l syns som regel damene som går etter mye yngre menn er like ‘ekle’.

Når dette er sagt så tenkes det jo at menn er det sterke(ste) kjønn. Da tenker man gjerne at mye yngre kvinner gjør maktbalansen enda større enn om det sterkeste kjønn blir sammen med en (del) eldre dame.

Anonymkode: d9282...60f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Menn har ikke mye aktivt organ etter fylte 40 år. Da starter et sorgens kapittel. Et tabu større én overgangsalderen som ingen snakker om 

Anonymkode: 3cc11...c28

Næmmen huffameg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Les og lær. På tide du lærer mer om dette 

Du jeg er gift med mann som har opplevd både voldtekt og seksuell trakassering, så et fullstendig klar over at slikt også skjer. Det positive ved det er at han er en av få menn som vet hvordan slikt påvirker oss kvinner, og ser og skjønner hvor mye mer av slikt vi må tåle. 

Han kan nevne de overgrep han har opplevd. Jeg har ikke engang tall på eller oversikt over hvor mange ganger i livet jeg er blitt utsatt for usømmelig oppførsel fra menn. Jeg kan selvfølgelig tallfeste overgrep/voldtekt, men grabbing og seksuell trakassering? Har ikke sjans! 

Jeg har lest dem tråden før. Deltok i den også, med eksempler på ting jeg vet menn har opplevd. Uansett finnes det statestikker på slikt (bedre enn kg- tråder), og de er klare. Kvinner opplever betydelig mer slikt, og de verste overgrep menn opplever er som regel av menn også. 

Også min mann ble voldtatt av mann. Som tenåring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Menn har ikke mye aktivt organ etter fylte 40 år. Da starter et sorgens kapittel. Et tabu større én overgangsalderen som ingen snakker om 

Anonymkode: 3cc11...c28

Åja!?  Jeg har ligget med et tosifret antall menn mellom 40-50 år og har virkelig ikke erfart dette😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Cougar er hverken et nytt uttrykk eller en kompliment... 

Anonymkode: 530e6...ec3

Det er i det minste litt bedre enn ‘gammel gris’😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du jeg er gift med mann som har opplevd både voldtekt og seksuell trakassering, så et fullstendig klar over at slikt også skjer. Det positive ved det er at han er en av få menn som vet hvordan slikt påvirker oss kvinner, og ser og skjønner hvor mye mer av slikt vi må tåle. 

Han kan nevne de overgrep han har opplevd. Jeg har ikke engang tall på eller oversikt over hvor mange ganger i livet jeg er blitt utsatt for usømmelig oppførsel fra menn. Jeg kan selvfølgelig tallfeste overgrep/voldtekt, men grabbing og seksuell trakassering? Har ikke sjans! 

Jeg har lest dem tråden før. Deltok i den også, med eksempler på ting jeg vet menn har opplevd. Uansett finnes det statestikker på slikt (bedre enn kg- tråder), og de er klare. Kvinner opplever betydelig mer slikt, og de verste overgrep menn opplever er som regel av menn også. 

Også min mann ble voldtatt av mann. Som tenåring. 

Mente å skrive overtramp angående at han kan tallfeste de seksuelt trakkaserende overtramp han har opplevd. Jeg kan ikke det. Det begynte da jeg var rundt 13 år, og har vært altfor mange, i både ord og handlinger. Slik er det bare å være kvinne dessverre. Iallefall å være en kvinne menn synes er sexy. Som menn gjerne synes om de fleste unge kvinner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vil forstå tankegangen til damer på 50+ som går etter menn i 20 årene, spesielt hvis de har sønner I samme alder. Dette bryter med mine oppfatning om hvordan kvinner er.

Det eneste du trenger forstå er vel at din oppfatning om hvordan "kvinner er" åpenbart er feil. Kvinner er ikke ett ensartet individ. Vi er alle ulike. Akkurat det samme gjelder menn.

Anonymkode: dcbaa...551

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hvorfor dømmes eldre menn som går etter yngre damer, men ikke eldre damer som går etter yngre menn?

Den store misforståelsen er at enkelte tror dette er enveis, for de yngre går også etter eldre..
Hvordan skal de eldre oppnå sex med yngre, hvis de ikke hadde fått samtykke? Sex samtykket må være gjensidig💞
Dømmingen og fordommer kommer av sexnegative som er misunnelig og bitter, på andres nytelse og suksess i sexlivet. Det må svi helt for jævlig å lese at eldre har sex med de yngre, at tastaturet går amokk i forbannelse og spytegn? 

95% av de sexnegative er anonyme👍 Anonmuligheten på KG blir misbrukt, den er for å diskutere et sårt tema, uten å bli dømt og møtt med fordommer av andre brukere.

Problematikken er igrunn løst TS.. Det er bare det at enkelte mennesker aldri, klare å forstå dette med samtykke. Heller ikke forumskikk og forumets retningslinjer🫡

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
Skrevet

Jeg skjønner at noen unge kvinner velger den enkle løsningen og finner seg menn med penger. Jeg skjønner ikke hva unge menn ønsker med gamle kvinner for å være helt ærlig, mulig de har en greie/fetish med å bli administrert?

Anonymkode: 6b9d8...39b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at noen unge kvinner velger den enkle løsningen og finner seg menn med penger. Jeg skjønner ikke hva unge menn ønsker med gamle kvinner for å være helt ærlig, mulig de har en greie/fetish med å bli administrert?

Hm ja, hva kan de ønske seg tro? Sex med en som har erfaring og selvtillit og gir f*** i hvordan magen hennes ser ut i en bestemt stilling? Gode, reflekterte samtaler med en som har levd litt og som dømmer langt mildere og har langt mer medfølelse og humor enn i yngre dager? Å tilbringe tid med en kvinne som synes han er vidunderlig, lekker og sexy og som ikke legger skjul på det? 

Nå snakker jeg ut fra mine egne erfaringer etter å ha datet et par menn i 30-årene (jeg er 48). Da jeg var i 20-årene var jeg selvfølgelig penere og tynnere, men Gud så kjedelig jeg var i senga (elendig selvverd og spiseforstyrrelser) og så dømmende, kranglete og lite medfølende jeg var overfor andres (også menns) usikkerheter. Og jeg turde aldri gi uttrykk for hvor godt jeg likte en mann, for tenkt hvis han brukte det mot meg? 

Jeg ser ikke så verst ut i dag heller, tror jeg. Men jeg tror altså ikke at det først og fremst er utseende som gjør at noen yngre menn vi ha (og beholde) meg.

Anonymkode: e621b...4d2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er en veldig vanlig fantasti. Husk Stiflers mom i American Pie! Veldig mange yngre menn vil ligge med en voksen dame 40-50 år gammel. De tenner på det. 

Anonymkode: 32eaa...2af

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke en haug som står og heier. De fleste kvinner ønsker også jevnaldrende menn, og vi snakker generelt ikke dritt om jevnaldrende menn (selv om vi kan påpeke at menn også blir eldre), mens menn som liker unge kvinner gjerne påstår at absolutt alle menn ønsker unge kvinner, og kommer med svært stygge beskrivelser og benevnelser på kvinner over 35-40 år. 

Personlig blåser jeg i om eldre menn sikler etter unge kvinner, bare de oppfører seg ok både mot unge kvinner og voksne kvinner, i både ord og handlinger. Utover oppførsel er det da deres problem om de kun tenner på såpass unge kvinner at det vil bli et økende problem for DEM SELV. Ikke mitt eller kvinners problem, så lenge slike oppfører seg ok. 

Nettopp! Disse mannosfære-gutta kommer alltid med en tabell som viser at alle menn i alle andre anser kvinner på rundt 20-22 som mest attraktive. Mens hos kvinner stiger alder for partnerens attraktivitet sammen med kvinnens egen alder. Tabellen kan ses i denne linken: https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/

Problemet er at MANGE menn går utelukkende etter veldig unge damer, uavhengig av mannens alder, og at de anser det som NORMALT. De fleste av de få kvinner som går etter purunge menn, vet innerst inne at det er feil, og skryter ikke av det på nett. De forklarer heller ikke at deres preferanser skyldes BIOLOGI eller andre objektive grunner.

Jeg personlig synes det er like patetisk når gamle damer går etter unggutter som når gamle menn går etter ungjenter. Men det er flere nyanser. De fleste menn er sterkere enn de fleste kvinner, og er gjerne mer pågående/aggressive i sine tilnærminger, ergo mer skremmende og problematisk. Nesten alle av oss damer har ubehagelige minner fra vi var 13 år og oppover, som gjelder ekle, gamle menn som prøvde seg på oss og var innpåslitne. Problemet er ikke i nærheten like utbredt hos unge gutter. Min voksne sønn sier at han har opplevd et par slike episoder, da med gamle MENN. At han har blitt lagt an på av en 40 år gammel dame på ferga, som ga seg med en gang han takket nei, var ikke traumatisk i seg selv. Han følte seg aldri truet eller trakassert. 

Anonymkode: 0d961...110

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De fleste av de få kvinner som går etter purunge menn, vet innerst inne at det er feil, og skryter ikke av det på nett.

Anonymkode: 0d961...110

Dette stemmer ikke i det hele tatt. De skryter. 

Screenshot_20251030_123902_Chrome.jpg

• Nyttig 2
Skrevet

Joda, dømmer dem også. 

Anonymkode: 0f64d...553

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...